וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אדלשטיין: אם אין סגר כללי - יש לפתוח את העסקים בסוף השבוע

30.7.2020 / 13:20

שר הבריאות הביע בפני גנץ את התנגדותו לסגר החלקי בימים שישי ושבת, ואמר כי מדובר ב"חצי היריון". במהלך היום תתקיים עבודת מטה על האפשרות של שינוי ההנחיות. מנכ"ל משרד הבריאות נגד פרויקטור הקורונה: "החקירות האפידמיולוגיות יישארו בידי אנשי המקצוע בבריאות הציבור"

בווידאו: פרופ' גרוטו בדיון הוועדה לביקורת המדינה/צילום: ערוץ כנסת

שר הבריאות יולי אדלשטיין שוחח היום (חמישי) עם שר הביטחון בני גנץ על המגבלות להתמודדות עם התפשטות מגיפת הקורונה. במהלך השיחה, הביע אדלשטיין את התנגדותו לסגר הכללי המוטל במהלך סוף השבוע, ואמר כי הוא לא אוהב "חצי היריון". לדבריו, או שיש סגר כללי - או שיש להשאיר את העסקים פתוחים תחת המגבלות המוטלות לכל אורך השבוע. במהלך היום צפויה להיעשות עבודת מטה בנושא הנחיות הקורונה, בסופה עשויה להתקבל החלטה שתובא בהמשך לאישור הממשלה.

יו"ר ועדת הקורונה ח"כ יפעת שאשא ביטון (הליכוד) בירכה על משרד הבריאות, שלדבריה אימץ את עמדת הוועדה בעד סיום המגבלות על המסחר בסוף השבוע. "אני קוראת לפתוח תערוכות באוויר הפתוח, להשוות בין מוזיאוני המדע לשאר המוזיאונים ולבנות יחד מתווה להשבת עולם התרבות לפעילות תחת מגבלות", הוסיפה.

פעולות אכיפת המשטרה לצורך בלימת התפשטות נגיף הקורונה בתל אביב 7 ביולי 2020. ראובן קסטרו
כוחות המשטרה אוכפים את הנחיות הקורונה, החודש/ראובן קסטרו

במקביל, מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי שיגר מכתב לצוותי הרפואה, בו הבהיר כי תחום החקירות האפידמיולוגיות יישאר תחת משרדו. זאת, למרות שפרויקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו הודיע על העברת האחריות על קטיעת שרשראות ההדבקה לצה"ל. "ייתכן ובשבועות הקרובים יחולו שינויים במבנה ובתהליכי העבודה בתחום החקירות האפידמיולוגיות, כתב פרופ' לוי. "אך אני מבקש להבהיר שההובלה המקצועית של תחום זה תישאר בידי אנשי המקצוע בבריאות הציבור, במטה ובלשכות".

מנכ"ל משרד הבריאות הדגיש כי הוא מברך על כניסת הצבא לפרוייקט הבדיקת וקטיעת רצף ההדבקה, וטען כי לא קיימת מחלוקת בינו לבין פרופ' גמזו, וכי השניים עובדים בשיתוף פעולה. הוא מסר כי "האחריות המקצועית וההנחיה לקביעת אורך ומטרות התחקורים היא עניין מקצועי ובריאותי, שייקבע על ידי אנשי בריאות הציבור ואפידמיולוגיה, תוך ביצוע הצבא".

בנוסף לכך, פרופ' לוי הודה לצוותים הרפואיים על עבודתם במהלך מגיפת הקורונה. "זו התקופה אולי המאתגרת ביותר שחווינו בהיסטוריה של בריאות הציבור במדינת ישראל. אנו נמצאים בחזית הקרב להפחתת התחלואה והתמותה מנגיף הקורונה", כתב. "אני מודע לכך שאתם פועלים ללא לאות, במחיר רגשי, בריאותי ומשפחתי לא מבוטל. אתם עושים את המירב, בתנאים קשים".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
על רקע העלייה בתחלואה, תדרוך מנכ"ל משרד הבריאות, חזי לוי 13 ביולי 2020. יונתן זינדל, פלאש 90, פלאש 90
הבהיר שתחום החקירות האפידמיולוגיות יישאר תחת משרדו. חזי לוי/פלאש 90, יונתן זינדל, פלאש 90

בשבוע שעבר נכנסו לתוקפן מגבלות סוף השבוע למאבק בקורונה, שעל פי ההחלטה אמורות לחול בכל שישי מ-17:00 עד ליום ראשון ב-05:00. בוועדת הקורונה של הכנסת הוסרו חלק מההגבלות שרצתה הממשלה להטיל, בין היתר על מוזיאונים, גני חיות, ספארי, פינת חי, אטרקציות תיירותיות, חללי תצוגה ורכבל. עם זאת, וועדת הקורונה הותירה את מגבלות סוף השבוע על חנויות, קניונים, מכוני יופי, שווקים, ספריות וחדרי כושר.

הגבלות סוף השבוע של משרד הבריאות 24-26/7/2020. צילום מסך, צילום מסך
ייתכן שהעסקים יישארו פתוחים לכל אורך השבוע. ההגבלות לסופ"ש של משרד הבריאות/צילום מסך, צילום מסך

משרד הבריאות עדכן הבוקר כי 1,968 בני אדם אובחנו בקורונה ביממה החולפת. בכך עלה מספר הנדבקים המאומתים בישראל ל-68,769. אתמול התקבלו תוצאות עבור 26,075 בדיקות, כשאחוז החיוביים לנגיף הוא 8.1%.

מספר החולים הפעילים הוא 32,756. בבתי החולים מאושפזים 752 חולים, מתוכם 99 מונשמים ו-336 חולים קשה. נכון להיום מתו 497 בני אדם מנגיף הקורונה בישראל. בין החולים קשה, אם ובת שאובחנו עם קורונה והתאשפזו בבית החולים אסותא באשדוד.

אתמול נרשם שיא במספר הנדבקים בישראל עם 2,093 בני אדם שאובחנו בקורונה בתוך יממה. מספר תוצאות הבדיקות שהתקבלו היה 25,267 בדיקות, כשאחוז החיוביים לנגיף עמד על 8.3%.

(עדכון ראשון: 12:16)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully