וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שווקים וחנויות נסגרו, החופים נשארים פתוחים: מגבלות הסופ"ש חוזרות לתוקף

בהתאם להחלטת הממשלה, מהערב ועד יום ראשון בשעה 05:00 נכנסו לתוקפן הגבלות למאבק בקורונה. מהערב תסתיים פעילות קניונים, מספרות ומכוני יופי, אולם חנויות למכירת מזון ובתי מרקחת ימשיכו בשגרה. בהתאם להחלטת ועדת הקורונה, אטרקציות וחופי הים לא ייסגרו

בווידאו: ההצבעה בוועדת הקורונה על פתיחת האטרקציות וחדרי הכושר/צילום: ערוץ כנסת, עריכה: ניר חן

הערב (שישי) נכנסו לתוקפן מגבלות סוף השבוע למאבק בקורונה עד ליום ראשון ב-05:00. זה השבוע השני להחלת ההגבלות, שאושרו על ידי הממשלה ביום חמישי שעבר. עם זאת, בוועדת הקורונה של הכנסת הוחרגו אתמול כמה מהסעיפים, ופעילותם תימשך כרגיל גם היום ומחר. ההגבלות הוסרו בין היתר על מוזיאונים, גני חיות, ספארי, פינת חי, אטרקציות תיירותיות, חללי תצוגה ורכבל.

הגבלות סוף השבוע של משרד הבריאות 24-26/7/2020. צילום מסך, צילום מסך
הגבלות סוף השבוע של משרד הבריאות 24-26/7/2020/צילום מסך, צילום מסך

חנויות ומקומות בילוי

במהלך סוף השבוע ייסגרו חנויות, קניונים, שווקים קמעונאים, ספריות, מספרות ומכוני יופי. הגבלה זו לא תחול על חנויות המספקות שירותים חיוניים: מקומות למכירת מזון, בתי מרקחת וחנות שעיקר עיסוקה מכירת מוצרי היגיינה, חנויות אופטיקה ומעבדה לתיקון מוצרי תקשורת.

פעולות אכיפת המשטרה לצורך בלימת התפשטות נגיף הקורונה בתל אביב 7 ביולי 2020. ראובן קסטרו
החל מ-17:00 - מגבלות הסופ"ש חוזרות לתוקף. אכיפת בתל אביב/ראובן קסטרו

חדרי כושר ופעילויות ספורט

מכוני כושר וסטודיו המשמשים לפעילות ספורט או מחול יישארו סגורים, וייפתחו לאלתר ביום ראשון ב-06:00 בבוקר ללא תלות במתווה ממשלתי - כפי שקבעה ועדת הקורונה. כמו כן ניתן לקיים פעילויות ספורט תחרותי, בעוד פעילויות ספורט אחרות יותרו רק במרחב הפתוח.

חופי הים ובריכות שחייה

בהתאם להחלטת ועדת הקורונה, אושרה השהייה בחופי הים ובבריכות הציבוריות גם בסופי השבוע.

בריכת גורדון, תל אביב, 14 ביולי 2020. ראובן קסטרו
הבריכות יישארו פתוחות. בריכת גורדון/ראובן קסטרו

מסעדות וחדרי אוכל

הממשלה אישרה היום במשאל טלפוני את ההצעה להגדיל את המכסה בחדרי האוכל בבתי מלון עד ל-35% מהמכסה המרבית. השרים אריה דרעי, יעקב ליצמן ויעקב אביטן הצביעו נגד, לאור דרישתם להשוות את תנאי פתיחת בתי הכנסת למתווה זה.

"אין כל הסבר הגיוני להפלות מתפללים בבתי כנסת בהגבלה לעשרה מתפללים בלבד, למרות שהם נדרשים לעטות מסיכות, שמירת מרחק והיגיינה, לעומת סועדים בבתי מלון שיכולים להתכנס ללא מסיכה בזמן אכילה, ומאפשרים להם 35% פעילות", אמר השר ליצמן. "נתוני ההדבקה בבתי כנסת אינם גבוהים לעומת מסעדות ובתי מלון, אלא להיפך. את העוול הזה יש לתקן".

בהתאם להחלטת ועדת הקורונה, המסעדות פועלות לאורך כל השבוע עם עד 20 איש בפנים ועד 30 בחוץ.

מגבלות תנועה

התכנסויות והתקהלויות במקומות פתוחים מתקיימות בהשתתפות 20 בני אדם לכל היותר, תוך שמירה על מרחק של שני מטרים ועטיית מסיכה. במקומות הסגורים, כולל בתי תפילה, מותרת התקהלות של עד עשרה איש בלבד. כלל המגבלות על ההתקהלויות אינן כוללות מקומות עבודות ומשפחות גרעיניות. מגבלה זו הינה קבועה וחלה בכל ימות השבוע.

פרויקטור הקורונה, פרופ' רוני גמזו, הדגיש אתמול כי ישתדל להימנע מסגר כללי. "אני אעשה הכל ומבטיח לכולם שיש לי את הגיבוי. בעיקר יש לי את הגיבוי שלכם - אזרחי מדינת ישראל - זה הכוח האמיתי לנצח את הקורונה", אמר במסיבת עיתונאים.

(עדכון ראשון: 09:50)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully