וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת הקורונה אישרה פתיחת אטרקציות בסופ"ש, חדרי הכושר יפעלו מראשון

23.7.2020 / 12:58

חברי הוועדה החליטו לאפשר את הפעילות החל מיום ראשון בשעה 06:00 בבוקר, כדי לתת לממשלה לקבוע מתווה להפעלתם. כמו כן, אושרה פתיחת המוזיאונים, האטרקציות התיירותיות וגני החיות בכל סופי השבוע. שאשא ביטון: "לא מוכנה לפתוח ושאחרי שעתיים יסגרו בצו חדש"

בווידאו: ההצבעה בוועדת הקורונה על פתיחת האטרקציות וחדרי הכושר/צילום: ערוץ כנסת, עריכה: ניר חן

ועדת הקורונה בכנסת אישרה היום (חמישי) את פתיחת חדרי הכושר, וכן את פעילותם של מוזיאונים, אטרקציות תיירותיות וגני חיות בכל סופי השבוע. חדרי הכושר ייפתחו החל מיום ראשון ב-06:00 בבוקר, על מנת לאפשר לממשלה לקבוע מתווה להפעלתם.

במהלך הדיון נציגי מכוני הכושר ובעלי העסקים הציגו בפני חברי הוועדה את הנימוקים להחרגתם מהנחיית הממשלה, שקבעה כי יש לסגור אותם בשל העלייה בתחלואה בקורונה.

בתום ההצבעה פנתה יו"ר הוועדה ח"כ יפעת שאשא ביטון לציבור. "אנחנו במגיפה ומצב חירום. יש אחריות מאוד כבדה על הכתפיים של כולנו ולכן אני פונה אליכם באמת מדם ליבי - תשמרו על ההנחיות, תעטו מסיכות וקחו אחריות אישית. אתם המפתח להצלחה שלנו בהתמודדות עם הנגיף ורק איתכם ננצח אותו", אמרה.

החלטות הוועדה

  • ההגבלות על האטרקציות התיירותיות, גני חיות, מוזיאונים, ספארי, פינת חי, חללי תצוגה ורכבל יבוטלו
  • חדרי הכושר ייפתחו ביום ראשון בבוקר - עם או ללא מתווה חדש של הממשלה
  • הוועדה ביקשה מהממשלה לדון בסוגיית המסחר בעקבות החגים המוסלמיים בשבועיים הקרובים
כינוס ועדת הקורונה 23 ביולי 2020. עדינה ולדמן, דוברות הכנסת, אתר רשמי
דיון ועדת הקורונה, היום/אתר רשמי, עדינה ולדמן, דוברות הכנסת

בפתח הדיון הבהירה שאשא ביטון, כי היא "לא מוכנה לפתוח את ענף חדרי הכושר ושאחרי שעתיים יסגרו אותו בצו חדש. אנחנו צריכים להיות מאוד זהירים ולגלות אחריות גם שלא נוח. חשוב לי להשאיר פתח למתווה של הממשלה לפתיחת חדרי הכושר כך שיישארו פתוחים לאורך תקופה ולא ייפתחו וייסגרו".

לדבריה, בהחלטותיה הקודמות של הוועדה הנסיבות היו שונות. "בעניין הים והבריכות הגענו להסכמה עם הממשלה ולכן היה ברור שאנחנו פותחים אותם אך לא ייסגרו אותם, המסעדות כבר היו פתוחות כשלקחנו את ההחלטה ואנחנו פשוט השארנו רצף פעילות", אמרה. "אני רוצה שכל החלטה שתקבל כאן הוועדה תהיה באופן אמיתי ההחלטה הטובה ביותר כי הענף חייב יציבות".

המתווה שהוצע מטעם נציגי חדרי הכושר לפתיחה ברקע התפשטות נגיף הקורונה. -, אתר רשמי
הורדה של מספר הלקוחות ב-40%. המתווה שהציעו חדרי הכושר לפתיחתם/אתר רשמי, -

שאשא ביטון הדגישה כי כדי לקבל החלטה בנושא יש לדון במספר הנתונים על נדבקים בענף. "אני רוצה שנדבר מספרים, ב-7 במאי נפתחו, חודש ועשרה ימים לאחר מכן ב-17 ביוני יש יציבות בתחלואה", אמרה.

לדבריה, בזמן זה לא התרחשה עלייה דרמטית במספר החולים. "בתקופה הזו עובר חודש מפתיחתם ואנחנו נמצאים עם תחלואה של 1.8% חולים מאומתים. גרף שהוא די יציב לאורך כל התקופה מאז פתיחתם. לאורך התקופה הזו אנחנו שומרים על אחוז התחלואה. אז אנו יכולים להגיד שאם נסגור את הענף הוא לא יתרום לצמצום התחלואה. מטריד אותי ממש שהנתונים מעורפלים ואי אפשר לשים אותם על השולחן".

שאשא ביטון דיברה על הפגיעה בענף במידה שייסגר. "אם סוגרים את חדרי הכושר אנו לוקחים את לחמם של מאה אלף בתי אב שמתפרנסים מהענף. בשונה מחדרי הכושר, באולמות אירועים ראינו קפיצה אדירה מרגע הפתיחה שלהם, לא ראינו את אותה מגמה ואפילו לא קרוב לזה מאז שפתחנו את חדרי הכושר, יכול להיות שאנחנו לא שמים את האצבע על המקום הנכון שאחראי על התפשטות התחלואה. אנו מבינים שיש רצון למנוע התקהלות אבל יש דרכים אחרות: החמרת התו הסגול וכו' אך לא סגירה הרמטית".

יו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור, פרופ' חגי לוין, קרא בדיון לאפשר את פתיחתם של חדרי הכושר ביישובים שאינם מהווים מוקדי תחלואה. "מילת המפתח היא דיפרנציאליות", הסביר לוין. "יש אזורים אדומים ואזורים שאינם אדומים ואפשר לנהוג בדיפרנציאליות ולפתוח את חדרי הכושר בערים שאינן אדומות ולא לסגור הרמטית. כך גם יהיה יותר אמון של הציבור. הסיכון הוא קיים וצריך להגן על אוכלוסיות בסיכון ואולי צריך לפתוח את חדרי הכושר בשעות ספציפיות לאנשים בסיכון".

על פי המתווה שהציעו חדרי הכושר, בין מכשירים אירוביים יותקנו חוצצים, ואחרת תתנהל פעילות של מכשיר כן מכשיר לא, עם מרחק של שני מטרים. מספר האנשים בחלל לא יעלה על אדם אחד ל-10 מ"ר. בנוגע לסטודיו, השיעורים יחולקו לשיעורים דינאמיים (ספינינג, זומבה, קרוספיט וכו') עם יחס של 1 לכל 10 מ"ר, ושיעורים בעצימות נמוכה (פילאטיס, יוגה, עיצוב וכו') עם יחס של 1 לכל 7 מ"ר.

מועדון הולמס פלייס ראשון לציון.. צילום: שי גרינברג, אתר רשמי
דיון בהחרגה מצו הממשלה. מועדון הולמס פלייס בראשון לציון/אתר רשמי, צילום: שי גרינברג

הדיון בעניינם של חדרי הכושר ומתחמי הבילוי בא לאחר שחברי הוועדה הצביעו בשבוע שעבר נגד סגירתם, בניגוד לעמדת הממשלה. ההצבעה בנושא תוכננה להתקיים מוקדם יותר השבוע, אולם נדחתה. באותה הצבעה, אישרה הוועדה לפתוח את חופי הים ואת בריכות השחייה במהלך סוף השבוע.

העימות על המסעדות

זאת ועוד, מוקדם יותר השבוע אישרה הוועדה גם את החרגת המסעדות מצו הממשלה, ואת המשך פעילותן במרחב הפתוח ובחללים סגורים. גם אז, הדבר התרחש ניגוד להחלטת הממשלה. ההחלטה, בעקבות כישלון המגעים בין שר הבריאות יולי אדלשטיין ליו"ר הוועדה שאשא ביטון. לפי המתווה של אדלשטיין, אותו היו אמורים השרים לאשר אמש, ניתן היה לאפשר למסעדות לפעול חלקית עם עד 50 איש, שיישבו בחלל הפתוח בלבד - ולא בפנים המסעדה. ח"כ שאשא ביטון לא הסכימה להגבלת הסועדים לישיבה מחוץ למסעדה בלבד.

בערב שקדם להחלטה ניהלה שאשא ביטון משא ומתן עם משרד הבריאות, על מנת לקבוע את תו סגול אחיד למסעדות - אך הצדדים לא הצליחו להגיע לידי הסכמה. המתווה שהציע אדלשטיין הגיע לאחר שביום שישי האחרון הממשלה אישרה להטיל מגבלות משמעותיות על ענף המסעדות, הכוללות איסור כולל על כניסת לקוחות והפעלת שירות משלוחים ואיסוף עצמי בלבד.

(עדכון ראשון: 10:11)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully