וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העצמאים מאיימים על הממשלה: נפר את הסגר ונצא למאבק שלא ייגמר

9.9.2020 / 12:00

ארגוני העצמאים הזהירו כי לא ימלאו את החלטות הממשלה בדבר סגר אפשרי שיוטל בחגים, אם לא יוסדר מראש מתווה לפיצויים. "בגל הראשון בקושי הצלחנו להחזיק את הראש מעל המים, בגל השני נטבע ואתם תראו אותנו ברחובות", הזהירו. "איבדנו אמון בממשלה, במוצ"ש נגיע לבלפור"

מסיבת עיתונאים של העצמאיים בעקבות הדיווחים על אפשרות לסגר/מערכת וואלה! NEWS

ארגוני העצמאים הודיעו היום (רביעי) כי אם לא יוצג בפניהם מתווה פיצוי, בעלי עסקים יפרו את הסגר שעשויה הממשלה להטיל בתקופת החגים. "סגר נוסף הוא גזירת מוות לעסקים", אמר נשיא לשכת ארגוני העצמאים רועי כהן בכינוס הארגונים בתל אביב. "בגל הראשון בקושי הצלחנו להחזיק את הראש מעל המים, בגל השני אנחנו נטבע. אתם תראו אותנו ברחובות".

כהן הוסיף כי "איבדנו אמון בממשלה, ובמוצאי שבת נגיע לבלפור להילחם על הזכויות ועל הפרנסה". עד עתה ארגוני העצמאים לא השתתפו בהפגנות השבועיות נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו מול מעונו בירושלים.

נשיא לשכת ארגוני העצמאים הזהיר את נתניהו. "במציאות הקיימת, אני בספק אם בעלי העסקים יישמעו להוראות הממשלה ויסגרו את העסקים פעם נוספת", אמר. "איבדנו אמון בכם, בלגיטימיות של ההחלטות שלכם, בהתנהלות שלכם כלפינו, הזלזול הזה ימיט אסון על כלכלת ישראל. המגזר העסקי לא ישתף פעולה עם הממשלה".

מסע"ת | לשכת ארגוני העצמאים בישראל, בית העיתונאים, תל אביב 9 בפסטמבר 2020. -, אתר רשמי
"אין סגר בלי פיצויים מראש". ישיבת ארגוני העצמאים, היום/אתר רשמי, -

מנכ"ל איגוד המסעדות והברים שי ברמן הזהיר ממצבו הקשה של ענף המסעדנות. "סגר כעת, גם אם יהיה קצר, יביא לסגירה של יותר מ-2,000 עסקים בתעשיית המסעדות והברים ופיטוריהם של 20 אלף עובדים", אמר. "לאחר שהמסעדנים הבינו כי התכניות השונות לפיצויים הן כישלון, קיים ספק רב אם הם ימלאו אחרי גזירה של סגר, בניגוד לסגר הראשון בו צייתנו להוראות הממשלה בצורה מושלמת".

גם יו"ר התאחדות בעלי האולמות וגני האירועים, נועם לוי, התריע כי הוא וחבריו עומדים בפני קריסה. "אם יהיה סגר נוסף בחגים, אני צופה שענף האירועים יקרוס טוטאלית. אנחנו פועלים בתנאים מחמירים ובריאות הציבור היא נר לרגלינו", מסר. "הסכנה היא שסגר בחגים יגביר את תופעת החתונות הפיראטיות הנערכות על ידי גורמים לא מורשים, ללא ניסיון בקיום אירועים וללא פיקוח".

מחאת העצמאים בכיכר רבין, 11 ביולי 2020. ראובן קסטרו
"סגר נוסף הוא מוות טוטאלי". הפגנת העצמאים, יולי/ראובן קסטרו

מנכ"ל מסעדנים חזקים ביחד, תומר מור, הביע גם הוא התנגדות להטלת סגר במהלך החגים. "זה ישבית מדינה שלמה, יפגע אנושות בפרנסת רבע מליון עובדים ויחזיר אותנו למציאות כלכלית קשה", אמר. "הבחירה לפגוע במגזר המסעדות, בתי הקפה והברים על ידי סגר - תוביל לחורבן של התעשייה הזו".

לדבריו, "שילמנו מחיר יקר בסגר של הגל הראשון, וניאבק בהחלטה זו כי אנו חייבים לשמור על פרנסתנו והפרנסה של העובדים שלנו ומשפחותיהם. המדינה הוכיחה שאת כספי הפיצויים לתעשיית המסעדות היא לא יודעת להעביר בזמן הנדרש, ולכן לרבים מהעסקים בענף לא תהיה ברירה אלא להשאר פתוחים".

בעקבות האיומים: השר כץ ייפגש עם העצמאים

בעקבות איומי העצמאים, שר האוצר ישראל כץ יכנס מחר במשרדו דיון חירום עם נציגי המגזר העיסקי, לקראת ישיבת קבינט הקורונה שתתקיים מחר וצפוייה לעסוק בקבלת החלטות בעלות משמעות רבה לפעילות המשק הישראלי. "אני מתנגד להטלת סגר כללי. הטלת סגר כללי על המשק תהיה טעות ותפגע אנושות בכלכלה הישראלית, שנמצאת בשלבי התאוששות וחזרה לעבודה".

דבריהם של ארגוני העצמאים מגיעים ברקע האפשרות שיוטל סגר כללי במדינה בתקופת חגי תשרי, בעקבות העלייה בתחלואה בקורונה. בהצהרה שמסרו נתניהו וממונה הקורונה פרופ' רוני גמזו בתחילת השבוע, השניים מסרו כי הם מנסים להימנע מסגר ככל הניתן, אך ישנו חשש ממשי מעלייה חדה במספר החולים הקשים והמתים.

העצמאים, שספגו פגיעה כלכלית קשה ביותר בתקופת הקורונה, כבר יצאו בעבר נגד הגבלות שהטילה הממשלה. במאבקים קודמים הם איימו להשאיר את עסקיהם פתוחים למרות הנחיות משרד הבריאות, ודרשו מהממשלה להעניק להם סיוע כלכלי הולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully