וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעיכוב של שבוע: משרד החינוך פרסם נתוני תחלואה חלקיים מתחילת השנה

8.9.2020 / 19:16

המשרד פרסם את נתוני שיעורי התחלואה במערכת החינוך לאחר שנמנע מלעשות זאת עד כה, אך ללא המידע הנוגע לעובדי ההוראה. מ-1 בספטמבר ועד אתמול נדבקו בנגיף 1,817 תלמידים וכמעט 25 אלף נמצאים בבידוד ביתי. 1,021 גנים ו-347 ובתי ספר נסגרו

בווידאו: ראש שירותי בריאות הציבור בדיון בוועדת החינוך/צילום: ערוץ כנסת

משרד החינוך פרסם הערב (שלישי) נתונים חלקיים על שיעורי התחלואה במערכת החינוך, לאחר שנמנע לעשות זאת עד כה. עם זאת, במשרד עדיין לא ידעו לספק את נתונים על עובדי ההוראה וכן מספר התלמידים שצפויים להישאר בבתים בערים האדומות.

על פי הנתונים, מ-1 בספטמבר ועד אתמול, נרשמו 1,817 תלמידים שאובחנו כחולים מאומתים בקורונה, כש-24,780 תלמידים נמצאים בבידוד. לטענת שר החינוך יואב גלנט, שיעור המאומתים במערכת החינוך קטן פי ארבעה מסך החולים המאומתים בכלל האוכלוסייה.

לקראת פתיחת שנת הלימודים בבית הספר פסגות על שם חיים גורי, ראש העין, 31 באוגוסט 2020. ראובן קסטרו
רוב המוסדות הסגורים נמצאים בערים האדומות/ראובן קסטרו

עוד עולה כי מתחילת השנה ועד אתמול נסגרו 1,021 גנים ו-347 בתי ספר, כשרוב המוסדות הסגורים נמצאים בערים האדומות: 871 גנים ו-305 בתי ספר. יש לציין כי נתוני הערים האדומות הללו מסתמכים על רשימה הכוללת 24 רשויות, ולא על 40 הערים שבהן הוטל הערב עוצר לילי ומגבלות נוספות.

כמו כן, משרד החינוך לא פרסם את כמות עובדי ההוראה שנמצאו מאומתים לקורונה או נכנסו לבידוד, וגם לא פרסם את מספר בתי הספר שנסגרו באופן חלקי - כלומר כיתות או שכבות ספציפיות - כפי שנהג לעשות בגל הראשון.

עוד בוואלה!

בתי ספר נסגרים, אך משרד החינוך לא מפרסם נתוני תחלואה: "מדייקים אותם"

לכתבה המלאה
שר החינוך, יואב גלנט במהלך מסע"ת בנושא פתיחת שנת הלימודים בבניין משרד החינוך בתל אביב 6 באוגוסט 2020. אבשלום ששוני/פלאש90, פלאש 90
טען כי שיעור המאומתים במערכת החינוך קטן פי ארבעה מהסך הכולל. גלנט/פלאש 90, אבשלום ששוני/פלאש90

פרסום הנתונים מצד משרד החינוך, על אף היותם חלקיים, מגיע בעקבות ביקורת על שמאז פתיחת שנת הלימודים בשבוע שעבר, סירב המשרד לפרסם נתוני תחלואה מסודרים בבתי הספר והגנים - בניגוד להתנהלותו בימי הגל הראשון של המגיפה. זאת, על אף ששורת ערים כמו פתח תקווה, רמת השרון, חיפה, בת ים וירושלים הודיעו בסוף השבוע האחרון על אבחון מורות ותלמידים בקורונה, וכן על שליחת תלמידים לבידוד וסגירת כיתות.

עובדה זאת באה גם על רקע עמדת המשרד בעד פתיחת מערכת החינוך גם בערים "האדומות", כמו גם טענתו של שר החינוך, כי אין קשר בין פתיחת מערכת החינוך לעלייה בתחלואה. ממשרד החינוך נמסר אז בתגובה כי "אנחנו מדייקים את הנתונים ולכן אין עדיין נתונים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully