וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

172 תלמידים, 62 מורים: נתוני התחלואה מאז פתיחת שנת הלימודים

7.9.2020 / 13:23

משרד הבריאות חשף את מניין הנדבקים בקורונה מאז 1 בספטמבר, לבקשת ועדת החינוך ולמרות סירוב משרד החינוך לפרסם את הנתונים. מהמידע עולה כי יותר מ-4,000 תלמידים ו-720 עובדי הוראה נמצאים בבידוד. ראש שירותי בריאות הציבור: "תחלואה הולכת וגואה"

בווידאו: ראש שירותי בריאות הציבור בדיון בוועדת החינוך/צילום: ערוץ כנסת

משרד הבריאות פרסם היום (שני) לבקשת ועדת החינוך של הכנסת את נתוני התחלואה בקורונה במוסדות החינוך החל מ-1 בספטמבר. זאת, לאחר שמשרד החינוך סירב לפרסם את הנתונים בניגוד להתנהלות בימי הגל הראשון של המגיפה, ובצל טענתו של שר החינוך יואב גלנט כי אין קשר בין פתיחת בתי הספר והגנים לעלייה בתחלואה.

לפי משרד הבריאות, מאז יום שלישי האחרון נדבקו בנגיף כ-172 תלמידים ו-62 אנשי צוות בגני הילדים ובבתי הספר. בישיבות ובכוללים אובחנו עם הווירוס 252 בני אדם. עוד עולה כי כ-4,360 תלמידים ו-720 עובדי הוראה נמצאים בבידוד.

פתיחת שנת הלימודים בבית ספר שיפר בפתח תקוה 1 בספטמבר 2020. ראובן קסטרו
פתיחת שנת הלימודים בפתח תקווה/ראובן קסטרו

ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי, אמרה בוועדת החינוך כי "אנחנו מסתכלים על תחלואה שהולכת וגואה". לדבריה, "בהרבה מאוד מצבים ילדים הם א-סימפטומטים, בגילאים גדולים זה מתחיל להיות הרבה יותר עם סימפטומים. אנחנו יכולים לדון אם לפתוח את הקפסולות ב(כיתות) ג' ו-ד', אבל אני חושבת שכרגע זה לא הרגע הנכון".

בשבוע מאז פתיחת הלימודים הודיעו שורת ערים על אבחון מורים ותלמידים בקורונה, וכן על שליחת תלמידים לבידוד וסגירת כיתות. המשנה למנכ"ל משרד החינוך, גילה נגר, אמרה כי "לא הכול ורוד, אנחנו מודעים למצב ומנסים להתמודד עם הכול". במהלך ועדת החינוך של הכנסת הסבירה נגר כי "אנחנו מקבלים החלטות לא פשוטות ונדרשים להכריע. אנחנו מאמינים בדרך".

פתיחת שנת הלימודים בביה"ס בצור באהר 1 בספטמבר 2020. רוני כנפו
פתיחת שנת הלימודים בירושלים/רוני כנפו

"תהיו סמוכים ובטוחים שיושבים כאן אנשי מקצוע שעושים עבודתם", הוסיפה. "תנו אורך של נשימה למערכת החינוך להתארגן גם במקרה הזה. מחפשים את הניואנסים לתקוף את המערכת. אנחנו בערים בנינו מערך יוצא מגדר הרגיל כדי לתת מענה לתלמידים במצוקה. בנינו תכנית לצמצום פערים ואנחנו משתדלים לתת מענה כולל לכל הנושא הזה של צמצום פערים".

בקבינט הקורונה בשבוע שעבר שר החינוך קרא לא להיבהל מהחמרה בתחלואה. "המתווה שקוראים לו 'לומדים בביטחון' לקח בחשבון החמרה בתחלואה ונועד לאפשר לימודים כל עוד אין סגר כללי. לקחנו בחשבון שתהיה תחלואה והשקענו המון כסף כדי לאפשר את זה ולא כדי להיבהל", אמר גלנט. לדבריו, הוא "לא מבין למה הגענו לסיטואציה הזאת. לא שאלתם אותי על מספרים, אתם הולכים בלי סיבה לשים את הילדים בבית ואחרי דקה הם יהיו ברחובות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully