וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתי ספר נסגרים, אך משרד החינוך לא מפרסם נתוני תחלואה: "מדייקים אותם"

6.9.2020 / 9:10

המשרד טרם פרסם מידע על מקרי הידבקות של מורים ותלמידים, כניסות לבידוד וסגירה של מוסדות חינוך - בניגוד להתנהלות בגל הראשון של המגיפה, ובצל טענות גלנט כי אין קשר בין פתיחת מערכת החינוך ועלייה בתחלואה. משרד החינוך: "מדייקים את הנתונים ועם סיומם הם יפורסמו"

בווידאו: גמזו בביקור בדליית אל-כרמל/צילום: יואב איתיאל, עריכה: אסף דרורי

מאז פתיחת שנת הלימודים בשבוע שעבר, משרד החינוך מסרב לפרסם נתוני תחלואה מסודרים בבתי הספר והגנים - בניגוד להתנהלות בימי הגל הראשון של המגיפה. זאת, על אף ששורת ערים כמו פתח תקווה, רמת השרון, חיפה, בת ים וירושלים הודיעו בסוף השבוע האחרון על אבחון מורות ותלמידים בקורונה, וכן על שליחת תלמידים לבידוד וסגירת כיתות.

עובדה זאת באה גם על רקע עמדת המשרד בעד פתיחת מערכת החינוך גם בערים "האדומות", כמו גם טענתו של שר החינוך, יואב גלנט, כי אין קשר בין פתיחת מערכת החינוך לעלייה בתחלואה.

פתיחת שנת הלימודים תשפ"א בבית ספר שיפר, פתח תקווה, 1 בספטמבר 2020. ראובן קסטרו
בתי ספר ברחבי הארץ כבר הודיעו על תחלואה בתחומם. בי"ס בפתח תקווה/ראובן קסטרו

כמה וכמה מקרי תחלואה הופיעו במערכת החינוך מאז פתיחת השנה, ואלו הכניסו כיתות שלמות לבידוד. כך, בין היתר, בחטיבת הביניים "ברנר" בפתח תקווה אובחנה תלמידת כיתה ז' בנגיף הקורונה, מה שהביא את בני כיתתה וצוותי ההוראה להיכנס לבידוד. תלמידה נוספת בחטיבה אובחנה בקורונה, ושכבת כיתה ט' תיכנס גם היא לבידוד. בבית הספר "אחד העם", גם הוא בפתח תקווה, ייכנסו לבידוד תלמידי כיתות י' וי"ב וכן צוות ההוראה, בשל אבחון תלמיד ותלמידה בקורונה.

על פי הנחיית ראש עיריית פתח תקווה, רמי גרינברג, אחים ואחיות של הנכנסים לבידוד לא רשאים ללכת למוסדות חינוך אחרים למשך שלושה ימים. אישור חזרת האחים למוסד החינוכי יינתן על ידי חמ"ל הקורונה של העירייה, לאחר הצהרה שהילד בבידוד מלא, וללא תסמינים.

גם ברמת השרון הודיעה העירייה על אבחונם של שני תלמידים מבית הספר "אוסישקין" כחולים מאומתים. לאחר מיפוי כל באי בית הספר אשר באו במגע ישיר עם שני התלמידים, וכן בהתאם להוראות, הוכנסו לבידוד אנשי הצוות והתלמידים הרלוונטיים.

עוד בוואלה!

בלבול בערים "אדומות" ומורים בסיכון: הקשיים בפתיחת שנת הלימודים

לכתבה המלאה

מקרי הידבקות במערכת החינוך

  • פתח תקווה:
  • חטיבת הביניים ברנר - שתי תלמידות נדבקו, שכבות ז' וט' ייכנסו לבידוד
  • בית הספר אחד העם - שני תלמידים נדבקו, שכבות י' וי"ב ייכנסו לבידוד
  • רמת השרון:
  • בית הספר אוסישקין - שני תלמידים נדבקו, מורים וילדים שהיו בסביבתם ייכנסו לבידוד
  • זיכרון יעקב:
  • בית הספר "החיטה" - מורה נדבקה, תלמידי כיתתה ייכנסו לבידוד ובית הספר כולו נסגר
  • גן "הכרם" - הצוות וילדי הגן נחשפו לחולת קורונה, המוסד ייסגר
  • חיפה:
  • בתיכון קריית חיים - מורה נדבקה, בית הספר נסגר
  • גן "הלב הקדוש" - הגן נסגר, הילדים והצוות ייכנסו לבידוד
  • גן "סנטה אנה" - הגן נסגר, הילדים והצוות ייכנסו לבידוד
בניין משרד החינוך בת"א. שרון בוקוב
מסרב להפיץ נתוני תחלואה. משרד החינוך/שרון בוקוב

כמו כן, בית ספר "החיטה" בזיכרון יעקב נסגר לאחר שמורה אובחנה בקורונה. בשל כך, תלמידי כיתתה וכלל הצוות החינוכי בבית הספר נכנסו לבידוד, והמורים נשלחו לבצע בהקדם בדיקת קורונה. עוד הוחלט כי מעתה ילמדו תלמידי המוסד מרחוק, עד להחזרת בית הספר לפעילות רגילה. בינתיים מבצעת המועצה עבודות חיטוי וניקוי בבית הספר. במקביל, משרד הבריאות הורה לסגור את גן "הכרם" בעיר, לאחר שהצוות וילדי הגן נחשפו לחולת קורונה.

בנוסף, בתיכון קריית חיים בעיר חיפה התגלתה חולה מאומתת מצוות המורים. עקב כך הוחלט לסגור את בית ספר ולהעביר את תלמידי חטיבת הביניים "דגן" ו"שקד" והחטיבה העליונה ללמידה מרחוק עד ליום שני. בתוך כך, נסגרו הגנים "הלב הקדוש" ו"סנטה אנה" בעיר, בעקבות אבחון אדם בנגיף הקורונה. ילדי הגנים והצוות נכנסו לבידוד.

משרד החינוך: "כשיהיו לנו נתונים נעביר אותם"

בניגוד לגל הראשון, אז פרסם משרד החינוך הודעות מפורטות בנוגע למניין החולים במערכת החינוך וכן למספר המבודדים וכמות בתי הספר שנסגרו בעקבות כך, חמישה ימים לאחר פתיחת הלימודים והמשרד לא חולק אינפורמציה.

גלנט עצמו תמך במופגן בפתיחת שנת הלימודים בערים אדומות, אך קבינט הקורונה קבע כי לא תיפתח. גלנט המשיך לדחוף לפתיחת מערכת החינוך בערים בעלות תחלואה גבוהה גם בישיבת הקבינט האחרונה, במהלכה טען כי העלייה בתחלואה לא קשורה למערכת החינוך, שהתחילה לפעול רק השבוע.

השר להשכלה גבוהה, זאב אלקין, אמר לו בתגובה כי דווקא פתיחת מערכת החינוך במגזר החרדי ב-א' אלול, היא זו שהביאה בין היתר לעלייה בתחלואה. "התיאוריה שלך לא נכונה", אמר לו אלקין.

"צריך לשים לב שמערכת חינוך אחת החלה לפעול לפני שבועיים, ולימודי בנים במגזר החרדי החלו ללמוד ב-א' באלול. מה שאנחנו רואים בימים האחרונים היא עלייה בתחלואה במגזר החרדי, כאשר לפני פתיחת מערכת החינוך במגזר הזה הייתה לנו ירידה".

שר החינוך, יואב גלנט במהלך מסע"ת בנושא פתיחת שנת הלימודים בבניין משרד החינוך בתל אביב 6 באוגוסט 2020. אבשלום ששוני/פלאש90, פלאש 90
תמך בפתיחת מערכת החינוך בערים האדומות. השר גלנט/פלאש 90, אבשלום ששוני/פלאש90

באותה ישיבה של קבינט הקורונה, גלנט אף הרגיע וקרא לא להיבהל מהחמרה בתחלואה. "המתווה שקוראים לו 'לומדים בביטחון' לקח בחשבון החמרה בתחלואה ונועד לאפשר לימודים כל עוד אין סגר כללי. לקחנו בחשבון שתהיה תחלואה והשקענו המון כסף כדי לאפשר את זה ולא כדי להיבהל". לדבריו, הוא "לא מבין למה הגענו לסיטואציה הזאת. לא שאלתם אותי על מספרים, אתם הולכים בלי סיבה לשים את הילדים בבית ואחרי דקה הם יהיו ברחובות".

כמו כן, גלנט אף תמך בפתיחת שנת הלימודים גם בערים האדומות, בניגוד לעמדתו של פרויקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו. "אני נאבק כאן בשמם של 5% מכלל התלמידים בישראל שמתגוררים בערים המכונות 'אדומות'. אסור למנוע מהם להתחיל את שנת הלימודים, ללא סיבה מוצדקת", אמר בקיבנט הקורונה.

שר החינוך אף צייץ בעניין לפני ימים אחדים. "הערב נשמעות טענות שקריות כנגד מערכת החינוך.
מניתוח הנתונים שהוצגו על ידי משרד הבריאות, עולה כי העלייה בתחלואה החלה בתאריך 20.08, לאחר שיא החופש הגדול כשבועיים ובתום מסגרות בתי הספר של החופש הגדול", כתב גלנט, "הטענות על כך שהעליה בתחלואה ביומיים האחרונים קשורה לפתיחת מערכת החינוך בשקר יסודן".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "אנחנו מדייקים את הנתונים ולכן אין עדיין נתונים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully