וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כץ נפגש עם עצמאים לקראת האפשרות לסגר, להב ונשיאות המגזר העסקי הוחרמו

שר האוצר נפגש עם הנציגים לקראת כינוס קבינט הקורונה, בו יכריעו השרים על החמרת המגבלות בתקופת החגים. כץ הביע התנגדות לסגר והציג תכנית אלטרנטיבית שתצמצם את הפגיעה במשק. נשיא להב רועי כהן לא הוזמן לאחר שהביע עמדה נגד המתווה: "הם לא רוצים לשמוע ביקורת"

מסיבת עיתונאים של העצמאיים בעקבות הדיווחים על אפשרות לסגר/מערכת וואלה! NEWS

שר האוצר ישראל כץ נפגש היום (חמישי) עם נציגי העצמאים לדיון בהשלכות האפשרות להטלת סגר בתקופת החגים על המגזר העסקי. בין המשתתפים בפגישה היו יו"ר לשכת יועצי המס בישראל ירון גינדי ונציגי התאחדות התעשיינים בישראל, אך נשיא ארגון להב רועי כהן ויו"ר נשיאות המגזר העסקי דובי אמיתי לא הוזמנו. זאת, בין היתר, בשל העמדות שהביעו התנגדות לתכניות משרד האוצר ודרש מתווה פיצוי מוסכם מראש לסגר.

במהלך הישיבה כץ הביע התנגדות להטלת סגר, שלדבריו "יפגע קשות בכלכלה הישראלית, שנמצאת בשלבי התאוששות". השר הציג תכנית כלכלית למגזר העסקי שתסייע בתקופת הקורונה, הכוללת פחת מואץ, רשת ביטחון לעצמאים והסדרת מנגנון החל"ת.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"סגר יפגע קשות בכלכלה הישראלית". נציגי העצמאים וכץ, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

כץ זימן את הפגישה לאחר מסיבת העיתונאים שקיים אתמול נשיא להב, המייצג יותר מ-130 אלף עצמאים. כהן תקף את הממשלה ואת השר והזהיר כי אם לא יוצג בפניהם מתווה פיצוי, בעלי עסקים יפרו את הסגר שעשויה הממשלה להטיל בתקופת החגים. במקביל, בארגוני העצמאים נערכים להפגנת מחאה במוצאי שבת מול מעון ראש הממשלה בנימין נתניהו בירושלים.

"כנראה שלא נעים להם לשמוע שאני מבקש פתרון לניתוק של העובדים מהעסקים, בגלל זה לא הוזמנתי", אמר כהן בשיחה עם וואלה! NEWS. "הם לא רוצים לשמוע ביקורת. לקחו ארבעה חודשים לעסקים לקבל פיצוי, להחזיר עובדים לא ניתן שהם יחזירו איתנו לאותו מצב. אני דורש שהעסקים יקבלו פיצוי מראש, אני דורש מתווה צוק איתן אמיתי ולא עם טריקים ושטיקים".

נשיא להב מחה כי "לא ייתכן שיודיעו לאנשים עם מלאים מהרגע להרגע על סגירת העסק שלהם. כאילו לא הייתה הפקת לקחים מהארבעת החודשים האחרונים". לדבריו, הביקורת שהשמיע זוהי נתמכת גם על ידי גורמים באוצר.

רועי כהן, יו"ר להב, מחאת העצמאים בכיכר רבין, 11 ביולי 2020. ראובן קסטרו
נשיא להב רועי כהן במחאת העצמאים בכיכר רבין/ראובן קסטרו

גם יו"ר נשיאות המגזר העסקי שלא זומן לפגישה מתח ביקורת נגד התנהלות שר ומשרד האוצר. לדברי אמיתי, "אני לא מסכים איתו וכנראה זה לא מוצא חן בעיניו. אני לא מוכן לקבל את תכנית החל"ת עד יוני 2021. נכנסה פה מוטיבציה של אנשים שלא רוצים לעבוד כי הם מקבלים 7,500 שקל בחודש, הם עושים עוד עבודות ומהצד ולא חוזרים לעבודה. זאת תכנית ראויה?".

אמיתי ציין כי הגיש תכנית לרכש כחול לבן, אך במשרד האוצר התנגדו. "מבחינתי צריך לייצר ביקושים היום, בלי ביקושים השוק לא יתאושש" הוסיף. "לא הוזמנתי כי אני לא מסכים עם התכניות שהוא מציג ואני לא יכול לברך עליהן".

יו"ר נשיאות המגזר העסקי, דובי אמיתי. מתוך ויקיפדיה, אתר רשמי
לא מוכן לקבל את תכנית החל"ת. אמיתי/אתר רשמי, מתוך ויקיפדיה

בפגישה נכחו מנכ"ל קבוצת עזריאלי אייל חנקין, מנכ"ל חברת מליסרון אופיר שריד, מנכ"ל איגוד הקמעונאים דדי ריזל, ראש ארגון "אני שולמן" אביר קארה, יו"ר התאחדות התעשיינים רון תומר, נשיא התאחדות המלונאים אמיר חייק, אייל הלוי מכנסים ותרבות, יו"ר איגוד המסעדנים שי ברמן, נציג המסעדנים אייל זכרון וראש לשכת יועצי המס.

על פי הערכות משרד האוצר, הטלת סגר כללי תעלה למשק בין 15 ל-20 מיליארד שקלים נוספים בחודש, מעבר לעלות המגבלות הנוכחיות.

כץ נועד עם נציגי הנכים לאחר העברת התקציב

מוקדם יותר היום נועד שר האוצר גם עם נציגי ארגוני הנכים "נכה, לא חצי בן אדם" ו"הנכים הופכים לפנתרים". הפגישה התקיימה לאחר שהממשלה אישרה הלילה העברת 940 מיליון שקלים לטובת הנכים, שיאפשרו להם לעבוד ולהרוויח עד 5,300 שקלים בכל חודש - ללא פגיעה בקצבת הנכות.

"ראיתי את עצמי, ואני עדיין רואה את עצמי, כנציג שלכם. הבהרתי מהרגע הראשון שהסעיף הזה לא נתון לוויכוח", בירך כץ בפתח הפגישה. עוד הוסיף כי הוא רואה בכך "נקודה מוסרית ומעשית מאוד וחשובה שמאפשרת לכל אחד מכם לצאת לעבוד מבלי שזה יפגע לכם בגובה הקצבה".

בווידאו: שר האוצר בפגישה עם ראשי ארגוני הנכים/מערכת וואלה! NEWS
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כץ בפגישה עם נציגי ארגוני הנכים, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

נציגי הארגונים הודו לשר ולאנשי משרדו. מייסד ויו"ר "נכה, לא חצי בן אדם", אלכס פרידמן, אמרה כי "המתווה אותו הצגנו, בהסכמת כלל הארגונים, זו בשורה משמעותית ביותר". לביא נאור ואייל כהן, ממובילי קבוצת "הנכים הופכים לפנתרים", הוסיפו כי הם "מברכים על ההסכם שהושג עם ממשלת ישראל ומודים לשר האוצר ישראל כץ על הובלת המהלך והסיוע הרב בפתרון סוגיית קצבאות הנכים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully