וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו לקראת קבינט הקורונה: מעוניין להטיל סגר כמעט מוחלט כבר בשבוע הבא

עודכן לאחרונה: 10.9.2020 / 14:17

בישיבת הכנה לפני ישיבת השרים הביע ראש הממשלה תמיכה במתווה "הריסון המהודק" שהציג גמזו. לפי המודל יוטל עוצר בכל הארץ בימי החג, התקהלויות יוגבלו באופן מקסימלי ומערכת החינוך תפעל בגני הילדים ובכיתות א'-ד' בלבד. ממונה הקורונה: "מערכת הבריאות הרימה דגל אדום"

בווידאו: הטלת העוצר הלילי על 40 יישובים/צילום: רוני כנפו, שי מכלוף, יותם רונן עריכה: אסף דרורי

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום (חמישי) כי הוא מעוניין להטיל סגר כמעט מוחלט לפי מתווה "הריסון המהודק" כבר בשבוע הבא. לפי גורמים שהשתתפו בהתייעצות לקראת ישיבת קבינט הקורונה, בה צפויים השרים להכריע בהחמרת המגבלות לקראת תקופת החגים, נתניהו רוצה לקבל את ההחלטה עוד היום, בהתאם למתווה שהציג ממונה הקורונה פרופ' רוני גמזו.

לפי מתווה הריסון המהודק יוטל עוצר בכל הארץ במהלך ימי החג, התקהלויות יוגבלו באופן מקסימלי לפי הנהוג ביישובים אדומים ומערכת החינוך תפעל בגני הילדים ובכיתות א'-ד' בלבד. מסעדות, אירועי תרבות ופנאי, מלונות ומתקני תיירות פנים ייסגרו, המגזר הציבורי יעבוד במתכונת חירום ובמגזר הפרטי תתאפשר עבודה רק במקומות שאינם מקבלים קהל. תפילות יותרו רק בשטח פתוח לפי המגבלות ביישובים אדומים.

גורם שהשתתף בהתייעצות אמר כי הכוונה היא שהסגר הכמעט מוחלט ייכנס לתוקף בערב ראש השנה. לדבריו, הסיבה לכך הייתה בקשה של פיקוד העורף והמשטרה לקבל כמה ימים כדי להתארגן לאכיפת הסגר ולהעניק סיוע והסברה מתאימה לציבור.

מתווה הריסון המהודק. ., עיבוד תמונה
מתווה הריסון המהודק/עיבוד תמונה, .
בני ברק עם כניסתו של העוצר הלילי בעקובות העלייה בתחלואה מנגיף הקורונה 8 בספטמבר 2020. ראובן קסטרו
ההתקהלויות יוגבלו כפי שנהוג ביישובים האדומים. עוצר לילי בבני ברק/ראובן קסטרו

גמזו ציין כי התייעץ אתמול עם צוות "הברומטר" שהקים, ונועד לבחון את יכולת ההתמודדות של בתי החולים עם היקפי התחלואה. "יש הרמת דגל אדום של מערכת הבריאות לגבי היכולת לטפל בממדי תחלואה כאלה לאורך זמן", אמר ממונה הקורונה לשרים.

נתניהו אמר בישיבה כי הוא רוצה לכנס את מליאת הממשלה הערב מיד לאחר ישיבת הקבינט כדי לאשרר את החלטת הקבינט, ומיד לאחר מכן לכנס מסיבת עיתונאים עם ראשי מערכת הבריאות כדי להסביר את ההחלטה לציבור.

עוד בוואלה!

אדלשטיין ומנכ"ל משרד הבריאות לנתניהו: יש להטיל הגבלות בכל הארץ בהקדם

לכתבה המלאה
בנימין נתניהו ובני גנץ בישיבת ממשלה, 28 ביולי 2020. מרק ישראל סלם/פלאש 90, אתר רשמי
מחלוקת לגבי כינוס ישיבת הממשלה. נתניהו וגנץ/אתר רשמי, מרק ישראל סלם/פלאש 90

שר הביטחון בני גנץ אמר לנתניהו כי הוא תומך במתווה "הריסון המהודק", אך קודם לכן יש לקיים ישיבת קבינט מסודרת שבה יעלו כל ההערות. לדברי גנץ, לאחר מכן יש להשלים את ההיערכות ולתקן את המתווה לפי ההערות ולהביא אותו לישיבת ממשלה רק בראשון בבוקר.

נתניהו, שצפוי להמריא לוושינגטון ביום ראשון בצהריים לטובת טקס החתימה על ההסכם עם איחוד האמירויות הערביות, הביע חוסר שביעות רצון. ראש הממשלה אמר לגנץ שכינוס ישיבת הממשלה רק בראשון בבוקר הוא דבר בעייתי.

היועץ לביטחון לאומי מאיר בן שבת הזהיר במהלך הישיבה כי "אם לא נחליט על הגבלות שייכנסו לתוקף תוך כמה ימים תהיה התפרצות מעריכית של תחלואה".

תרחישים לחג, אופציות לסגר. ., עיבוד תמונה
תרחישים לחג, אופציות לסגר/עיבוד תמונה, .

גמזו הציג למשתתפים בדיון ההכנה ארבעה מתווים לתקופת החגים במטרה לבלום את התפשטות הנגיף. שר הבריאות יולי אדלשטיין ורוב בכירי משרד הבריאות תומכים בחלופות המחמירות ביותר - ריסון מהודק או סגר.

לפי חלופה א', רמזור מהודק, יוטל עוצר בימי החג בלבד. התקהלויות יתנהלו כשכל היישובים ברחבי הארץ יוגדרו כתומים, ומערכת החינוך תפעל רק בגני הילדים ובכיתות א'-ד'. המסעדות, מקומות הבילוי ומקומות עבודה ללא קבלת הקהל יישארו פתוחים. התפילות יתקיימו לפי המתווה הנוכחי.

לפי חלופה ב', ריסון מדוד, יוטל עוצר בימי החג בלבד. התקהלויות יתנהלו כשכל היישובים ברחבי הארץ יוגדרו אדומים, ומערכת החינוך תפעל רק בגני הילדים ובכיתות א'-ד'. המסעדות ומקומות הבילוי ייסגרו מהשעה 17:00, ומקומות עבודה ללא קבלת הקהל יישארו פתוחים. התפילות יתקיימו לפי מגבלת הצבע האדום.

לפי חלופה ג', ריסון מהודק, יוטל עוצר בימי החג בלבד. התקהלויות יתנהלו כשכל היישובים ברחבי הארץ יוגדרו אדומים, ומערכת החינוך תפעל רק בגני הילדים ובכיתות א'-ד'. המסעדות ומקומות הבילוי ייסגרו, ומקומות עבודה ללא קבלת הקהל יישארו פתוחים. התפילות יתקיימו בחוץ ובפנים לפי מגבלת הצבע האדום.

לפי חלופה ד', סגר, יוטל עוצר בכל תקופת החגים, ויחול איסור מוחלט על התקהלויות. מערכת החינוך, מקומות העבודה, המסעדות ומקומות הבילוי ייסגרו. התפילות יתקיימו בחוץ ובפנים לפי מגבלת הצבע האדום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully