וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קורונה - עדכון יומי: 3,904 אובחנו ביממה האחרונה, עלייה במניין החולים קשה

10.9.2020 / 7:29

מנתוני משרד הבריאות עולה כי נחצה שיא במספר המאובחנים בנגיף מאז פרוץ המגיפה. בבתי החולים 927 חולים, בהם 133 מונשמים ו-474 חולים קשה. 1,054 בני אדם מתו מקורונה בישראל. אתמול התקבלו תוצאות עבור 43,448 בדיקות, שיעור החיוביים - 9%

בווידאו: הטלת העוצר הלילי על 40 יישובים/צילום: רוני כנפו, שי מכלוף, יותם רונן עריכה: אסף דרורי

משרד הבריאות עדכן הבוקר (חמישי) כי 3,904 בני אדם אובחנו בקורונה ביממה החולפת - שיא מאז פרוץ המגיפה בישראל. בכך עלה מספר הנדבקים המאומתים בישראל ל-142,582. אתמול התקבלו תוצאות עבור 43,448 בדיקות, כשאחוז החיוביים לנגיף הוא 9%. נתוני הבדיקות ותוצאותיהן אינם סופיים ועשויים להשתנות בעדכוני משרד הבריאות הבאים.

מספר החולים הפעילים הוא 31,769. בבתי החולים מאושפזים 927 חולים, מתוכם 133 מונשמים ו-474 חולים קשה. נכון להיום מתו 1,054 בני אדם מנגיף הקורונה בישראל.

אתמול אובחנו 3,496 בני אדם בקורונה. מספר הבדיקות היה 44,348, מתוכן 8% חיוביות לנגיף.

בדיקות קורונה בטייבה, 9 בספטמבר 2020. ראובן קסטרו
שיא במספר המאומתים היומי מאז פרוץ המגיפה. בדיקות קורונה בטייבה, אתמול/ראובן קסטרו

בעקבות המשך העלייה בתחלואה, קבינט הקורונה יתכנס היום להכריע באפשרות להטיל מגבלות מחמירות בחגי תשרי. בישיבת הכנה שכינס אתמול ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הבריאות יולי אדלשטיין ומנכ"ל משרדו חזי לוי קראו לו להשית הגבלות משמעותיות ברחבי הארץ בהקדם האפשרי.

השניים הבהירו כי הרוב המוחלט של מנהלי בתי החולים הביעו בפניהם דאגה רבה מהמצב, התריעו מפני החמרה נוספת והדגישו כי יש לנקוט צעדים כדי לוודא שמערכת הבריאות לא תגיע למצב שלא תוכל לטפל בעומסי התחלואה.

עוד בוואלה!

אדלשטיין ומנכ"ל משרד הבריאות לנתניהו: יש להטיל הגבלות בכל הארץ בהקדם

לכתבה המלאה

מנגד, במשרד האוצר הביעו התנגדות להטלת סגר כללי. לקראת ישיבת קבינט הקורונה, מנכ"לית המשרד קרן טרנר אייל שיגרה מכתב למנכ"ל משרד הבריאות ולממונה הקורונה פרופ' רוני גמזו, ובו הבהירה כי העלות הכלכלית לסגר כללי גבוהה מדי, וכי למשק יהיה קשה לעכל צעדים דרסטיים.

באוצר חוששים שצעד כמו סגר כללי עלול להביא למאות אלפי עובדים שייפלטו ממעגל התעסוקה, ומעריכים כי סגר מלא יכול להביא להפסדים של 6-5 מיליארד שקלים בשבוע מלא בשגרה, והפסדים של 4-3 מיליארד שקלים בשבוע של חגים.

נתיבות עם כניסתו של העוצר הלילי בעקובות העלייה בתחלואה מנגיף הקורונה 8 בספטמבר 2020. שי מכלוף
עוצר בנתיבות, השבוע/שי מכלוף

בעוד פורום השרים יכריע על צעדים נוספים בחגים, ב-40 השכונות והיישובים האדומים ייכנסו הערב ללילה שלישי של עוצר. הסגר החל שלשום, ויימשך כל לילה במשך שבוע משעה 19:00 עד 05:00. כמו כן, באותם יישובים נסגרה מערכת החינוך, פרט למוסדות החינוך המיוחד.

במהלך העוצר הלילי מושבתת כל פעילות מסחרית, מלבד עסקים חיוניים שיישארו פתוחים. כמו כן, תושבים רשאים להתרחק עד 500 מטרים בלבד מבתיהם, למעט מקרים של הצטיידות במזון וצרכים רפואיים. זאת, בנוסף למגבלת ההתקהלות לפיה נאסרת התכנסות של יותר מ-20 איש בשטח פתוח, ויותר מעשרה בחללים סגורים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully