וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אדלשטיין ומנכ"ל משרד הבריאות לנתניהו: יש להטיל הגבלות בכל הארץ בהקדם

עודכן לאחרונה: 10.9.2020 / 6:47

שר הבריאות ומנכ"ל משרדו קראו לראש הממשלה להחליט על החמרת המגבלות במטרה לבלום את המגיפה. זאת, בטענה כי מנהלי בתי החולים מתריעים מפני פגיעה בתפקודם. הקבינט ייבחן כמה אפשרויות, כשהחמורה בהן כוללת סגר מלא לשלושה שבועות

בווידאו: תדרוך של פרופ' גמזו לקראת העוצר הלילי ב-40 יישובים/צילום: לע"מ

שר הבריאות יולי אדלשטיין ומנכ"ל משרד הבריאות חזי לוי המליצו הערב (רביעי) במהלך ישיבה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו לקבל החלטה בקבינט הקורונה על הגבלות משמעותיות בכל הארץ, בהקדם האפשרי - כך אמר גורם שהשתתף בהתייעצות. זאת, במטרה לבלום את התפשטות הקורונה ולהקל את העומסים במערכת הבריאות.

גורם שמעורה בתכני הישיבה הציג את החלופות לסגר כללי שיעלו לדיון בקבינט הקורונה מחר. לפי האפשרות המחמירה ביותר מבין השלוש, יוטל סגר מלא למשך שלושה שבועות החל מיום חמישי לפני ראש השנה. במסגרתו יהיה איסור מעבר מעיר לעיר והגבלת תנועה לעד 500 מטרים מהבית, בדומה לסגר שהוטל בליל הסדר.

לפי האפשרות השנייה, יוטל סגר מרוכך, החל מלפני ראש השנה ולמשך שלושה שבועות. במסגרתו יתאפשר מעבר מעיר לעיר למטרות עבודה או צרכים חיוניים. אך מקומות עבודה יצומצמו ל-30% מהעובדים. באפשרות השלישית תהיה הימנעות מסגר כולל. יימשך העוצר הלילי על 40 היישובים האדומים ובמקביל יתר היישובים בארץ יוכרזו ככתומים. לפי תכנית זו יוטלו הגבלות על התקהלויות אך ללא פגיעה במשק.

שלוש החלופות למניעת ההתפשטות שידונו בקבינט

  • סגר מלא למשך שלושה שבועות החל מיום חמישי
  • סגר מרוכך, החל מראש השנה ולמשך שלושה שבועות
  • המשך העוצר הלילי, מלבד הערים האדומות, הגדרת יתר היישובים כתומים
עוצר לילי בטייבה, 9 בספטמבר 2020. ראובן קסטרו
עוצר לילי בטייבה, אמש/ראובן קסטרו

ממונה הקורונה פרופ' רוני גמזו הציג בישיבה כמה חלופות להטלת הגבלות בתקופת החגים. חלופה אחת הייתה הטלת סגר מלא בכל הארץ ללא יציאה מהבית אלא למרחק מוגבל לצרכים חיוניים. חלופה אחרת היתה סגר מרוכך יותר שיאסור רק על המעבר בין עיר לעיר. הגורם ציין כי גם גמזו טען בישיבה שיש צורך ב"צעדים רוחביים" בכל הארץ.

אותו גורם ציין כי אדלשטיין ולוי אמרו בהתייעצות כי הרוב המוחלט של מנהלי בתי החולים הביעו בפניהם דאגה רבה מהמצב, התריעו מפני החמרה נוספת והדגישו כי יש לנקוט בצעדים משמעותיים בכל הארץ כדי לוודא שמערכת הבריאות לא תגיע למצב שלא תוכל לטפל בעומסי התחלואה.

במשרד הבריאות ימליצו בקבינט הקורונה על אחת משתי החלופות המחמירות: לפי חלופת "ריסון מהודק", יוטל עוצר בימי החג בלבד, מערכת החינוך תפעל בכיתות א'-ד' בלבד, התפילות יתנהלו רק בחוץ והמסעדות ומקומות הבילוי ייסגרו. לפי חלופת הסגר, יוטל עוצר קבוע לכל תקופת החגים, יחול איסור מוחלט על התקהלויות ומערכת החינוך תיסגר.

עוד בוואלה!

לקראת לילה שני של עוצר: במשטרה מגבירים את פעולות האכיפה

לכתבה המלאה
נתיבות עם כניסתו של העוצר הלילי בעקובות העלייה בתחלואה מנגיף הקורונה 8 בספטמבר 2020. שי מכלוף
החמרת המגבלות תעלה בקבינט. אכיפת הסגר הלילי בנתיבות/שי מכלוף

שר הביטחון בני גנץ ושר החלל והמדע יזהר שי אמרו כי הם סבורים שהצעדים עליהם הוחלט עד כה עדיין לא מוצו - במיוחד העוצר הלילה ב-40 יישובים והדגישו כי יש לתת זמן נוסף כדי לבחון את השפעת הצעדים הללו. מנגד, גנץ הדגיש כי הוא מבין את אזהרות מערכת הבריאות לגבי יכולת הספיקה של בתי החולים ולכן מוכן לשקול בכל זאת הטלת הגבלות נוספות.

נתניהו לא הביע עמדה ברורה בדיון והדגיש כי ההתייעצויות בנושא יימשכו מחר בישיבת קבינט הקורונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully