וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת לילה שני של עוצר: במשטרה מגבירים את פעולות האכיפה

עודכן לאחרונה: 9.9.2020 / 20:09

מ"מ מפכ"ל המשטרה הנחה את הכוחות להגביר את פעילות האכיפה ב-40 השכונות והיישובים בהם חל עוצר לילי. זאת, יממה לאחר שהצהיר כי המשטרה תנהג בעוצר "בראש ובראשונה לפי שיח והסברה"

בווידאו: הטלת העוצר הלילי על 40 יישובים/צילום: רוני כנפו, שי מכלוף, יותם רונן עריכה: אסף דרורי

מ"מ מפכ"ל המשטרה, ניצב מוטי כהן, הנחה הערב (רביעי) את הכוחות להגביר את פעילות האכיפה ברחבי הארץ, בדגש על השכונות והיישובים האדומים בהם חל עוצר לילי, זה הלילה השני ברציפות. כהן הכריז כי האכיפה תתמקד בריכוזי קהל והתקהלויות העומדות בניגוד לתקנות וכן בבתי עסק ובמרחב הציבורי.

הכרזתו של כהן על החמרת האכיפה ביישובים מצביעה על תפנית בגישת המשטרה לשמירה על ההנחיות שנועדו למנוע את התפשטות ווירוס הקורונה. אמש, הערב הראשון בו נאכף ברחבי הארץ עוצר לילי לשבוע הקרוב, הדגיש כהן כי מדיניות האכיפה "תמשיך להישען בראש ובראשונה על שיח, הסברה, שיקול דעת ורתימת הציבור לשיתוף פעולה, וזו הציפייה שלי מכל מפקד ושוטר המבצע את המשימה". דבריו הגיעו לאחר שביקורת ציבורית נמתחה על אופי האכיפה בגל הראשון.

צה"ל מסר מאוחר יותר כי החל משעות הערב כ-500 מפקדים וחיילים מבסיסי הכשרות יחלו בפעילויות תגבור וסיוע למשטרת ישראל במשימות האכיפה. זאת, לאחר הנחיית שר הביטחון בני גנץ ובהתאם לדרישת הממשלה.

"החיילים הוקצו להצטרפות וסיוע לכוחות המשטרה, הפגנת נוכחות ובולטות בשטח ואבטחת כוחות המשטרה", נמסר בהודעת צה"ל. "לכל מחוז משטרתי הוקצתה פלוגה אחת, בה יחברו החיילים לשוטרים ובצוותים אחודים יסייעו בביצוע משימות סיור, בידוד שטחים ואבטחתם, חסימות צירים ועוד, כחלק ממימוש מגבלות התנועה בערים האדומות בהתאם להנחיות משרד הבריאות והדרג המדיני".

בני ברק עם כניסתו של העוצר הלילי בעקובות העלייה בתחלואה מנגיף הקורונה 8 בספטמבר 2020. ראובן קסטרו
האכיפה תהיה נוקשה יותר. שוטרים בבני ברק עם כניסתו של העוצר הלילי, אתמול/ראובן קסטרו

כמו אתמול, הסגר יחל הערב, ויימשך כל לילה במשך שבוע משעה 19:00 עד 05:00. בנוסף, בערים האדומות נסגרה מערכת החינוך, פרט לחינוך המיוחד, במשך השבוע. בזמן העוצר הלילי, מושבתת כל פעילות מסחרית, מלבד עסקים חיוניים שיישארו פתוחים.

כמו כן, תושבים מורשים להתרחק עד 500 מטרים בלבד מבתיהם, למעט מקרים של הצטיידות במזון וצרכים רפואיים. זאת, בנוסף למגבלת ההתקהלות לפיה נאסרת התכנסות של יותר מ-20 איש בשטח פתוח, ויותר מעשרה בחללים סגורים.

במסגרת פעולות האכיפה, במהלך היממה האחרונה המשטרה חילקה ברחבי הארץ 1,213 דוחות בגין הפרות של התקנות. מאז תחילת אכיפת תקנות הקורונה לפני כחצי שנה ועד היום בצהריים, ניתנו בסך הכל יותר מ-211,000 דוחות בכל רחבי הארץ בגין ההפרות השונות.

כמו כן, מאז תחילת השבוע, ועד היום בבוקר, המשטרה פיזרה 13 אירועים בחצרות בתים, ובנוסף 10 אולמות וגני אירועים שנסגרו. כמו כן, נסגרו מספר בתי עסק ובוצעו 70 שימועים ו-60 אזהרות לבתי עסק שהפרו את החוק.

עוד בוואלה!

הגבלות על התקהלויות, קנסות למפרים: העוצר הלילי נכנס לתוקף ב-40 יישובים אדומים

לכתבה המלאה
בני ברק עם כניסתו של העוצר הלילי בעקובות העלייה בתחלואה מנגיף הקורונה 8 בספטמבר 2020. ראובן קסטרו
בני ברק עם כניסתו של העוצר הלילי, אתמול/ראובן קסטרו

בהודעת המשטרה הערב נכתב, "שיתוף הפעולה של הציבור הכרחי. מצופה מהציבור לקיים את הוראות החוק ולהישמע לשוטרים, שכן רק יחד נצליח לשמור על הבריאות של כולנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully