וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיקוד העורף הבהיר: גם הגנים הפרטיים לא ייפתחו הבוקר

17.9.2020 / 7:40

בשיחה עם נציג הפיקוד נאמר לגננת כי גני הילדים הפרטיים מוחרגים מההנחיות ואולם לאחר בירור הודו בפיקוד כי חלה טעות. בעקבות הבהרת הפיקוד הודיע פורום הגנים הפרטיים לגננות שלא לפתוח את הגנים: "יש כאוס כללי במערכת החינוך נדרוש הנחיות מסודרות"

צילום: יותם רונן, עריכה: אביחי ברוך

פיקוד העורף הבהיר הבוקר (חמישי) כי הגנים הפרטיים לא ייפתחו הבוקר וכי הפקודה באתר עודכנה ותואמת את הנחיות משרד הבריאות ומשרדי הממשלה. הודעת הפיקוד על אי פתיחת הגנים באה בעקבות הנחיה שגויה שנתנו נציגי הפיקוד לפיה המוסדות שהוחרגו כוללים את מסגרות החינוך המיוחד נוער בסיכון פנימיות וחריגים נוספים בהם גם הגנים הפרטיים.

בעקבות הבהרת הפיקוד, פורום הגנים הפרטיים הודיע לגננות כי "מבירור שערכנו עם משרד הרווחה, יש להיצמד בשלב זה להחלטת הממשלה, ולא לפתוח היום את הגן. יש כאוס כללי במערכת החינוך, הבריאות ופיקוד העורף, וכן יוצאות הודעות סותרות. אנחנו הבוקר בוועדת בחינוך ונדרוש הנחיות מסודרות ונעדכן אתכם במהרה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"כאוס בהנחיות". חזרה לשגרה בגן בחדרה, במאי/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשיחה שנערכה אתמול עם נציג פיקוד העורף שאלה גננת אם ניתנת לה האפשרות לפתוח את הגן הפרטי שלה, שבו לומדים 40 פעוטות עד גיל שלוש. בתשובתו, הנציג אמר כי המוסדות שהוחרגו כוללים את מסגרות החינוך המיוחד, נוער בסיכון, פנימיות וחריגים נוספים. הגננת הוסיפה לשאול כי אם בין אלה שסווגו כחריגים נוספים נכללים גם גנים פרטיים, והנציג השיב לה בחיוב. "את גן פרטי?", שאל, "אז כן, את נקראת חריגה". לדברי הנציג, היא יכולה לפתוח את הגן באופן שגרתי.

הבלבול מגיע ברקע הודעת פורום הגנים הפרטיים בתחילת השבוע כי למרות החלטת הממשלה להטיל סגר בתקופת החגים, המוסדות ייפתחו אחרי ראש השנה. "מיד לאחר צאת החג, ביום שני, הגנים הפרטיים ישובו לשגרה", מסרו ראשי הפורום, קרן אוחנה איוס, חנן דגן ורותי יונה. "הם יפעלו ככל עסק במדינת ישראל, כדי לאפשר למגזר הפרטי לעבוד, כפי שהחליטה הממשלה".

"אנו מכבדים את ראש הממשלה והשרים", הם הדגישו, "אך לא נאפשר את קריסת הענף לאחר שיותר מ-2,000 גנים נסגרו בגל הראשון".

עוד בוואלה!

נציג פיקוד העורף אישר לגנים הפרטיים לפתוח - בניגוד להנחיות הממשלה

לכתבה המלאה
גן ילדים ברמת גן, 19 בדצמבר 2018. אלעד מלכה
"נדרוש הנחיות מסודרות". גן ילדים ברמת גן/אלעד מלכה

על פי החלטת הממשלה, יוטל סגר מרוכך ברחבי הארץ החל מיום שישי הקרוב ולמשך שלושה שבועות לפחות. מערכת החינוך תושבת בתקופה זו, פרט לחינוך המיוחד, כפרי הנוער, ומוסדות לילדים ונוער בסיכון. בשל כך, הציג משרד החינוך מתווה להפעלת גני הילדים מרחוק בזמן הסגר, בו הגננות ייצרו קשר עם ילדים הגן באמצעות שיחות טלפון, שיחות וידאו בוואטסאפ, הקלטות קוליות וסרטונים של הגננות.

במסגרת המתווה, הגן יחולק לכמה קבוצות של ארבעה עד שישה ילדים, וכל גננת תקיים חמישה "מפגשים קבוצתיים" מרחוק ביום, בנוסף לשישה מפגשים אישיים שיתקיימו כל יום באותם אמצעים. לפי התכנית, הגננת תקיים מפגש אישי עם ילד לפחות אחת לשבוע. כל זאת, במשך שש שעות - כמו ביום עבודה רגיל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully