וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגנים הפרטיים יפתחו למרות הסגר: "אם ניתן לכנס 30 מתפללים - אפשר גם פעוטות"

14.9.2020 / 17:18

בפורום הגנים הפרטיים הכריזו על פתיחה מחדש כבר בשבוע הבא, לאור החלטת הממשלה לאפשר את המשך העבודה של חלק מהחברות במגזר הפרטי. זאת, למרות שמערכת החינוך הציבורית תושבת בתקופה זו. "רמת התחלואה בגנים אפסית, אסור לגרום נזק לילדים. מקווים שהממשלה תחזור בה"

בווידאו: הצהרת ראש הממשלה על הסגר בחגים/צילום: לע"מ

פורום הגנים הפרטיים הודיע היום (שני) כי למרות החלטת הממשלה להטיל סגר בתקופת החגים, המוסדות ייפתחו אחרי ראש השנה. "מיד לאחר צאת החג, ביום שני, הגנים הפרטיים ישובו לשגרה", מסרו ראשי הפורום, קרן אוחנה איוס, חנן דגן ורותי יונה. "הם יפעלו ככל עסק במדינת ישראל, כדי לאפשר למגזר הפרטי לעבוד, כפי שהחליטה הממשלה".

לדברי ראשי פורום הגנים הפרטיים, מדובר ב"סקטור חיוני עבור המשק והכלכלה הישראלית, וגם נתוני התחלואה מוכיחים כי אין סיבה לסגור את גני הילדים מגילאי לידה עד שלוש. רמת התחלואה וההדבקה בהם היא אפסית".

"אנו מכבדים את ראש הממשלה והשרים", הם הדגישו, "אך לא נאפשר את קריסת הענף לאחר שיותר מ-2,000 גנים נסגרו בגל הראשון. הגנים ייפתחו ויאפשרו להורים לבחור אם לשלוח את ילדיהם ולצאת לעבודה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"סקטור חיוני עבור המשק והכלכלה הישראלית". גן ילדים בחדרה, מאי/מערכת וואלה!, צילום מסך

על פי החלטת הממשלה אתמול, יוטל סגר מרוכך ברחבי הארץ, החל מיום שישי הקרוב ולמשך שלושה שבועות לפחות. מערכת החינוך תושבת בתקופה זו, פרט לחינוך המיוחד, כפרי הנוער, ומוסדות לילדים ונוער בסיכון.

עוד הוחלט כי חברות במגזר הפרטי, למעט תיירות, מסחר וקבלת קהל, יעבדו לפי מתווה התו הסגול, וללא הגבלה קשיחה במספר העובדים. זאת, בהתאם לתכנית שגיבש שר האוצר ישראל כץ, בתיאום עם ראש הממשלה, ושרי הבריאות והביטחון.

"חייבים למצוא פה נוסחה טובה"

"אנחנו מבקשים לקבל החרגה כי אין שום סיבה להיות בסגר", אומרת קרן אוחנה, יו"ר פורום הגנים הפרטיים ובעלת "גן הפרפר" בירושלים, וקראה להגדיר את גני הילדים כענף חיוני.

היא טענה כי "הורים מצפים מאיתנו לעבוד. הם צריכים ללכת לעבודה, הם מתבקשים להגיע לעבודה שלהם, אבל אין להם סידור לילדים. מדובר בקטנטנים, אי אפשר להושיב אותם בבית עם טאבלט. לא נעשה להם למידה מרחוק, זה לא עובד ככה, מדובר על קטנטנים שהם צריכים השגחה מתמדת".

אוחנה הבהירה כי לא יעמדו מול החלטה מפורשת של הממשלה, אך קראה בכל זאת להחריג את גני הילדים - בודמה לענפים אחרים. "אנחנו לא מתכוונים להיות פורעי חוק, כעורכת דין אני לא יכלה לעמוד מול החלטת ממשלה, זו עבירה שהיא קנס", אמרה, "אבל אנחנו אומרים שמתקיימת ועדת חריגים שעוסקת בצימרים, מסעדות, בתי כנסת - אז כמו שאפשר לכנס 30 מתפללים לתפילה ארוכה, אפשר כן להביא קבוצה קטנה של תינוקות ופעוטות ליום לימודים בגן. שיחליטו מה המתווה, מה השעות, באיזה אופן - אבל שיגידו משהו ושלא יכלילו אותנו במוסדות חינוך. אנחנו יצור כלאיים, כי אנחנו לא מוגדרים כחינוך, אבל גם עסק".

אוחנה אמרה כי היא מקווה שיימצא פיתרון הולם. "המאבק שלנו בסבב הראשון היה עקוב מדם אבל בסוף הצלחנו להשיג מענק סקטוריאלי שאומר שהמדינה מכירה בחשיבות או במשמעות של הסקטור הזה של הגיל הרך ולכן חבל להיכנס לסבב ב' של מלחמות", סיכמה, "כולנו רוצים להישאר פה ביום שאחרי, או שהמדינה תפצה מראש או שתדאג לילדים או שתדאג לנו. חייבים למצוא פה נוסחה טובה שיש בה מצב של 'ווין-ווין' לכולם".

לקראת החזרה ללימודים בגן כלנית, ראש העין, 8 במאי 2020. ראובן קסטרו
"מדובר בקטנטנים, אי אפשר להושיב אותם בבית עם טאבלט". גן בראש העין/ראובן קסטרו

חנן דגן, מנכ"ל איחוד גני הילדים, ביקש להפריד בין גני העירייה לגנים הפרטיים. "לא ניתן לסגור את הגנים, את העסקים. התנהלות הממשלה לדעתנו לא כללה עבודה שתבוא ותפריד בין מה שקורה בחינוך בכלל ובחינוך לגיל הרך", אמר, והאשים כי "עדיין מתייחסים לגנים שלנו כמו גני עירייה, ששם יש תחלואה גבוהה יותר. אנחנו רואים לאורך כל הדרך שמי שמתנגד שהגנים יפעלו זה ארגון הגננות והסתדרות המורים, הם לא רוצים ללכת לעבוד. המגזר הפרטי רוצה לעבוד, זאת האחריות שלנו, הילדים שלנו, והם יצרו מצב שהם מתנגדים וכולם זורמים איתם. אנחנו מבקשים תפרידו אותנו, אנחנו לא גני העירייה".

דגן מבהיר כי גם מפעילי הגנים יקבלו קנסות כתוצא המהצעד, "אנחנו נתמודד עם זה". הוא הביע תקווה שהממשלה תחזור בה והזהיר ממשמעויות הסגר. "[אנו] מקווים שהממשלה תיקח צעד אחורה ותבין שחייבים להמשיך כרגיל. אי אפשר לעצור, לא נקום מצעד כזה, צריך לקחת בחשבון: בגיל הזה הקטנים הם בתהליך של הסתגלות. אסור לעצור להם תהליך הסתגלות, ילד שעובר ומתחיל הסתגלות ותעצור לו - גרמת נזק לילדים. ממה שאני שומע, רוב הגננות ישתפו פעולה. הנזק של השוטר הוא פחות מסגירה למשך ארבעה שבועות. אנחנו עושים לפי מה שאומר השטח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully