וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד החינוך הציג מתווה ללמידה מרחוק בגנים; ההורים: "רק יקשה על הסגר בבית"

12.9.2020 / 22:49

לפי התכנון שהגיע לידי וואלה! NEWS הגננות ייצרו קשר עם הילדים בשיחות וידאו וסרטונים, כשהילדים מחולקים לקבוצות. ועד ההורים בגנים: "זה פשוט בדיחה. עדיף לקבוע תוספת ימי לימוד בהמשך השנה". ועד הגנים: "בפועל כל ילד יקבל חצי עד שעה ביום. זה לא נותן פתרון אמיתי"

בווידאו: ראש שירותי בריאות הציבור בדיון בוועדת החינוך/צילום: ערוץ כנסת

משרד החינוך פרסם היום (שבת) מתווה למפקחי הגנים להפעלת גני הילדים מרחוק בזמן הסגר, כמה ימים לפני סגירת מערכת החינוך המסתמנת ביום רביעי הקרוב. זאת, בעוד עובדי הגנים, כמו גם ההורים, מתנגדים ללמידה מרחוק בטענה שאינה יעילה.

על פי המתווה, שהגיע לידי וואלה! NEWS תחת הכותרת "שמירה על קשר עם הילדים בזמן סגר", הגננות ייצרו קשר עם ילדים הגן באמצעות שיחות טלפון, שיחות וידאו בוואטסאפ, הקלטות קוליות וסרטונים של הגננות.

במסגרת המתווה, הגן יחולק לכמה קבוצות של ארבעה עד שישה ילדים, וכל גננת תקיים חמישה "מפגשים קבוצתיים" מרחוק ביום, בנוסף לשישה מפגשים אישיים שיתקיימו כל יום באותם אמצעים. לפי התכנית, הגננת תקיים מפגש אישי עם ילד לפחות אחת לשבוע. כל זאת, במשך שש שעות - כמו ביום עבודה רגיל.

מחר, הממשלה תצביע על הטלת הסגר הכללי, הצפוי להיכנס לתוקף בשישי, כשלפי ההצעה מערכת החינוך תושבת כבר יומיים לפני כן, ביום רביעי. אחרי השלב הראשון של ההגבלות, שיימשכו כשבועיים, צפויים שבועיים נוספים עם הגבלות דומות, ולאחר מכן תשוב הפעילות לפי מתווה הרמזור בהתאם לנתוני התחלואה. עדיין לא ברור אם פעילות הגנים לפי מתווה זה תתקיים בשלב הראשון של הסגר, או בחלקו השני, שעשוי להיות מרוכך יותר מבחינת ההגבלות.

הפגנת גננות גנים פרטיים מול הכנסת, 22 באפריל 2020. יונתן זינדל, פלאש 90
בוועד הגנים טוענים כי "הלמידה מרחוק לא יעילה". הפגנת גננות/פלאש 90, יונתן זינדל

סיגל שפיץ טולדנו, יו"ר ועד ההורים בגנים, תקפה את המתווה ואמרה כי "הוא פשוט בדיחה". לדבריה, "מתווה למידה כזה יאפשר לגננת לתת יחס של חצי שעה עד שעה ביום לכל ילד, במסך מרחוק. אין ספק שאין בכך צורך והדבר רק יקשה על הסגר בבית, שהינו גם ככה מורכב מאוד גם מבחינה רגשית וגם מבחינת תשתיות מחשוב. מה יעשו כל אותם מאות אלפי משפחות שאין להן מחשב לתת לילדי הגן? חבל שמערכת החינוך לא משכילה להפיק לקחים מהסגר הראשון ולקבוע תוספת ימי לימוד בהמשך השנה, במקום למידה מרחוק לילדי הגנים".

מוקדם יותר, מחה ועד הגנים הארצי על ההחלטה המסתמנת להשבית את מערכת החינוך יומיים לפני הכניסה לסגר ביום שישי, ואף הודיע כי אם ההחלטה אכן תתקבל, בכוונתו להשבית את הלמידה מרחוק בימים אלה, בטענה שמתכונת הלמידה מרחוק בגנים אינה יעילה.

עוד בוואלה!

הורים מוחים על הפער בין סגירת מערכת החינוך לסגר המסתמן: "לא שעירים לעזאזל"

לכתבה המלאה
לקראת החזרה ללימודים בגן כלנית, ראש העין, 8 במאי 2020. ראובן קסטרו
גן כלנית בראש העין/ראובן קסטרו

"זה הזוי שקבעו תאריך לסגר כללי אבל מוסדות החינוך יסגרו קודם לכן. כבר בסגר הקודם ראינו שמתווה הלמידה מרחוק לא עושה דבר, מקשה על ההורים ולא נותן פתרון אמיתי לילדים", אמרו בוועד. "גם המתווה אותו הציג לנו משרד החינוך אמנם מראה כי הצוותים החינוכיים יעבדו ימים מלאים, אבל בפועל כל ילד יקבל רק חצי שעה עד שעה ביום".

עוד נמסר מהוועד, כי "אנו סבורים שאין מקום להמשיך את הלמידה מרחוק וככל ויש סגר יש להפסיק את הלמידה מרחוק ולהחזיר את ימי הלימוד בחופש". בוועד קראו להורים להצטרף אליהם במאבקם זה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully