וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורים מוחים על הפער בין סגירת מערכת החינוך לסגר המסתמן: "לא שעירים לעזאזל"

12.9.2020 / 21:26

ההחלטה שתובא מחר לאישור הממשלה, בה מוצע לסגור את בתי הספר כבר ברביעי - יומיים לפני מועד החלת הסגר הכללי, מסעירה הורים ועובדי הוראה, כשחוסר בהירות שורר בנוגע למתווה הלימודים בכלל בשבועות הקרובים. בגנים איימו להשבית את הלמידה מרחוק: "לא פיתרון לילדים"

בוידאו: נתניהו מעדכן אחרי קבינט הקורונה/לע"מ

הורים ועובדי הוראה זועמים על ההחלטה המסתמנת להשבית את מערכת החינוך ביום רביעי הקרוב במטרה לבלום את התפשטות נגיף הקורונה, יומיים לפני כניסתו לתוקף של הסגר הכולל. עם פרסום ההצעה שתוגש מחר לאישור הממשלה בנושא, הם קוראים להתאים את מועדי ההגבלות.

יו"ר הנהגת ההורים הארצית, מירום שיף, אמר הערב (שבת) לוואלה! NEWS כי "מערכת החינוך היא לא שעיר לעזאזל, מגיע להורי ישראל לקבל את הנתונים על פיהם מקבלים החלטות בממשלת ישראל".

לדברי שיף, "[משמעות] חוסר ההלימה בין סגירת מערכת החינוך לסגר הכללי היא יצירת סגר על הורי הגנים והורי בתי הספר. הורה לילד בן חמש לא יכול ללכת לעבודה כשהילד שלו נמצא בבית. אם ממשלת ישראל קיבלה החלטה שהסגר יתקיים מיום שישי - מערכת החינוך צריכה להיות חלק מהסגר אך ביום שישי".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו ושר החינוך יואב גלנט במהלך ביקורם בבית ספר "נטעים" במבוא חורון, במועצה אזורית בנימין 1 בספטמבר 2020. קובי גדעון / לע"מ, אתר רשמי
בנימין נתניהו בביקור בבית ספר "נטעים", בספטמבר/אתר רשמי, קובי גדעון / לע"מ

ועד הגנים הארצי אף הודיע כי אם ההחלטה אכן תתקבל, בכוונתו להשבית את הלמידה מרחוק בימים אלה, בטענה שמתכונת הלמידה מרחוק בגנים אינה יעילה.

"זה הזוי שקבעו תאריך לסגר כללי אבל מוסדות החינוך יסגרו קודם לכן. כבר בסגר הקודם ראינו שמתווה הלמידה מרחוק לא עושה דבר, מקשה על ההורים ולא נותן פתרון אמיתי לילדים", אמרו בוועד. "גם המתווה אותו הציג לנו משרד החינוך אמנם מראה כי הצוותים החינוכיים יעבדו ימים מלאים, אבל בפועל כל ילד יקבל רק חצי שעה עד שעה ביום.

עוד נמסר מהוועד, כי "אנו סבורים שאין מקום להמשיך את הלמידה מרחוק וככל ויש סגר יש להפסיק את הלמידה מרחוק ולהחזיר את ימי הלימוד בחופש". בוועד קראו להורים להצטרף אליהם במאבקם זה.

עוד בוואלה!

ההצעה שתוגש לאישור הממשלה: הסגר יחל בשישי, הלימודים יופסקו מיום רביעי

לכתבה המלאה
לקראת פתיחת שנת הלימודים בבית הספר פסגות על שם חיים גורי, ראש העין, 31 באוגוסט 2020. ראובן קסטרו
"החלטה הזויה". בית הספר ע"ש חיים גורי בראש העין/ראובן קסטרו

גם שר החינוך, יואב גלנט, קרא לדחות את סגירת מערכת החינוך למועד החלת הסגר. "מערכת חינוך פעילה חיונית לכל ילד ולכל משפחה ומהווה תנאי בסיסי להפעלת המשק בישראל. אסור לגרום לפגיעה בחינוכם של ילדי ישראל", כתב גלנט בחשבון הטוויטר שלו, "לאור חשיבות הסגר, הצעתי לחבריי לממשלה - סגירת מוסדות החינוך ביום שישי ופתיחה מחודשת שלהם מיד לאחר שמחת תורה".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו ושר החינוך יואב גלנט במהלך ביקורם בבית ספר "נטעים" במבוא חורון, במועצה אזורית בנימין 1 בספטמבר 2020. קובי גדעון / לע"מ, אתר רשמי
גלנט ונתניהו ב-1 בספטמבר בבי"ס במבוא חורון/אתר רשמי, קובי גדעון / לע"מ

יצוין כי במערכת החינוך שוררת אי בהירות בנוגע למתווה הלימודים תחת ההגבלות הצפויות, בעקבות הודעת קבינט הקורונה על השבתת מערכת החינוך בשבועיים הראשונים לסגר, ועל לימודים מרחוק בכיתות ה' ומעלה בשבועיים לאחר מכן.

בהנהגת ההורים הארצית מחו אתמול על התנהלות הממשלה והציגו כמה דרישות. בהנהגה דרשו כי במקרה שיוטל סגר כללי בין ראש השנה לסוכות, מוסדות החינוך, למעט החינוך המיוחד, ייסגרו ולא תהיה למידה מרחוק. עוד דרשו כי ברגע שאחד המגזרים העסקיים ישוב לשגרת עבודה - מוסדות החינוך עד כיתה ו' יחזרו לשגרה מלאה באופן מידי, וכיתות ז' ומעלה יחזרו ללימודים באופן מדורג בשיתוף הנהגת ההורים. כמו כן, דרשו כי הימים החסרים בכל שכבת גיל יוחזרו בחנוכה, פסח ובסוף השנה.

דרישות הנהגת ההורים מהממשלה

  • במקרה של סגר כללי: מוסדות החינוך, למעט החינוך המיוחד, יהיו סגורים ולא תהיה כל למידה מרחוק
  • ברגע שאחד המגזרים ישוב לעבודה: גילאי גן עד כיתה ו' יחזרו באופן מיידי לשגרה מלאה
  • כיתות ז' ומעלה יחזרו לשגרה באופן מדורג
  • הימים החסרים בכל שכבת גיל יוחזרו בחנוכה, פסח ובסוף שנה

בשלב זה, גם בממשלה לא יודעים להשיב על כך. שר החינוך יואב גלנט הבטיח בזמן פרסום מתווה "לומדים בביטחון" כי גם בזמן סגר כל התלמידים ילמדו, אך במשרד החינוך אומרים כי פרטי המתווה נמצאים בידי הפרויקטור פרופ' רוני גמזו, בעוד במטה גמזו אמרו כי הממשלה צפויה לדון במתווה מערכת החינוך ביום ראשון. "הממשלה צריכה לאשר את מתווה החינוך, וגם משרדי הממשלה צריכים לשבת ולדון בפרטים" נמסר ממנהלת "מגן ישראל". עוד הוסיפו כי בכל מקרה בתקופת הסגר בתי הספר והגנים יהיו סגורים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully