וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ללא למידה מרחוק בסגר, החזרת ימים בסוף השנה: דרישות הנהגת ההורים מהממשלה

11.9.2020 / 18:06

בהנהגה מחו על החלטת קבינט הקורונה על השבתת מערכת החינוך בשבועיים הראשונים של הסגר, זמן קצר לאחר חזרת מוסדות הלימוד לפעילות. ההורים הציגו ארבע דרישות, ורבים מהם טענו כי ההחלטה על המגבלה המחמירה "מעידה על פאניקה וחוסר שליטה"

בווידאו: פתיחת שנת הלימודים/צילום: יותם רונן, שי מכלוף, רוני כנפו, יואב איתיאל ולע"מ

הורים ומורים נותרו ללא תשובות בדבר האופן שבו יתקיימו הלימודים מרחוק, בעקבות הודעת קבינט הקורונה על השבתת מערכת החינוך בשבועיים הראשונים לסגר, ועל לימודים מרחוק בכיתות ה' ומעלה בשבועיים לאחר מכן. בנוסף, הכיתות הנמוכות לידי הגנים נותרו ללא מענה כשחלק ניכר מההורים ימשיכו לעבוד בתקופת הסגר בחודש הקרוב.

בהנהגת ההורים הארצית מחו היום (שישי) על התנהלות הממשלה והציגו ארבע דרישות. בהנהגה אמרו כי אם יוטל סגר כללי בין ראש השנה לסוכות, מוסדות החינוך, למעט החינוך המיוחד, ייסגרו ולא תהיה למידה מרחוק. עוד דרשו כי ברגע שאחד המגזרים העסקיים ישוב לשגרת עבודה מוסדות החינוך עד כיתה ו' יחזרו לשגרה מלאה באופן מידי, וכיתות ז' ומעלה יחזרו ללימודים באופן מדורג בשיתוף הנהגת ההורים. כמו כן, דרשו כי הימים החסרים בכל שכבת גיל יוחזרו בחנוכה, פסח ובסוף השנה.

"נתוני התחלואה שנמסרים לנו משתנים בקצב מסחרר וכך גם פרסום הנתונים. אנחנו מקבלים מידע סותר בכל רגע וסבורים שאין ניהול אמיתי של הנתונים כמו שהיינו רוצים", מסרו בהנהגת ההורים.

דרישות הנהגת ההורים מהממשלה

  • במקרה של סגר כללי בין ראש השנה לסוכות: מוסדות החינוך, למעט החינוך המיוחד, יהיו סגורים ולא תהיה כל למידה מרחוק
  • ברגע שייפתח אחד המגזרים ישוב לשגרת עבודה: מוסדות החינוך בגילאי גן עד כיתה ו' יחזרו באופן יידי לשגרה מלאה
  • הימים החסרים בכל שכבת גיל יוחזרו בחנוכה, פסח ובסוף שנה
  • כיתות ז' ומעלה יחזרו לשגרה באופן מדורג, בהתאם לנתוני התחלואה באוכלוסייה ובשיתוף הנהגת ההורים
פתיחת שנת הלימודים בבית ספר שיפר בפתח תקוה 1 בספטמבר 2020. ראובן קסטרו
ילדים עוטים מסיכות בפתיחת שנת הלימודים בבית ספר בפ"ת/ראובן קסטרו

התכנית שאישר קבינט הקורונה כוללת מגבלות רבות על תנועת האזרחים, מערכת החינוך ופעילות המשק. זאת, בניסיון לבלום את התפשטות המגיפה. תכנית הסגר תחולק לשלושה שלבים, כשהלימודים צפויים שלא להתקיים בשניים מהם - במשך כחודש לפחות.

שר החינוך יואב גלנט הבטיח בזמן פרסום מתווה "לומדים בביטחון" כי גם בזמן סגר כל התלמידים ילמדו, אך במשרד החינוך אמרו היום כי פרטי המתווה נמצאים בידי הפרויקטור פרופ' רוני גמזו. במטה גמזו אמרו כי הממשלה צפויה לדון במתווה מערכת החינוך ביום ראשון.

"הממשלה צריכה לאשר את מתווה החינוך, וגם משרדי הממשלה צריכים לשבת ולדון בפרטים" נמסר ממנהלת "מגן ישראל". עוד הוסיפו כי בכל מקרה בתקופת הסגר בתי הספר והגנים יהיו סגורים.

עוד בוואלה!

אלפי מורות וגננות: הוראה מרחוק פחות יעילה, והתלמידים החלשים נפגעים יותר

לכתבה המלאה
פתיחת שנת הלימודים בבית ספר שיפר בפתח תקוה 1 בספטמבר 2020. ראובן קסטרו
ישובו לביתם לחודש נוסף. תלמידות נכנסות לביה"ס במסיכות בפתיחת הלימודים/ראובן קסטרו

מועצת התלמידים והנוער הארצית הביעה התנגדות לסגירת בתי הספר. "מערכת החינוך השתנתה בחודשים האחרונים ללא הכר בעקבות נגיף הקורונה וההשלכות הנרחבות שלו", נמסר מהמועצה. "חלק משמעותי בשינוי הוא הדרישה לשני ימי לימוד פיזיים לפחות. אנחנו חוזרים ואומרים כבר כמה חודשים שיומיים של לימודים פיזיים הם לא מספיקים".

במועצת התלמידים הבהירו כי הם חוששים שהלמידה מרחוק תוביל להשלכות הרסניות. "היא תבוא לידי ביטוי בפגיעה בחוסן הנפשי והחברתי של בני ובנות הנוער, בפיגור בחומר הלימודי ובירידה דראסטית בציונים", אמרו. לדבריהם, "סגירת מערכת החינוך תפגע בעתיד התלמידים והחברה בכלל. חייבים לנקוט בצעדים משמעותיים כדי להימנע מאסון בקנה מידה רחב. לא ניתן שיהפכו אותנו לדור הקורונה".

במטה המאבק לחינוך חובה טענו כי התכנית להפעיל את הלימודים בהסתמך על המחשבים שיש לילדים בבתים, תוך ידיעה שלכ-300 אלף מהם אין מחשב, זו עבירה העל חוק לימוד חובה, והזכיר כי החוק קובע ש"המדינה אחראית למתן חינוך חובה".

"אנחנו קוראים לשר החינוך יואב גלנט לגלות אחריות ולהפסיק עבירה זו, שבנוסף מעמיקה את הפערים בחינוך, פערים שלא יספיקו שנים כדי לצמצם אותם", הסבירו במטה המאבק. "אסור להנהגת ההורים הארצית לתת יד לפשע חברתי זה להתרחש. זוהי חובה מוסרית וערכית להשבית את הלימודים מרחוק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully