וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההצעה שתוגש לאישור הממשלה: הסגר יחל בשישי, הלימודים יופסקו מיום רביעי

לפי ההצעה שתונח מחר על שולחן הממשלה, ההגבלות ייכנסו לתוקף החל מיום שישי בשעה 06:00 בבוקר כחלק מהמאבק בקורונה. היציאה מהבית תוגבל ל-500 מטרים, ועסקים ייסגרו לקבלת קהל למעט שירותים חיוניים למשך ארבעה שבועות לפחות. האוצר: הפגיעה במשק מוערכת בכ-19 מיליארדים

בוידאו: נתניהו מעדכן אחרי קבינט הקורונה/לע"מ

ההצעה שתוגש מחר (ראשון) לאישור הממשלה קובעת כי הסגר הכולל יחל בשיום שישי הקרוב, ערב ראש השנה תשפ"א, בשעה 06:00 בבוקר, בעוד מערכת החינוך תהיה סגורה כבר החל מרביעי הקרוב. ההצעה כוללת הגבלות מחמירות על פעילות העסקים, ההתקהלות והיציאה מהבית, שיימשכו לפחות ארבעה שבועות בכמה שלבים.

עם זאת, פקיד בכיר הדגיש הערב כי עוד ייתכנו בה שינויים. "ההצעה שהופצה לתקשורת היא טיוטה. במוצאי שבת צפויות פגישות והתייעצויות עם גורמים המקצוע וצפויים שינויים בנוסח", אמר.

השלב הראשון של הסגר יימשך כשבועיים. בשלב השני יחולו הגבלות דומות במשך כשבועיים נוספים, בהתאם למצב התחלואה. לאחר מכן, בשלב השלישי, תשוב הפעילות באזורים השונים בהתאם לרמת התחלואה ולפי מתווה הרמזור.

לקריאת ההצעה המלאה

סגר בשכונות חב"ד ורוטנר בקרית מלאכי, 10 ביולי 2020. ניב אהרונסון
סגר בקריית מלאכי, יולי/ניב אהרונסון

לפי ההצעה, היציאה ממקום המגורים תוגבל ברחבי הארץ לעד 500 מטרים מהבית, ולא תתקיים פעילות בכלל מערכת החינוך, לרבות מערכת החינוך המיוחד והפנימיות, כשלמידה מרחוק תתקיים ככל האפשר.

בנוסף, ייסגרו לקבלת קהל "כלל העסקים מקבלי הקהל, המסחר, התרבות, בילוי ופנאי ותיירות פנים, למעט שירותים חיוניים, מקום למכירת מזון, בית מרקחת, מכון אופטיקה או חנות שעיקר עיסוקה מכירת מוצרי היגיינה, חנות למוצרים חיוניים לתחזוקת הבית, מוצרי תקשורת, שירותי תקשורת ואביזרים רפואיים". ניתן יהיה לרכוש אוכל מחוץ לבית העסק, בשירות משלוחים או טייק אווי.

במגזר הציבורי, תצומצם הנוכחות במקום העבודה לכ-30% מכוח האדם. בנוגע למגזר הפרטי, לא ישהו במקום העבודה יותר מעשרה עובדים בכל זמן נתון או 30% ממצבת העובדים, לפי הגבוה מביניהם. בנוסף, התחבורה הציבורית תצומצם כך שיימנע מעבר של עובדים ממקום למקום, להוציא הגעה וחזרה של עובדים ממקומות חיוניים.

עוד בוואלה!

קורונה - עדכון שבועי: 20,787 אובחנו בנגיף בשבוע החולף

לכתבה המלאה

חוזרים לסגר: רשימת ההגבלות

  • סגר מלא - כל הארץ תוכרז כאזור "אזור אדום"
  • התקהלות בשטח פתוח תותר עד 20 אנשים, ובמקומות סגורים - עד עשרה
  • יציאה מהבית תוגבל למרחק של עד 500 מטרים
  • בתי הספר ייסגרו החל מיום רביעי הקרוב ולא יתקיימו לימודים בכל מערכת החינוך
  • כל העסקים ייסגרו לקבלת קהל, למעט שירותים חיוניים
  • מסעדות יוכלו לפעול בשירות משלוחים או איסוף עצמי בלבד
  • מספר העובדים במגזר הציבורי יצומצם ל-30%
  • מספר העובדים במגזר הפרטי יצומצם לעד עשרה אנשים או ל-30%
מחסומים בערב חג שני של פסח, צומת הכפר הירוק רמת השרון תל אביב 14 באפריל 2020. ראובן קסטרו
הסגר בליל הסדר/ראובן קסטרו

האוצר: הפגיעה הכלכלית - בין 18 ל-19 מיליארד שקלים

אגף הכלכלנית הראשית במשרד אוצר אמד את הפגיעה הכלכלית בתוצר בישראל, כתוצאה משבועיים של סגר ולאחר מכן של "ריסון מהודק", בכ-18-19 מיליארד שקלים. באגף אמרו כי כל הארכה של משך זמן הסגר, או של הריסון המהודק, תגדיל את עלות הפגיעה בתוצר.

ביום חמישי האחרון, קבינט הקורונה אישר את התכנית להטלת סגר כללי ברחבי המדינה בתקופת חגי תשרי, בעקבות העלייה המתמשכת בתחלואה. התכנית כוללת מגבלות רבות על תנועת האזרחים, מערכת החינוך ופעילות המשק. זאת, בניסיון לבלום את התפשטות המגיפה.

מתווה התפילות בחגי תשרי

  • בשטח פתוח: עד 20 איש
  • במבנים סגורים בערים אדומות - בקבוצות של עד עשרה אנשים ביחס של אדם אחד על כל ארבעה מ"ר
  • במבנים סגורים בשאר הארץ - בקבוצות של עד 25 אנשים ביחס של אדם אחד על כל ארבעה מ"ר
מחסומים בערב חג שני של פסח, צומת הכפר הירוק רמת השרון תל אביב 14 באפריל 2020. ראובן קסטרו
הסגר בערב החג השני של פסח, אפריל/ראובן קסטרו

בתוך כך, התחלואה בישראל ממשיכה לעלות, כשבשבוע החולף אובחנו 20,787 בני אדם בקורונה - נתון גבוה בכ-45% מהשבוע שקדם לו. מדובר בעלייה חדה, הממשיכה את מגמת העלייה בתחלואה בשבועיים האחרונים. נכון לאתמול, מתו 1,077 בני אדם מנגיף הקורונה בישראל - עלייה של 86 מקרי מוות מהשבוע שעבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully