וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעלי עסקים מאיימים להפר את הסגר: "זה גזר דין מוות, הגענו לפת לחם"

אישור התכנית לסגר בחגים האוסרת על פתיחת מסעדות, ברים ומקומות בילוי, הביאו לתחושות זעם ותסכול בקרב בעלי העסקים. הם עדיין נאבקים לשרוד את הפגיעה הקשה שספגו בשל הקורונה, וכעת מזהירים: "ממיטים עלינו אסון ומוות כלכלי, אם לא נקבל פיצוי מהממשלה - לא נציית"

בוידאו: נתניהו מעדכן אחרי קבינט הקורונה/לע"מ

קבינט הקורונה אישר אמש (חמישי) את התכנית להטלת סגר כללי בתקופת החגים, שתובא ביום ראשון הקרוב לאישור הממשלה. בין שורת המגבלות שצפויות להיות מוטלות על הציבור גם סגירת מסעדות, ברים ומקומות בילוי למשך שבועות. בעלי העסקים, שכבר ספגו פגיעה קשה מאוד בעקבות המגיפה, מביעים את תחושות הזעם והתסכול מהחלטת השרים, דורשים פיצוי הולם ומאיימים כי לא יצייתו להנחיות.

יקי כביר, הבעלים של מסעדת סרפינה ו-TYO, תקף את הממשלה ואמר כי התנהלותה מול המשבר נגועה באינטרסים זרים. "לממשלה הזו אין לגיטימציה לסגר נוסף, אחרי שהאזרחים צייתו כנדרש. יש כאן כישלון תכנוני והנהגתי קולוסאלי, שהתבטא באי-הכנת תכניות ליציאה והתעסקות בפוליטיקה נמוכה ובירוקרטיה", אמר.

"כרגע, ממניעים פוליטיים זרים ומגזרים שלמים ששולטים בפוליטיקה, ראש הממשלה בנימין נתניהו, שהוא לא יותר מבובה על חוט, מעוניין בסגר נוסף. אנו לא ניתן לזה לקרות", הוסיף כביר. "עד שראש הממשלה לא יציג את המתווה של היציאה מהסגר הבא וכיצד יפוצו העסקים הקורסים - אין לו לגיטימציה לשום מהלך. אנו לא נציית".

מקומות בילוי בתל אביב סגורים בעקבות הנחיה להשבתה למניעת התפשטות נגיף הקורונה בישראל, מרץ 2020. ראובן קסטרו
"לממשלה אין לגיטימציה להטיל סגר נוסף". מסעדה סגורה בתל אביב, מרץ/ראובן קסטרו

אורן אסידו, שף מסעדת פופה, דורש גם הוא פיצוי ראוי בגין סגירת העסקים. "הסגר הזה הוא לא מה שיעצור את הקורונה או ישפר את נתוני התחלואה. צריך ללמוד לחיות עם המגיפה", אמר. "בכבישים מתים בכל שנה יותר אנשים ממה שמתו מהקורונה, אז נסגור את הכבישים?".

אסידו הוסיף כי "צריך שמישהו מחבורת הבטלנים שיושבת בירושלים יישא כבר באחריות במקום לחמם כיסאות ולמנות 50 שרים שאף אחד מהם לא עושה כלום. כאבא טרי, אני לא יכול להרשות לעצמי לקבל חל"ת, שזה אפילו לא 70% ממשכורת רגילה ובריאה. גזרתם עלינו סגר? תישאו בתוצאות ותשלמו על זה שאנחנו לא יכולים לצאת ולהביא פרנסה הביתה - לכל המשק, גם לעצמאים וגם לשכירים".

מסעדת פופה. מאי ברון,
"צריך שמישהו מחבורת הבטלנים בירושלים יישא באחריות". אסידו/מאי ברון

מנכ"ל "מסעדנים חזקים ביחד", תומר מור, הזהיר מפני מרד של בעלי העסקים. "המסעדנים חייבים לשמור על הפרנסה שלהם, על הלחם שלהם. הם לא יסכימו לסגור את עסקיהם", אמר. "הממשלה חייבת להזרים פיצויים למסעדנים, בעלי העסקים והעצמאים לפני תחילת הסגר ולהציג מתווה ליציאה ממנו".

לדבריו של מור, "אנו מזהירים כי במידה ולא תעשה כן - היא תתקל בהתנגדות עזה ובאי ציות מהשטח של מסעדנים ועצמאים שילחמו על חייהם".

תומר מור. יחצ,
"המסעדנים חייבים לשמור על לחמם". מור/יחצ

אבי לוי, מוועד שוק התקווה, אמר כי סגר הוא מכת מוות לענף. "סגר עכשיו יהיה גזר דין מוות. אנשים בקושי מצליחים לחזור לעצמם, וכבר צפוי סגר נוסף. זו מכת מוות", תיאר. "צריך לתת עונשים לציבור, להגביר אכיפה וקנסות, ולא לסגור את הפרנסה. הם גמרו את כל האנשים, סגרו את הצינור החמצן האחרון שנשאר".

לוי הוסיף כי "אני איש ימין מובהק, אבל הממשלה עושה פה טעות גדולה ומביאה עלינו מוות כלכלי. אנשים מגיעים לפת לחם, הלקוחות לא קונים כמו בעבר, ולכן לסגור עכשיו את הכל יהרוג אותנו וימיט עלינו אסון".

שוק מחנה יהודה מרוקן מאנשים בעקבות הנחיות משרד הבריאות לצורך התגוננות מנגיף הקורונה 23 במרץ 2020. שירה הרשקופ/TPS, TPS
"אנו נלחמים על פת לחמנו". שוק מחנה יהודה ריק מאנשים, מרץ/TPS, שירה הרשקופ/TPS

יו"ר ועד סוחרי שוק מחנה יהודה, טלי פרידמן, פנתה לראש הממשלה במכתב, וביקשה ממנו לאפשר לסוחרים לעבוד במהלך הסגר. "אין זה סוד שהסוחרים ספגו מכה אנושה במהלך החודשים האחרונים", כתבה פרידמן לנתניהו. "קהל היעד העיקרי שמילא את רחובות השוק - התיירים - נעלם בין לילה והותיר חלל עמוק שהוביל לכך שעסקים רבים נאלצו לסגור את שעריהם. זאת, לאחר שספגו הפסדים כלכליים כבדים, שלצערי ילוו אותם שנים ארוכות קדימה".

היא הוסיפה כי רבים מהסוחרים הם בעלי עסקים חיוניים, ואינם ערוכים לשירות משלוחים. "אני מזכירה את הבטחתך אלינו כי לא תאפשר אפליה שכזאת במסחר בין השווקים הקמעונאים לבין רשתות המזון הפועלות באין מפריע וצומחות, בשעה שאנו נלחמים על פת לחמנו", כתבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully