וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגר מלא למשך שבועיים: קבינט הקורונה אישר את ההגבלות החדשות

10.9.2020 / 22:25

לפי התכנית שאושרה, יוטל סגר מלא מיום שישי הבא - 18 בספטמבר בשעה 18:00 בערב למשך שבועיים לפחות. במהלך הסגר תיסגר מערכת החינוך ופעילות המגזר הפרטי והציבורי, למעט עבודות חיוניות. התנועה תוגבל ל-500 מטרים ממקום המגורים. הממשלה תאשר סופית את התכנית ביום ראשון

בוידאו: נתניהו מעדכן אחרי קבינט הקורונה/לע"מ

קבינט הקורונה אישר הערב (חמישי) את התכנית להטלת סגר במטרה לעצור את התפשטות נגיף הקורונה. תכנית הסגר שאושרה תחולק ל-3 שלבים, שהראשון בהם הוא סגר מלא למשך שבועיים לפחות, לאחר מכן סגר חלקי ולבסוף - מ-15 באוקטובר, חזרה לפעילות לפי מתווה הרמזור. הממשלה צפויה לאשר סופית את התכנית ביום ראשון, כשבלי אישור הממשלה היא לא תכנס לתוקף. השרים יזהר שי, ישראל כץ, עמיר פרץ ויעקב ליצמן הצביעו נגד.

כמו כן, לא הוחלט סופית מועד תחילת הסגר והנושא יוכרע בישיבת הממשלה. אחד השרים שהשתתפו בישיבה, סיפר כי ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר שיש לו זמן לישיבת ממשלה שתאשר את הסגר רק עד יום ראשון בערב, כי אז הוא צריך לטוס לחתום על ההסכם עם איחוד האמירויות.

השלב הראשון של התכנית, הוא הטלת סגר מלא מיום שישי הבא - 18 בספטמבר בשעה 18:00 בערב למשך שבועיים לפחות. במהלך השלב הזה תיסגר מערכת החינוך, תיסגר פעילות המגזר הפרטי והציבורי, למעט עבודות חיוניות, מרכולים, בתי מרקחת ועסקים חיוניים.

עוצר לילי בטייבה, 9 בספטמבר 2020. ראובן קסטרו
שוטרים אוכפים את העוצר הלילי בטייבה, אתמול/ראובן קסטרו

שלב א' - סגר לשבועיים

  • הגבלות תנועה של 500 מטר ממקום המגורים
  • סגירת מערכת החינוך, למעט חינוך מיוחד (כיתות ה' ומעלה בלימוד מרחוק לאורך החגים)
  • סגירת פעילות המגזר הפרטי והציבורי, למעט עבודות חיוניות, מרכולים, בתי מרקחת ועסקים חיוניים
  • תפילות במרחב הציבורי בהתאם למתווה שיוסכם
  • סגירה מלאה של מסעדות (למעט שירות משלוחים), פנאי ובילויים, עסקים ומסחר ותיירות פנים

מעבר לכך, יותרו תפילות ציבוריות במרחב הפתוח או במרחב סגור, בתנאים שנקבעו בתכנית רמזור במצב "אדום". מסעדות ייסגרו מלבד משלוחים, וגם מקומות פנאי ובילוי, בתי עסק, מסחר ותיירות פנים ייסגרו. כמו כן, תיאסר תנועת אנשים למרחק של יותר מ-500 מטר ממקום המגורים, למעט לצרכים המותרים.

בשלב השני, יבוצע סגר חלקי לפי מתווה "ריסון מהודק", שיחל מ-1 באוקטובר, ויימשך גם הוא לפחות שבועיים. בשלב הזה מערכת החינוך תהיה סגורה, תוגבל תנועת אנשים מחוץ לעיר המגורים, למעט הצרכים המותרים. הגבלת התקהלויות בכל הארץ תהיה לפי הגדרת מצב "אדום" בתכנית הרמזור.

שלב ב' - סגר חלקי לפי מתווה "ריסון מהודק"

  • הגבלת מעבר בין ערים
  • הגבלת התקהלויות לאורך כל התקופה לפי מגבלות הצבע האדום ברמזור
  • סגירה מלאה של מסעדות, פנאי, בילויים, קניונים, תיירות פנים, מסחר ועסקים מקבלי קהל
  • סגירת מערכת החינוך, למעט חינוך מיוחד, לאורך כל התקופה, מלבד למידה מרחוק לכיתות ה' ומעלה
  • המגזר הציבורי יוכל לעבוד במתכונת חירום בלבד
  • במגזר פרטי תותר עבודה בהיקף 30%-50% במקומות ללא קבלת קהל - עבודה מהבית לכל מי שיכול
בדיקת קורונה בג'לג'וליה 10 בפסטמבר 2020. ראובן קסטרו
נטילת בדיקת קורונה, הערב/ראובן קסטרו

עבודה במגזר הציבורי תותר במתכונת חירום, ובמגזר הפרטי בהיקף של 30-50% ממספר העובדים. שלב זה יהיה בתוקף לאורך חג הסוכות מ-2 באוקטובר ב-5 בבוקר ועד 11 באוקטובר ב-5 בבוקר. חידוש הלימודים לאחר חג הסוכות ייבחן בהערכת מצב שתתקיים קרוב למועד זה.

בשלב השלישי, תחזור המדינה לפעילות רגילה יחסית, בהתאם לתכנית הרמזור. שלב זה יחל ב-15 באוקטובר. מעבר משלב לשלב בתכנית הסגר יבוצע אחרי הערכת מצב ובכפוף לכך שמגמת התחלואה תהיה בירידה.

שלב ג' - חזרה לפעילות לפי תכנית "רמזור"

  • חידוש הלימודים במערכת החינוך, לפי המתווה הנהוג עכשיו
  • הטלת הגבלות שונות, לפי מצב התחלואה ברשות המקומית
בני ברק עם כניסתו של העוצר הלילי בעקובות העלייה בתחלואה מנגיף הקורונה 8 בספטמבר 2020. ראובן קסטרו
בני ברק עם כניסת העוצר הלילי לתוקף/ראובן קסטרו

דבר נוסף שלא הוכרע סופית הוא מועד תחילת הסגר המלא. מערכת הבריאות וחלק מהשרים רצו להתחיל את הסגר כבר ביום רביעי, אבל שר הפנים אריה דרעי אמר במהלך הישיבה כי אם הסגר יתחיל ביום שישי הדבר יאפשר עוד שני ימי מסחר לקראת החגים, ויפחית את הפגיעה במשק. שרים רבים תמכו בהצעתו.

במהלך הדיון, שנמשך לאורך שעות ארוכות, התפתח וויכוח בין המצדדים בגישה נוקשה יותר, בהובלת ראש הממשלה, למצדדים בגישה המקלה יותר. שר הבריאות יולי אדלשטיין והשר לביטחון פנים אמיר אוחנה הביעו במהלך הישיבה תמיכה בסגר מלא, כשמנגד, שר הביטחון וראש הממשלה החליפי בני גנץ הביע חוסר שביעות רצון מכך שהדיון התמקד כבר בהתחלה בהטלת סגר מלא.

שר המדע יזהר שי הציע בישיבה להטיל סגר לילי בכל הארץ למשך תקופה ממושכת כדי למנוע התקהלויות במקומות בילוי, אירועים וחתונות, כתחליף לסגר המלא. שר האוצר ישראל כץ תמך בהצעתו, ודרש כי לפני תחילת הסגר בשבוע הבא יתקיים דיון נוסף של קבינט הקורונה. "אני מתנגד לסגר, זאת החלטה שלא מסתכלת על הכלכלה. אם בכל זאת עושים צעדים עכשיו, אז צריך לעשות סגר לילי בכל הארץ", אמר כץ.

שר הבריאות לשעבר יעקב ליצמן אמר לנתניהו במהלך הישיבה: "אתה הורס את החגים". הוא הוסיף כי "עדיף להמשיך עם הסגר הלילי ביישובים האדומים". נתניהו השיב לו: "אנחנו לא הורסים שום דבר, אלא פועלים מול תחלואה קשה ותמותה קשה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully