וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה עולה שלב באכיפת ההגבלות במגזר הערבי: "החלק ההסברתי נגמר"

10.9.2020 / 17:20

פעילות האכיפה ברחבי הארץ תוגבר, והשוטרים שאוכפים את העוצר הלילי סיפרו לוואלה! NEWS על הבלבול בחלקים מהמגזר הערבי וגם על שיתוף פעולה מצד הרשויות ומצד האזרחים. "הרוב מיידעים אותנו על חתונות ואירועים מתוכננים, ומשתפים אתנו פעולה באופן מלא"

בווידאו: אכיפת העוצר הלילי במגזר הערבי/צילום: דוברות משטרת ישראל

החגיגות ההמוניות של חג הקורבן לפני כשלושה שבועות והחתונות שנערכות במגזר, עלו ביוקר ליישובים רבים בחברה הערבית, שהוכנסו למגבלות ביום שלישי האחרון, הכוללות עוצר לילי וסגירת מערכת החינוך. שוטרי מרחב שרון, שאוכפים את העוצר הלילי וההגבלות החדשות שנכנסו לתוקפן, סיפרו לוואלה! NEWS על הבלבול הרב בקרב האזרחים הערבים. "ההסברה במגזר יותר מסובכת", אמר סגן-ניצב אלעד קליין, מפקד תחנת המשטרה בטייבה.

הוא הסביר כי "האנשים מבולבלים מההנחיות, הם לא פחות מחוברים לכלי התקשורת הגדולים. אנחנו עוסקים הרבה בהסברה, בעיקר באתרים ובכלי תקשורת של המגזר הערבי". מפקדי תחנות המשטרה בכמה מהיישובים בחברה הערבית הסתובבו בעצמם בלילות האחרונים בין העסקים ביישובים במגזר, ווידאו שהם סוגרים את שעריהם בשעה 19:00 עם כניסת העוצר לתוקף.

בשיחה עם וואלה! NEWS הוסיף סנ"צ קליין כי "סיימנו את שלב ההסברה, ועברנו לשלב האכיפה ולעתים אכיפה אגרסיבית". לדבריו, אחת מבעיות ההתקהלות שעדיין נותרו במגזר הערבי הן החתונות.

עוצר לילי בטייבה, 9 בספטמבר 2020. ראובן קסטרו
"עברנו לשלב האכיפה ולעיתים אכיפה אגרסיבית". אכיפת העוצר הלילי בטייבה/ראובן קסטרו

קליין הבהיר כי הכוחות בשטח פועלים במישור המודיעיני, ומתריעים בפני בעלי השמחות עוד לפני שהאירוע קורה, אך זה לא תמיד מצליח למנוע את האירוע. "בימים האחרונים נערכו שתי חתונות גדולות ובהן מאות משתתפים, בין היתר בטייבה", סיפר סנ"צ קליין. "הגענו לשם, סגרנו את המוזיקה ופיזרנו את האנשים. למרות האזהרה המוקדמת שקיבלה המשפחה, הם ערכו את האירוע. לא תמיד זה עוזר". הוא הוסיף כי "בעלי האירוע נקנסו בדוח על סך 5,000 שקלים".

מ"מ מפכ"ל המשטרה מוטי כהן הנחה הערב להגביר את פעילות האכיפה ברחבי הארץ, בדגש על האזורים המוגבלים. האכיפה תתמקד בריכוזי קהל והתקהלויות המנוגדות לתקנות, וכן בבתי עסק ובמרחב הציבורי. במשטרה מדגישים כי שיתוף הפעולה של הציבור הכרחי, ושמצופה מהציבור לקיים את הוראות החוק ולהישמע לשוטרים.

כפר קאסם יום לאחר העוצר הלילי בעקבות העלייה בתחלואת הקורונה 9 בספטמבר 2020. ראובן קסטרו
"משתפים איתנו פעולה באופן מלא". כפר קאסם לאחר העוצר הלילי/ראובן קסטרו

סנ"צ אסף דורון, מפקד תחנת כפר קאסם, סיפר בשיחה עם וואלה! NEWS על שיתוף הפעולה עם הרשות המקומית. "ראש העיר כפר קאסם עאדל בדיר הרים חדר מצב, ואנחנו עורכים בו כל יום שולחן עגול בין כל הגורמים האחראיים על הטיפול בקורונה", סיפר סנ"צ דורון. "הם מיידעים אותנו על חתונות ואירועים מתוכננים, ומשתפים אתנו פעולה באופן מלא", הוסיף.

עוצר לילי בטייבה, 9 בספטמבר 2020. ראובן קסטרו
שוטרים אוכפים את העוצר הלילי בטייבה/ראובן קסטרו

גם סנ"צ דורון סיפר על הבלבול שבו הוא נתקל בנוגע להנחיות החדשות. "האזרחים מרגישים בנוח להתקשר אליי לטלפון האישי בשביל לשאול על ההנחיות", אמר. "גם בשלב הזה יש עדיין הרבה בלבול. הסגר הזה מלא בחורים, לי כגוף אוכף זה מייצר אתגרים, ולמרות זאת יש רצון של האזרחים לשתף פעולה".

לדבריו, "הרחובות ממש דלילים ורק מה שמותר נשאר פתוח. אני מאוד מעריך את שיתוף הפעולה שלהם, יש הרבה מקומות בארץ שיכולים לבוא לכפר קאסם ולראות מהי משמעת אזרחית". סנ"צ דורון סיפר כי מאז כניסת הסגר לא נערכו חתונות בכפר קאסם כלל, והציע פתרון משלו שיכול לתת מענה לאזרחים. "אנשים דוחים אירועים כבר כמה חודשים. צריך לייצר מקום מבודד שיכול להכיל מאה אנשים בקפסולות, כדי לספק את הפתרון לרצון להתחתן ולקיים אירועים, גם בצל ההגבלות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully