וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכירי המשק קוראים לשרים להימנע מסגר: "העסקים על סף תהום"

11.9.2020 / 15:28

ראשי המגזר העסקי, יו"ר ההסתדרות ויו"ר מרכז השלטון המקומי פנו במכתב פומבי לנתניהו והשרים, בו הבהירו כי יהיו שותפים להחלת המגבלות שיסייעו להוריד את התחלואה בקורונה, אך דרשו לא לסגור את העסקים. "אל תבלמו את היכולת להתאושש מהסגר הראשון"

בווידאו: אכיפת העוצר הלילי במגזר הערבי/צילום: דוברות משטרת ישראל

כמה מבכירי המשק בישראל פנו היום (שישי) במכתב משותף לשרי הממשלה בקריאה שלא לסגור את העסקים, במהלך הסגר המלא שצפוי להתחיל במהלך השבוע. על המכתב חתומים יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד ויו"ר ארגוני המגזר העסקי דובי אמיתי. בנוסף אליהם, חתמו על המכתב הפומבי יו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס ויו"ר מרכז המועצות האזוריות שי חג'ג'.

"העובדה שעל שולחנכם מונחת הצעה לסגור שוב את העסקים בישראל, הינה מנותקת לחלוטין מהבנת ההשפעות הכלכליות חסרות התקדים שיצר הסגר הראשון". עוד טענו במכתב כי "אנחנו נהיה שותפים מלאים להחלת מגבלות שיסייעו להורדת התחלואה, אך תנו לנו לעבוד ואל תבלמו את היכולת להתאושש מהסגר הראשון - העסקים על סף תהום וללא רזרבות".

לקריאת המכתב המלא

מחאת העצמאים בכיכר רבין, 11 ביולי 2020. ראובן קסטרו
"שוק העבודה צפוי לספוג פגיעה אנושה". מחאת בעלי עסקים בכיכר רבין/ראובן קסטרו

ארגונים נוספים במשק שיגרו מכתב לנתניהו בו הבהירו כי "שוק העבודה צפוי לספוג פגיעה אנושה, בעקבות סגר נוסף שיעור האבטלה הרחב צפוי לזנק, דהיינו מספר הבלתי מועסקים (כולל עובדים בחל"ת) יעמוד על למעלה מ-700 אלף איש. בנושא זה כל הארגונים הכלכליים והעסקיים בתמימות דעים מלאה - אסור לסגור את העסקים והכלכלה בישראל! יש לדעת לחיות לצד הקורונה תוך הקפדה על כליים ואכפה אגרסיבית".

על המכתב חתומים בין היתר יו"ר נשיאות המעסיקים והעסקים ונשיא התאחדות התעשיינים, נשיא איגוד לשכות המסחר, יו"ר איגוד חקלאי ישראל, נשיאת לשכת רואי החשבון ומנכ"ל איגוד המסעדנות והברים.

עוד בוואלה!

בעלי עסקים מאיימים להפר את הסגר: "זה גזר דין מוות, הגענו לפת לחם"

לכתבה המלאה

הפניות למניעת הסגר מגיעות לאחר שאמש קבינט הקורונה אישר את התכנית להטלת סגר במטרה לעצור את התפשטות הנגיף. תכנית הסגר שאושרה תחולק ל-3 שלבים, שהראשון בהם הוא סגר מלא למשך שבועיים לפחות, לאחר מכן סגר חלקי ולבסוף - מ-15 באוקטובר, חזרה לפעילות לפי מתווה הרמזור. הממשלה צפויה לאשר סופית את התכנית ביום ראשון, כשבלי אישור הממשלה היא לא תכנס לתוקף. השרים יזהר שי, ישראל כץ, עמיר פרץ ויעקב ליצמן הצביעו נגד.

מחאת העצמאים בכיכר רבין, 11 ביולי 2020. ראובן קסטרו
"לממשלה הזו אין לגיטימציה לסגר נוסף". מחאת העצמאים בכיכר רבין/ראובן קסטרו

בעקבות אישור התכנית בקבינט הקורונה, בעלי העסקים, שכבר ספגו פגיעה קשה מאוד בעקבות המגיפה, הביעו את תחושות הזעם והתסכול מהחלטת השרים, דורשים פיצוי הולם ומאיימים כי לא יצייתו להנחיות.

יקי כביר, הבעלים של מסעדת סרפינה ו-TYO, תקף את הממשלה ואמר כי התנהלותה מול המשבר נגועה באינטרסים זרים. "לממשלה הזו אין לגיטימציה לסגר נוסף, אחרי שהאזרחים צייתו כנדרש. יש כאן כישלון תכנוני והנהגתי קולוסאלי, שהתבטא באי-הכנת תכניות ליציאה והתעסקות בפוליטיקה נמוכה ובירוקרטיה", אמר.

אורן אסידו, שף מסעדת פופה, דורש גם הוא פיצוי ראוי בגין סגירת העסקים. "הסגר הזה הוא לא מה שיעצור את הקורונה או ישפר את נתוני התחלואה. צריך ללמוד לחיות עם המגיפה", אמר. "בכבישים מתים בכל שנה יותר אנשים ממה שמתו מהקורונה, אז נסגור את הכבישים?".

החלת הסגר בלוד בעקבות עלייה בתחלואה 2 ביולי 2020. ראובן קסטרו
צריך ללמוד לחיות עם המגיפה". אכיפת הסגר בלוד/ראובן קסטרו

יו"ר ועד סוחרי שוק מחנה יהודה, טלי פרידמן, פנתה לראש הממשלה במכתב, וביקשה ממנו לאפשר לסוחרים לעבוד במהלך הסגר. "אין זה סוד שהסוחרים ספגו מכה אנושה במהלך החודשים האחרונים", כתבה פרידמן לנתניהו. "קהל היעד העיקרי שמילא את רחובות השוק - התיירים - נעלם בין לילה והותיר חלל עמוק שהוביל לכך שעסקים רבים נאלצו לסגור את שעריהם. זאת, לאחר שספגו הפסדים כלכליים כבדים, שלצערי ילוו אותם שנים ארוכות קדימה".

היא הוסיפה כי רבים מהסוחרים הם בעלי עסקים חיוניים, ואינם ערוכים לשירות משלוחים. "אני מזכירה את הבטחתך אלינו כי לא תאפשר אפליה שכזאת במסחר בין השווקים הקמעונאים לבין רשתות המזון הפועלות באין מפריע וצומחות, בשעה שאנו נלחמים על פת לחמנו", כתבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully