וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נציג פיקוד העורף אישר לגנים הפרטיים לפתוח - בניגוד להנחיות הממשלה

עודכן לאחרונה: 17.9.2020 / 5:17

בשיחה עם נציג הפיקוד נאמר לגננת כי גני הילדים הפרטיים מוחרגים מההנחיות הקובעות כי מערכת החינוך תיסגר מהיום ועד תום הסגר. במשרד העבודה מסרו כי הנושא בבירור, ולאחר הפרסום, פיקוד העורף הבהיר שגם הגנים הפרטיים לא ייפתחו. כלל המגבלות יעלו מחר לאישור הממשלה

בווידאו: פיקוד העורף אישר לגנים הפרטיים לפתוח מחר; משרד העבודה הבהיר: "הגנים סגורים"/מערכת וואלה! NEWS

פורום הגנים הפרטיים הודיע אמש (רביעי) כי המוסדות רשאיים להיפתח, בהתאם להנחיות פיקוד העורף - ובניגוד להוראות הממשלה. במשרד העבודה והרווחה הבהירו כי הנושא בבירור מול פיקוד העורף ומשרד הבריאות. לאחר הפרסום, פיקוד העורף הבהיר שגם הגנים הפרטיים לא ייפתחו וכי הפקודה באתר עודכנה ותואמת את ההנחיות של משרד הבריאות ומשרדי הממשלה.

בשיחה עם נציג פיקוד העורף שאלה גננת אם ניתנת לה האפשרות לפתוח את הגן הפרטי שלה, בו לומדים 40 פעוטות עד גיל שלוש. בתשובתו, הנציג אמר כי המוסדות שהוחרגו כוללים את מסגרות החינוך המיוחד, נוער בסיכון, פנימיות וחריגים נוספים. הגננת הוסיפה לשאול כי אם בין אלה שסווגו כחריגים נוספים נכללים גם גנים פרטיים, והנציג השיב לה בחיוב. "את גן פרטי?", שאל, "אז כן, את נקראת חריגה". לדברי הנציג, היא יכולה לפתוח את הגן באופן שגרתי.

"בשעות האחרונות שוחחנו מספר פעמים עם מוקד פיקוד העורף, ובכל השיחות נאמר לנו מפורשות כי הגנים הפרטיים מוחרגים וניתן לפתוח מחר", נמסר מפורום הגנים הפרטיים. "אנו מברכים על ההחלטה החשובה שתאפשר לעובדים לחזור לעבודה".

לקראת החזרה ללימודים בגן כינור ,קריית ביאליק ,מאי 2020. משרד החינוך, אתר רשמי
בלבול בסוגיית פתיחת הגנים הפרטיים/אתר רשמי, משרד החינוך

הבלבול בסוגיית הפעלת הגנים הפרטיים מגיע שעות לאחר שבממשלה החליטו במסגרת משאל טלפוני לקבל את המלצת משרד הבריאות ופרויקטור הקורונה, פרופ' רוני גמזו, לסגור כבר ממחר את מערכת החינוך, כולל בתי ספר, גני ילדים ומעונות יום. זאת, לאחר שהפסקת הלימודים הייתה אמורה להתחיל ביום שישי, ערב החג. עם זאת, בממשלה הוחלט כי המשך פעילות החינוך המיוחד ונוער בסיכון נשארה ללא שינוי.

שר החינוך יואב גלנט הציג הבוקר לשרים נתוני חקירות אפידמיולוגיות של 4,304 תלמידים שנדבקו בקורונה. על פי הנתונים, עולה כי 66% מהתלמידים נדבקו בביתם, 16% מהם נדבקו בישיבות, 5% בבתי הספר היסודיים, בתיכונים נדבקו 2% וכך גם בפעוטונים ובגני ילדים.

גלנט הציג בנוסף את נתוני ההדבקה של צוותים חינוכיים, לפיהם 60% נדבקו בביתם, 12% בבתי הספר היסודיים, 9% בגני ילדים ובפעוטונים, ו-3% בישיבות. "הנתונים אינם מעידים על שינוי ואינם תומכים את דברי משרד הבריאות. חלק החולים במערכת החינוך מתוך הציבור הוא פחות משליש מחלקם של התלמידים באוכלוסיה הכללית", אמר גלנט לשרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully