וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם בפמליית נתניהו: רה"מ בוחן אפשרות לסגור את מערכת החינוך כבר ממחר

ברק רביד, שליח וואלה! NEWS לוושינגטון ודנה ירקצי

עודכן לאחרונה: 15.9.2020 / 18:21

בסביבת ראש הממשלה אמרו כי הצעד נשקל לאור המלצתו של ממונה הקורונה, שאמר כי "הממשלה קיבלה החלטה לא נכונה בניגוד להמלצות שלנו". לפי הגורם בפמליית נתניהו, כבר התקיימו התייעצויות בנושא, אך עדיין לא התקבלה החלטה סופית

בווידאו: הצהרת ראש הממשלה על הסגר בחגים/צילום: לע"מ

גורם בפמלייתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע היום (שלישי) כי הוא בוחן את סגירת מערכת החינוך כבר ממחר, זאת בהמשך להמלצתו של ממונה הקורונה פרופ' רוני גמזו. לדברי הגורם, כבר התקיימו התייעצויות בנושא, אך עדיין לא התקבלה החלטה סופית.

ממונה הקורונה פנה מוקדם יותר לשר הבריאות יולי אדלשטיין ולשר החינוך יואב גלנט, בדרישה לסגור את מערכת החינוך כבר ממחר. "מאחורי המלצה זו עומדים כל גורמי המקצוע", כתב גמזו לאדלשטיין וגלנט. "הממשלה קיבלה החלטה לא נכונה בניגוד להמלצות שלנו".

עם זאת, הוא העלה את האפשרות כי מחר ייסגרו את כיתות ה' ומעלה, בשל המורכבות הכרוכה בהפסקת הלימודים בתוך יום. "אנו משוכנעים שהעלייה בתחלואה באוכלוסייה נובעת מהדבקת יתר והפצה בגילאי מערכת החינוך, במיוחד בגילאי 10 ומעלה", הוסיף גמזו. "אני מבקש לעמוד בהמלצה המקצועית שלנו".

לקראת פתיחת שנת הלימודים בבית הספר פסגות על שם חיים גורי, ראש העין, 31 באוגוסט 2020. ראובן קסטרו
עדיין לא הוחלט אם מחר יתקיימו לימודים. כיתה ריקה לפני פתיחת שנת הלימודים/ראובן קסטרו

גמזו הוסיף במכתב גרף שהצביע על קפיצה של 8% בשיעורי החולים בקרב בני עשר עד 19 לאחר פתיחת שנת הלימודים.

בתוך כך, השר גלנט קבע היום כי בחינות הבגרות יתקיימו במועדן, גם בימי הסגר. הוא אישר את החרגת קיום בחינות הבגרות, יחד עם הפעילות החינוכית של תלמידי החינוך המיוחד, כפרי הנוער, ילדים ונוער בסיכון. הנושא הוצג ואושר בממשלה. כ-9,000 נבחנים צפויים לגשת לבחינות בגרות במקצועות שונים במהלך החודש הקרוב.

בנוסף, גלנט פרסם הערב מתווה להפעלת החינוך המיוחד באופן מותאם, במהלך תקופת הסגר. במסגרת המתווה, תתקיים למידה במוסדות החינוך המיוחד, או במרכזים חינוכיים בבתי החולים עד לשעה 14:30. תלמידים שלומדים בכיתות רגילות ילמדו מרחוק, יחד עם יתר חבריהם לכיתה, ובנוסף לכך יינתן מענה חינוכי אישי או קבוצתי במוקדי החינוך ברשות המקומית או בבתי התלמידים.

תלמידים עם צרכים מיוחדים שנבצר מהם להגיע למוסד החינוכי, או כאלה שנדרש בעניינם מענה נוסף, יקבלו ערכות חינוך אישיות שיכללו אביזרים וציוד לימודי וטיפולי. כמו כן, הסעות התלמידים ימשיכו להתנהל כבשגרה, וכן יופעלו בעבור הילדים של עובדי ההוראה בחינוך המיוחד מרכזי יום (לגילאי 3 עד 12).

עוד בוואלה!

הפגנה, הלוויה וטיפול בבעלי חיים: מה מותר לעשות בסגר מעבר ל-500 מטר מהבית

לכתבה המלאה

ההתלבטות לגבי פעילות מערכת החינוך מגיעה ברקע העלייה בתחלואה, כשהבוקר עדכן משרד הבריאות על שיא נוסף במספר המאובחנים היומי - 4,973 בני אדם. בכך, עלה מספר הנדבקים המאומתים בישראל ל-162,273. אתמול התקבלו תוצאות עבור יותר מ-47 אלף מבדיקות, כשאחוז החיוביים לנגיף גבוה מ-10%. נתוני הבדיקות ותוצאותיהן אינם סופיים ועשויים להשתנות בעדכוני משרד הבריאות הבאים.

מספר החולים הפעילים הוא 40,689. בבתי החולים מאושפזים 1,152 חולים, מתוכם 140 מונשמים ו-533 חולים קשה. נכון להיום מתו 1,141 בני אדם מנגיף הקורונה בישראל. אתמול אובחנו 3,167 בני אדם בקורונה. מספר הבדיקות היה 34,749, מתוכן 9.4% חיוביות לנגיף.

בעקבות הטלת הסגר וסגירת מערכות החינוך, הזהירו גורמים במערכת החינוך כי השבתה ארוכה תיפגע ברציפות הלימוד ובקשר עם התלמידים. עוד הביעו סקפטיות ביעילות הלמידה מרחוק באמצעות הזום. מועצת התלמידים הארצית אף מחתה על אי-יכולת התלמידים להתכונן לבחינות הבגרות כמו שצריך, זאת בהיעדר מתווה לימודים החסר מפגשים אישיים ומעקב של מורה אל מול תלמיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully