וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפגנה, הלוויה וטיפול בבעלי חיים: מה מותר לעשות בסגר מעבר ל-500 מטר מהבית

עודכן לאחרונה: 15.9.2020 / 14:48

משרד הבריאות פרסם פעילויות המוחרגות ממגבלות התנועה במהלך החגים. הרשימה כוללת הגעה לעבודה, הצטיידות במזון או תרופות וקבלת טיפול פסיכולוגי. ההנחיות, שנתונות לשינויים וכפופות לאישור הממשלה והכנסת, כוללות התרת השכרת חדרים במלונות, ללא הפעלת בריכה או חדר אוכל

בווידאו: ועדת הקורונה דנה בסגר/צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: ניר חן

משרד הבריאות מפרסם היום (שלישי) את ההנחיות הנוגעות לפעילויות שניתן לעשות במהלך הסגר, מעבר למרחק של 500 מטרים מהבתים. בין הפעילויות שיובאו לאישור הממשלה והכנסת, גם השתתפות בהלוויה וכן הפגנות. בנוסף, ניתן יהיה לחרוג ממגבלת 500 המטרים על מנת להצטייד במזון, תרופות או מוצרים חיוניים, לקבל טיפול רפואי, פסיכולוגי או רפואה משלימה.

כמו כן, ניתן יהיה לצאת לצורך הליך משפטי המחייב נוכחות, הגעה למשכן הכנסת, טיפול במסגרת רווחה, טבילה במקווה, סיוע לאדם במצוקה, העברת ילדים בין הורים החיים בנפרד, וטיפול חיוני בבעלי חיים.

עוד יובאו לאישור הממשלה והכנסת גם ההנחיות הנוגעות לבתי מלון, פנסיונים, אכסניות ויחידות אירוח. על פי ההצעה, תותר השכרת חדרים בלבד, ללא הפעלת שירותים או מתקנים משותפים כמו בריכות או מכוני כושר. כמו כן, תיאסר הפעלת חדרי אוכל במקום, למעט באמצעות שירותי משלוחים.

הנושאים שלגביהם טרם התקבלה החלטה בוועדת החריגים להגבלות, בה חברים נציגי משרדי האוצר, הכלכלה, הבריאות והפנים, הם החינוך לגיל הרך וכן איסוף עצמי ממסעדות - שלכך מתנגד שר הבריאות אדלשטיין.

בני ברק תחת סגר בשל התפשטות תחלואת הקורונה בעיר 4 באפריל 2020. ראובן קסטרו
הממשלה צפויה לאשר החרגת פעילויות ממגבלת התנועה במהלך הסגר/ראובן קסטרו

מה מותר מעבר ל-500 מטר:

  • הגעה וחזרה של עובד למקום עבודה שהוא זכאי לעבוד בו על פי כל דין, וחזרה ממנו
  • הצטיידות במזון, תרופות, מוצרים חיוניים וקבלת שירותים חיוניים
  • קבלת טיפול רפואי, טיפול פסיכולוגי ורפואה משלימה
  • השתתפות בהפגנה
  • הליך משפטי שמחייב נוכחותו של אותו אדם
  • הגעה למשכן הכנסת
  • טיפול במסגרת רווחה
  • טבילת אישה במקווה טהרה
  • השתתפות בלוויה
  • סיוע לאדם שיש לו קושי או מצוקה
  • העברה של קטין שהוריו חיים בנפרד אל ההורה האחר
  • העברה של קטין שהורה האחראי עליו נדרש לצאת לצורך חיוני
  • טיפול חיוני בבעלי חיים

בנוסף, מסתמן כי ניתן יהיה לקיים תפילות במהלך ראש השנה, מ-18 בספטמבר בשעה 17:30 ועד 20 בספטמבר בשעה 20:00, וכן ביום כיפור מ-27 בספטמבר בשעה 17:00 ועד 28 בספטמבר בשעה 20:00. התפילות ייערכו בשטחים הפתוחים בקפסולות של עד 20 איש. עם זאת, ההגבלות על תפילות במבנים סגורים משתנות בהתאם לסיווג הרשויות.

באזורים אדומים תותר תפילה במבנה סגור בקבוצות של עד עשרה אנשים. מספר הקבוצות יהיה נגזרת של כמות הכניסות למבנה: שתי הכניסות הראשונות כפול שלוש, וכל כניסה נוספת - כפול שתיים. זאת, בתנאי שנשמר יחס של אדם אחד לכל ארבעה מ"ר משטח המקום.

באזורים שאינם אדומים, תותר תפילה במבנה סגור בקבוצות של עד 25 אנשים. מספר הקבוצות המותר יהיה כפול כמות הכניסות למבנה, בתנאי שנשמר יחס של אדם אחד לכל ארבעה מ"ר משטח המקום.

ההנחיות המסתמנות לקיום תפילות

  • ניתן יהיה לקיים תפילות במהלך ראש השנה ויום כיפור
  • (מ-18.09 ב-17:30 עד 20.09 ב-20:00, ומ-27.09 ב-17:00 עד 28.09 ב-20:00)
  • תפילות בשטח פתוח בקפסולות של עד 20 איש
  • באזורים אדומים, תותר תפילה במבנה סגור בקבוצות של עד עשרה אנשים
  • באזורים שאינם אדומים, תותר תפילה במבנה סגור בקבוצות של עד 25 אנשים
  • מספר הקבוצות יהיה נגזרת של כמות הכניסות למבנה
  • ההגבלות על תפילות במבנים סגורים משתנות בהתאם לסיווג הרשויות

באשר לפעילות המשק, ייסגרו כלל העסקים לקבלת קהל בתחומי המסחר, התרבות, הבילוי והפנאי ותיירות הפנים. בנוסף, ייסגרו גם בריכות השחייה, חדרי הכושר וכן המסעדות, שיורשו להפעיל שירות משלוחים בלבד.

קבלת קהל תותר במגזר הפרטי או הציבורי רק לשם מתן שירות חיוני לאדם שלא יכול לקבלו מרחוק, באופן מקוון או טלפוני. עסקים במגזר הפרטי שלא נאסר על פתיחתם במהלך הסגר, יפעלו לפי מתווה התו הסגול וללא הגבלה במספר העובדים.

הנחיות לגבי הסגר בחגים. -, אתר רשמי
הפעילויות המוחרגות ממגבלת 500 המטרים ממקום המגורים/אתר רשמי, -

עסקים שהוגדרו חיוניים יישארו פתוחים, כמו גם מרכולים, בית מרקחת, מכוני אופטיקה, או חנויות למכירת מוצרי הגיינה, מוצרים לתחזוקת הבית, מוצרי תקשורת ותיקון מחשבים, ואביזרים רפואיים. ניתן יהיה להפעיל גם עסק לטיפולים אלטרנטיביים, באמצעות מתן טיפול לאדם אחד או לאנשים הגרים יחד.

בנוסף, ניתן יהיה להפעיל מקום המשמש לאימון ספורט, בהתאם לרשימה שתתפרסם על ידי המנהל הכללי של משרד התרבות הספורט, עבור אימון של ספורטאים תחרותיים. זאת, בתנאי שאדם מחזיק באישור של איגוד או התאחדות. בענפי הספורט האישיים, יש דרישת השתתפות בארבע תחרויות לפחות בשנים 2019-2020, ובענפים הקבוצתיים יש צורך ברישום בשש תחרויות לפחות בשנים אלו.

קורונה בישראל, 15 במרץ 2020. AP
המסעדות יוכלו לפעול רק בשירות משלוחים/AP

כל אדם שיפר את ההנחיות שהוטלו על הציבור בתקופת הסגר, עלול לקבל קנס כספי בגין עבירה מנהלית. הגורמים המוסמכים להטלת קנס במקרים אלו הם שוטרים, פקחים ועובדי רשויות מקומיות שניתנו להם הסמכויות הרלוונטיות.

לשם אכיפת ההוראות לפי תקנות אלה, לשוטרים יהיו סמכויות להורות לכל אדם לפעול בהתאם לתקנות להפסיק פעילות בניגוד אליהן, למנוע כניסת אדם למקום אם יש בכך הפרה של התקנות, וכן להורות על פיזור התקהלות בניגוד להנחיות.

שיעור גילאי החולים החדשים לפני ואחרי פתיחת הנת הלימודים. -, אתר רשמי
שיעור גילאי החולים החדשים לפני ואחרי פתיחת שנת הלימודים/אתר רשמי, -

מוקדם יותר פנה פרויקטור הקורונה, רוני גמזו, לשר הבריאות יולי אדלשטיין ושר החינוך יואב גלנט בבקשה לא לפתוח את מערכת החינוך החל ממחר. במכתבו הציג גמזו גרפים בהם נראית עלייה של 8% במספר החולים בגילאי 10 עד 19 אחרי פתיחת שנת הלימודים. "הממשלה קיבלה החלטה לא נכונה בניגוד להמלצות שלנו. כל גורמי המקצוע עומדים מאחורי המלצה זו", כתב.

משרד הבריאות עדכן הבוקר כי 4,973 בני אדם אובחנו בקורונה ביממה החולפת. בכך, עלה מספר הנדבקים המאומתים בישראל ל-162,273. אתמול התקבלו תוצאות עבור יותר מ-47 אלף מבדיקות, כשאחוז החיוביים לנגיף גבוה מ-10%. נתוני הבדיקות ותוצאותיהן אינם סופיים ועשויים להשתנות בעדכוני משרד הבריאות הבאים.

מספר החולים הפעילים הוא 40,689. בבתי החולים מאושפזים 1,152 חולים, מתוכם 140 מונשמים ו-533 חולים קשה. נכון להיום מתו 1,141 בני אדם מנגיף הקורונה בישראל.

אתמול אובחנו 3,167 בני אדם בקורונה. מספר הבדיקות היה 34,749, מתוכן 9.4% חיוביות לנגיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully