וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת השרים החליטה: מערכת החינוך תיסגר ביום חמישי

15.9.2020 / 21:15

השרים החליטו להקדים ביום את סיום הלימודים בבתי הספר וגני הילדים בכל הארץ, ובנוסף החליטו כי במהלך הסגר ייסגרו המלונות והצימרים, ולא תינתן אפשרות לאיסוף מזון ממסעדות. מחר תתקיים הצבעה טלפונית לאישור ההחלטות בממשלה

בווידאו: יאיר לפיד מתייחס לסגר/צילום: ערוץ הכנסת

ועדת השרים החליטה הערב (שלישי) כי מערכת החינוך תיסגר ביום חמישי הקרוב, ולא ביום שישי כפי שתוכנן. בנוסף לכך, החליטה ועדת השרים כי במהלך הסגר ייסגרו המלונות והצימרים, ולא תינתן אפשרות לאיסוף מזון ממסעדות בטייק אוואי. בנוסף לכך, הוחלט לאשר למשפחות חללי מלחמת יום הכיפורים לעלות לבתי העלמין. מחר תתקיים הצבעה טלפונית לאישור ההחלטות בממשלה.

החלטת ועדת השרים מגיעה לאחר שמוקדם יותר הודיע כי גורם בפמלייתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, כי הוא בוחן את סגירת מערכת החינוך כבר ממחר, בהמשך להמלצתו של ממונה הקורונה פרופ' רוני גמזו. הגורם אמר כי כבר התקיימו התייעצויות בנושא, אך עדיין לא התקבלה החלטה סופית.

ממונה הקורונה פנה מוקדם יותר לשר הבריאות יולי אדלשטיין ולשר החינוך יואב גלנט, בדרישה לסגור את מערכת החינוך כבר ממחר. "מאחורי המלצה זו עומדים כל גורמי המקצוע", כתב גמזו לאדלשטיין וגלנט. "הממשלה קיבלה החלטה לא נכונה בניגוד להמלצות שלנו".

לקראת פתיחת שנת הלימודים בבית הספר פסגות על שם חיים גורי, ראש העין, 31 באוגוסט 2020. ראובן קסטרו
הלימודים ייפסקו בחמישי, בכפוף לאישור ממשלה. כיתה ריקה לפני פתיחת שנת הלימודים/ראובן קסטרו

עם זאת, גמזו העלה את האפשרות כי מחר ייסגרו את כיתות ה' ומעלה, בשל המורכבות הכרוכה בהפסקת הלימודים בתוך יום. "אנו משוכנעים שהעלייה בתחלואה באוכלוסייה נובעת מהדבקת יתר והפצה בגילאי מערכת החינוך, במיוחד בגילאי 10 ומעלה", הוסיף גמזו. "אני מבקש לעמוד בהמלצה המקצועית שלנו". הוא הוסיף במכתב גרף שהצביע על קפיצה של 8% בשיעורי החולים בקרב בני עשר עד 19 לאחר פתיחת שנת הלימודים.

עוד בוואלה!

גורם בפמליית נתניהו: רה"מ בוחן אפשרות לסגור את מערכת החינוך כבר ממחר

לכתבה המלאה

מה מותר מעבר ל-500 מטר

  • הגעה וחזרה של עובד למקום עבודה שהוא זכאי לעבוד בו על פי כל דין, וחזרה ממנו
  • הצטיידות במזון, תרופות, מוצרים חיוניים וקבלת שירותים חיוניים
  • קבלת טיפול רפואי, טיפול פסיכולוגי ורפואה משלימה
  • השתתפות בהפגנה
  • הליך משפטי שמחייב נוכחותו של אותו אדם
  • הגעה למשכן הכנסת
  • טיפול במסגרת רווחה
  • טבילת אישה במקווה טהרה
  • השתתפות בלוויה
  • סיוע לאדם שיש לו קושי או מצוקה
  • העברה של קטין שהוריו חיים בנפרד אל ההורה האחר
  • העברה של קטין שהורה האחראי עליו נדרש לצאת לצורך חיוני
  • טיפול חיוני בבעלי חיים

ההחלטה על הקדמת סגירת מערכת החינוך, מגיעה כמה שעות לאחר שמשרד הבריאות פירסם הנחיות הנוגעות לפעילויות שניתן לעשות במהלך הסגר, שיחל ביום שישי בשעה 14:00, מעבר למרחק של 500 מטרים מהבית. בין הפעילויות שיובאו לאישור הממשלה והכנסת, גם השתתפות בהלוויות והפגנות. בנוסף לכך, ניתן יהיה לחרוג ממגבלת 500 המטרים על מנת להצטייד במזון, תרופות או מוצרים חיוניים, לקבל טיפול רפואי, פסיכולוגי או רפואה משלימה.

כמו כן, ניתן יהיה לצאת לצורך הליך משפטי המחייב נוכחות, הגעה למשכן הכנסת, טיפול במסגרת רווחה, טבילה במקווה, סיוע לאדם במצוקה, העברת ילדים בין הורים החיים בנפרד, וטיפול חיוני בבעלי חיים.

בנוסף לכך, מסתמן כי ניתן יהיה לקיים תפילות במהלך ראש השנה, מ-18 בספטמבר בשעה 17:30 ועד 20 בספטמבר בשעה 20:00, וכן ביום כיפור מ-27 בספטמבר בשעה 17:00 ועד 28 בספטמבר בשעה 20:00. התפילות ייערכו בשטחים הפתוחים בקפסולות של עד 20 איש. עם זאת, ההגבלות על תפילות במבנים סגורים משתנות בהתאם לסיווג הרשויות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully