וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרקליטות תבקש לחזור מאישום נגד מורשע בשוחד - בלי לזכותו

19.9.2020 / 10:10

העליון הורה לערוך משפט חוזר לליאור מירז, עובד רשות המסים לשעבר שנכלא ל-10 חודשים. המדינה הודיעה כי תחזור בה מכתב האישום, אך ביקשה להסתפק במחיקת הרשעתו - ולא לזכות אותו. סנגורו הגיב בחריפות: "התעללות באדם חולה"

בווידאו: נתניהו מותח ביקורת על התנהלות הפרקליטות בחקירותיו/צילום: ערוץ הכנסת

פרקליטות מיסוי וכלכלה הודיעה השבוע לבית המשפט המחוזי בירושלים כי היא מתכוונת לחזור בה מכתב האישום נגד ליאור מירז, עובד רשות המסים לשעבר שהורשע בשוחד, שבית המשפט העליון הורה לערוך לו משפט חוזר. עם זאת, התובע נועם עוזיאל הפתיע וביקש מבית המשפט למחוק את הרשעתו של מירז, מבלי לזכות אותו.

"הגענו לכך לאחר דיון בדרגים הגבוהים ויש טיעון שתומך בכך", אמר התובע לשלושת השופטים. נכון לעכשיו, לא ברור מה הסיבה לעמדת המדינה, אך לא מן הנמנע כי אם תתקבל, הדבר עלול להקשות על מירז במקרה שיגיש תביעת פיצויים נגדה. התובע ביקש להגיש לבית המשפט בכתב את הנימוקים לבקשה החריגה, ואושר לו לעשות זאת בתוך כשבוע.

סנגורו של מירז, עו"ד ציון אמיר, התנגד בתוקף. "זו עמדה מקוממת מאין כמותה", אמר. "'קמצנות רגשית' בגדר התעללות ממש באיש חולה, שחולה בכל חולי אפשרי. אני מדבר עם חברי (התובע עוזיאל, ד"ד) כל החודש, והיום הוא מפתיע אותי עם הבקשה הזו. זה נוגד לכל היגיון ולשכל הישר".

ליאור מירז, חוקר מע"מ מירושלים החשוד כי העביר מידע למעורבים בפרשת קופת חולים מאוחדת מובא להארכת מעצר, נובמבר 2010. אורי לנץ
"עמדה מקוממת מאין כמותה". מירז בהארכת מעצרו ב-2010/אורי לנץ

מירז עבד ב-2010 במחלקת חקירות מע"מ ומכס ברשות המסים. במסגרת תפקידו, נודע לו על חקירה שנערכה, בין היתר, נגד אדם בשם אברהם סיבוני, אותו הכיר באופן אישי. על פי כתב האישום, מירז עשה יד אחת עם בכיר אחר ברשות המסים בשם אילן יוסף, והשניים סיפקו לסיבוני פרטים מתוך חקירתו בתמורה ל-30 אלף שקלים.

הראיה המרכזית נגד מירז הייתה הודאה שמסר בפני מדובב במסגרת תרגיל חקירה בהשתתפות מדובבים נוספים. הוא טען כי הודה רק בשל הלחץ והאיומים שהפעילו עליו המדובבים, אך השופטת רבקה פרידמן-פלדמן מבית המשפט המחוזי בירושלים דחתה את הטענה.

"התחבולה בה נקטו השוטרים נגד הנאשם לא עולה לכדי 'תחבולה בלתי הוגנת' שמביאה לפסילת הודאתו", קבעה השופטת, והוסיפה כי על מירז לא הופעל "לחץ נפשי בלתי הוגן". על מירז נגזרו עשרה חודשי מאסר בפועל.

עוד בוואלה!

פרשת שוחד ברשות המסים עשויה לשנות את גורלו של נער שהורשע ברצח

לכתבה המלאה

במקביל למשפטו של מירז, הוגשו כתבי אישום גם נגד שני המעורבים האחרים בפרשה. הפרקליטות העדיפה שלא להעלות על דוכן העדים את המדובבים שהשתתפו בתרגיל החקירה, ובשל כך קבע בית המשפט כי הוא לא יכול לשלול את האפשרות שמירז הודה כתוצאה מאיומים קשים שהפנו כלפיו. סיבוני ויוסף זוכו שניהם.

לאור קביעת בית המשפט במשפטם של שני השותפים, החליט מירז להגיש בקשה למשפט חוזר - שהתקבלה. זהו אירוע נדיר ביותר, שכן מקום המדינה ועד היום התקבלו רק 33 בקשות למשפט חוזר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully