וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות אלפים בעלטה: הוריקן סאלי מכה בארה"ב

16.9.2020 / 20:04

הסופה, בעוצמה 2, זורעת הרס עם מהירות רוחות של 165 קמ"ש, וגשמים כבדים צפויים באזורי החוף של אלבמה ופלורידה. הנזק הצפוי מההוריקן, אחד מני רבים שפגעו בארה"ב בעונה זו, נאמד בכמה מיליארדי דולרים

בווידאו: הוריקן סאלי מכה באלבמה ופלורידה/צילום: AP ורויטרס, עריכה: ניר חן

הוריקן סאלי פגע היום (רביעי) בחופי אלבמה, כשהוא מביא עמו רוחות חזקות דרך דרום-מזרח המדינה ומערב פלורידה. הסופה, בעוצמה 2 מתוך 5, מתקדמת עם רוחות בעוצמה של 165 קמ"ש, עלולה לגרום לנזק נרחב.

על פי מרכז ההוריקנים הלאומי, סאלי, שנעה במהירות של חמישה קמ"ש, מהווה סכנה להצפות "קטסטרופליות ומסכנות חיים" בחלקים מצפון-מרכז חוף המפרץ. כמות הגשמים בחלק מהאזורים עשויה להגיע ל-60 ס"מ. הרוחות והגשמים ישתרעו ממיסיסיפי ועד אזור "ידית המחבת" של פלורידה.

על פי חברות החשמל המקומיות, יותר מ-430 אלף בתים ובתי עסק נותרו ללא חשמל באלבמה ובפלורידה בתחילת היום.

הצפות ברחובות פנסקולה, פלורידה, עם הגעת הוריקן סאלי, 15 בספטמבר 2020. AP
יותר מ-400 אלף בתים נותרו ללא חשמל. הצפות בפנסקולה שבפלורידה, אתמול/AP

במובייל, אלבמה, רוחות חזקות הרעידו את החלונות ועקרו עצים ועמודי חשמל ממקומם. הרשויות קראו לתושבי האזורים הנמוכים להתגונן מפני הרוחות והגשמים, אך התקדמותה האטית של הסופה הזכירה לחלק מהתושבים את ילדותם.

"זה גורם לך להוציא קצת מהפחד ועוזר לך להבין את הסכנות של זה", סיפר תומאס הרמס, שבתור ילד צפה בסופות יחד עם סבתו. אתמול הוא עשה זאת עם בנו. "אני מעביר את זה לבני".

אחרים הצטרפו אליו כדי לצפות במה שעומד לבוא. "היינו בבית ואמרנו שמשעמם לנו, אז אמרתי בואו נלך לראות כמה גרוע שם בחוץ. וכפי שאפשר לראות זה די גרוע", אמר וורן באב, תושב שהצטרף לצפיה במחזה.

עוד בוואלה!

הוריקן סאלי מתקרב לחופי ארה"ב: "ייתכנו הצפות בממדים היסטוריים"

לכתבה המלאה
הצפות ברחובות פנסקולה, פלורידה, עם הגעת הוריקן סאלי, 15 בספטמבר 2020. AP
הרשויות קראו לתושבים להתגונן. הצפות בפלורידה עם הגעת ההוריקן, אתמול/AP

לפי ההערכות, הנזק הצפוי מהסופה יהיה בין שניים לשלושה מיליארד דולר, והוא עשי להיות גבוה יותר אם הגשמים הכבדים ביותר ירדו ביבשה. נמלים, בתי ספר ובתי עסק שבמסלול ההוריקן נסגרו, וחברות האנרגיה השביתו כרבע ממתקני הנפט והגז בחופי מקסיקו וכמה בתי זיקוק עצרו או האטו את פעילותם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully