וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוריקן סאלי מתקרב לחופי ארה"ב: "ייתכנו הצפות בממדים היסטוריים"

ההוריקן, אחד מחמש סופות המתחוללות בו זמנית באוקיינוס האטלנטי, התחזק לדרגה 2 ויביא עמו רוחות במהירות של לפחות 161 קמ"ש וגשמים כבדים. אלבמה ומיסיסיפי הכריזו על מצב חירום והנשיא טראמפ הוציא צו מיוחד לטיפול באסונות. "זה הדבר האמיתי, תתכוננו לגרוע מכל"

בווידאו: טראמפ מבקר בלואיזיאנה אחרי שהוריקן לאורה היכה במדינה/צילום: רויטרס

הוריקן סאלי התחזק הלילה (שלישי) לדרגת עוצמה שתיים. ההוריקן מתקרב לחוף המפרץ של ארצות הברית עם רוחות של לפחות 161 קמ"ש וגשמים כבדים, החזאים מזהירים מפני אפשרות להצפות "בממדים היסטוריים" והמושלים החלו להכריז על מצב חירום במדינות. הוא צפוי להגיע מחר לחוף.

עונת ההוריקניים הייתה פעילה במיוחד השנה. בפעם השנייה בלבד בהיסטוריה המתועדת, ובפעם הראשונה מאז 1971, ישנן חמש סופות טרופיות המתרחשות באוקיינוס האטלנטי באותו הזמן - סאלי, פולט, רנה, טדי וויקי.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הוציא הכרזת חירום לחלקים בלואיזיאנה ומיסיסיפי, פעולה המאפשרת לגורמי חירום פדרליים לתפעל את מאמצי ההתמודדות עם אסונות ולספק סיוע חירום לאזורים הנפגעים.

הוריקן סאלי, 13 בספטמבר 2020. רויטרס
"זה הדבר האמיתי". הכנות להגעת ההוריקן בתחנת דלק במיסיסיפי/רויטרס

מושל לואיזיאנה, ג'ון בל אדוארדס, שמדינתו עדיין מתאוששת מהוריקן לאורה שהכה בחודש שעבר, הזהיר את התושבים "להיות חכמים ובטוחים". אלבמה ומיסיסיפי הכריזו על מצב חירום בציפייה להוריקן. בניו אורלינס, התושבים שגרים מחוץ להגנת מערכת הסכר הונחו להתפנות מבתיהם.

במיסיסיפי, מים נשפכו אל דרכים, חצרות ומזחים זמן רב לפני הגעת הסופה. כל 12 בתי הקזינו הורו לסגור את שעריהם, והמושל טייט ריבס הפציר בתושבים באזורים הנמוכים להתכונן לפינוי. "זה הדבר האמיתי, ומגיעה לו את תשומת הלב שלכם", כתב בחשבון הטוויטר שלו. "תהיו חכמים. תתכוננו לגרוע מכל. תתפללו לטוב ביותר".

עוד בוואלה!

משבר האקלים הוא עובדה מוגמרת. עכשיו צריך להחליט באיזה גובה הביצורים

לכתבה המלאה
הוריקן סאלי, 13 בספטמבר 2020. רויטרס
"צפוי להיות מסוכן כשיגיע לחוף". הוריקן סאלי מתמונת הלווין/רויטרס

המרכז הלאומי להוריקנים הודיע כי הסופה שינתה את מסלולה ולא צפויה להכות ישירות בלואיזיאנה, אך עדיין עלולה ליצור התפרצות סופות שיכולות לגרום להצפות משמעותיות. "התחזקות נוספת היא התחזית ללילה ולתחילת יום שלישי, והוריקן סאלי צפוי להיות מסוכן כשהוא יגיע לחוף", מסרו.

קרוב ל-80 אלף בתים בלואיזיאנה עדיין ללא חשמל כתוצאה מהוריקן לאורה, שהכה שלושה שבועות קודם לכן.

מומחים לשינוי אקלים מייחסים את קצב היווצרות ההוריקנים הגדולים השנה, כמו גם את חומרת השריפות שמכות בחוף המערבי, להשפעות ההתחממות הגלובלית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully