וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הרס בכל מקום": 14 הרוגים מנזקי הוריקן לאורה בארה"ב

עודכן לאחרונה: 29.8.2020 / 10:52

אף שהסופה הסבה פחות נזקים מהצפוי, היא הייתה אחת העוצמתיות אי-פעם שפגעה במדינה. לואיזיאנה ספגה את מירב ההרס, ובתים רבים לאורך החוף נחרבו. "מרגיש כאילו אלף טורנדו עברו כאן", אמר אחד התושבים. טראמפ יסייר באזור

בוידאו: 14 בני אדם נהרגו בארה"ב, בעקבות פגיעת הוריקן לאורה/צילום: רויטרס

לפחות 14 בני אדם נהרגו ביממה החולפת כתוצאה מהוריקן לאורה שפגע במדינות לואיזיאנה וטקסס שבארצות הברית. יותר מ-750 אלף בני אדם נותרו ללא חשמל בשתי המדינות ובארקנסו, בעקבות הסופה שהייתה בעוצמה 4 מתוך 5 ואחת החזקות ביותר אי-פעם שפקדו את ארצות הברית, עם רוחות במהירות מקסימלית של 241 קמ"ש. שכונות שלמות לאורך רצועת החוף שוטחו והוצפו במים.

עם זאת, נרשמה תחושת הקלה יחסית משום שההרס שהביאה עמה לאורה היה קטן יותר ממה שחששו החזאים. היקף הנזק המלא יתבהר רק בעוד כמה ימים. לפי הרשויות, חמישה אנשים, בהם נערה בת 14, נהרגו מקריסת עצים בלואיזיאנה. שמונה מתו מהרעלת פחמן-דו חמצני שנבעה מהפעלה לא בטיחותית של גנרטורים, ואדם אחד טבע למוות אחרי שסירתו שקעה בסופה. אחרי דעיכת ההוריקן, צפויות ספויות טורנדו באזור. אחת כבר החריבה בתים וכנסיה בצפון-מזרח ארקנסו.

מושל לואיזיאנה ג'ון בל אדוארדס ביקש מהממשל הפדרלי סיוע כספי מיידי בהתמודדות עם הסופה, שאותה כינה "הסערה החזקה ביותר שאי פעם פגעה בלואיזיאנה". הבית הלבן הודיע כי נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ יבקר במהלך היום בשתי המדינות הפגועות, כדי להיפגש עם אנשים שנפגעו מההוריקן.

נזקי הוריקן לאורה בלואיזיאנה, ארצות הברית, 27 באוגוסט 2020. AP
"יש בתים שנהרסו לחלוטין". נזקי הוריקן לאורה/AP

בלואיזיאנה ביקשו להכריז על "אסון פדרלי" ב-23 קהילות וערים במדינה. "הוריקן לורה הוא הסופה החמישית בחוזקה בארצות הברית בהיסטוריה המתועדת, והיא הביאה להרס נוראי לקהילות רבות ברחבי המדינה", אמר המושל אדוארדס במסיבת עיתונאים. "זה מרגיש כאילו אלף סופות טורנדו עברו כאן. יש הרס בכל מקום", אמר ברט גיימאן, ממוס בלאף, לואיזיאנה, ששרד את הסופה יחד עם שלושה קרובי משפחה. "יש בתים שנהרסו לחלוטין".

בעיר לייק צארלס, עשן סמיך היתמר ממפעל כימיקלים. המשטרה אמרה כי זאת תוצאה של דלפיה במתקן של חברת "ביולאב", המייצרת כימיקלים לחומרי ניקוי וכלור לבריכות. התושבים בבתים הסמוכים התבקשו לסגור את הדלתות והחלונות בבתים, והאש בערה לתוך הלילה.

לאורה נחלשה לסופה טרופית במהלך הלילה, אך לפני תום המערכת מחר צפויים עוד גשמים של עד 130 מ"מ וסופות טורנדו ברחבי אזור עמק טנסי. "זה ברור שלא ספגנו וסבלנו את הנזק המוחלט והקטסטרופלי שאותו צפינו", הוסיף אדוארדס. "אבל סבלנו נזק עצום". הוא הבהיר כי לאורה היא סופת ההוריקן חזקה אף יותר מקתרינה, שהייתה בעוצמה 3 והמיטה אסון על ניו אורלינס ב-2005.

נזקי הוריקן לאורה בלואיזיאנה, ארצות הברית, 27 באוגוסט 2020. AP
"סבלנו נזק עצום". לייק צ'ארלס, לואיזיאנה/AP

עדיין לא ברור מתי ישובו לבתיהם כל 580 אלף תושבי אזור החוף שהתפנו לפני הסופה, בצלה של מגיפת הקורונה. אף שלא כל התושבים התפנו, גורמים ברשויות אמרו כי אלו שכן עזבו תרמו להקטנת האבידות בנפש.

בנוסף לכך, גם גלי הסופה הנמוכים מהתחזיות צמצמו את מספר הקורבנות. לפי המושל, מי האוקיינוס עלה לגובה של ארבעה מטרים, ולא לשישה כפי שהעריכו החזאים. אדוארדס אמר כי אחרי שמאמצי החיפוש והחילוץ יסתיימו, המאמצים יתרכזו במציאת חדרים במלונות ובמלוניות עבור מי שאינו יכול להישאר בביתו.

הרשויות בטקסס ובלואיזיאנה ניסו להימנע מלפנות תושבים למקלטים המוניים כמו בדרך כלל, בשל החשש מהתפשטות וירוס הקורונה. הנשיא דונלד טראמפ אמור לסקור את מוקדי ההרס במהלך סוף השבוע.

אנשים מתפנים למלון בניו אורלינס בעקבות הוריקן לאורה, ארצות הברית, 28 באוגוסט 2020. רויטרס
מתפנים למלון. תושבי לייק צ'ארלס/רויטרס

כ-25 בני אדם נהרגו בהאיטי וברפובליקה הדומיניקנית מהסופה לאורה טרם הגיעה לחופי ארצות הברית. לאורה הייתה הסופה השביעית המשמעותית שפגעה בארצות הברית השנה וזכתה לשם. זה שיא חדש לתקופה זו של השנה, ומומחים קושרים זאת לשינויי האקלים ולהתחממות המהירה של העולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully