וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

6 הרוגים בשריפות הענק בקליפורניה: "לא ראינו דבר כזה שנים"

מושל המדינה ביקש סיוע מאוסטרליה במאבק בשריפות הענק שפגעו ביערות ובבתים. הלהבות פרצו כתוצאה ממכות ברק ובמהלכו של גל חום היסטורי במדינה. זאת, בזמן שבקליפורניה נרשם מספר הנדבקים הגדול ביותר בקורונה בארצות הברית ותושבים חוששים להתפנות למקלטי חירום

בווידאו: מצב חירום בקליפורניה בעקבות שריפות/צילום: רויטרס, עריכה איתי עמרם

יותר מ-12 אלף אנשי כיבוי והצלה נלחמים בשריפות הענק בקליפורניה, הפוגעות ביערות ומבנים רבים במדינה. מושל המדינה, גווין ניוסם, הכריז כי מדינתו נאבקת בניסיון להשתלט על האש, שהרגה עד כה כבר שישה בני אדם.

הסיוע למדינה שבארצות הברית היה בדרכו מכמה מדינות, וניוסם הגיש בקשה לסיוע מאוסטרליה וקנדה. "השריפות האלה דוחקות אל הקצה את המשאבים ואת אנשי הצוות שלנו", אמר.

בין השריפות, היו כמה מהגדולות ביותר שראתה המדינה. יותר מ-12 אלף מכות ברק החלו את הלהבות במהלך גל חום היסטורי, בו נמדדו 54.4 מעלות ב"עמק המוות" שבדרום קליפורניה.

גורמי החירום מסרו כי חלק מהשריפות הכפילו את גודלן ביום, מה שאילץ 175 אלף תושבים לברוח מבתיהם. שתי שריפות נמצאות במקום השביעי והעשירי בגודלן בתולדות המדינה, אמר ניוסם בזמן שדחק בנשיא דונלד טראמפ לחתום על הצהרה שתכיר באסון.

שריפות במדינת קליפורניה, 22 באוגוסט 2020. AP
אזור בגודל מדינת רוד איילנד כבר נשרף. השריפות בקליפורניה/AP

השריפות הקשות ביותר פרצו בהרים שמדרום וממזרח לסן פרנסיסקו. לפחות 43 בני אדם, כולל כבאים, נפצעו, ומאות מבנים נשרפו ואלפים נוספים עוד עשויים להיפגע.

בסוכנות הידיעות רויטרס דווח כי להבות רבות בוערות בשטח תלול וקשה לגישה וניזונו מרוחות חזקות. השריפות מאיימות גם על עיירות גדולות יותר כולל סנטה קרוז, שם הן הגיעו למרחק של קילומטר מקמפוס סנטה קרוז באוניברסיטת קליפורניה.

המושל ניוסם ציין כי עוד אש משמעותה סיוע של לוחמים, מנועים ומטוסי מעקב ממדינות אחרות כולל אורגון, ניו מקסיקו וטקסס. בבקשת הסיוע שלו ציין המושל כי הוא רוצה את "לוחמי האש הטובים בעולם" מאוסטרליה.

"פשוט לא ראינו דבר כזה הרבה מאוד שנים", אמר. הוא הוסיף כי אזור בגודל מדינת רוד איילנד האמריקנית כבר נשרף בקליפורניה.

עוד בוואלה!

שריפות ענק בקליפורניה בשל סופת ברקים נדירה

לכתבה המלאה
מושל קליפורניה, ארצות הברית, גווין ניוסם מסייר במרכז קירור במדינה במהלך גל החום ההיסטוריה. 18 באוגוסט 2020. AP
"השריפות מותחות את המשאבים ואנשי הצוות שלנו". המושל ניוסם/AP

עם יותר מ-650 אלף מקרים מאומתים של נגיף הקורונה, קליפורניה היא המדינה עם המספר הגבוה ביותר של נדבקים בארצות הברית, וכמה ממפוני השריפות במדינה אמרו שהם חוששים ללכת למקלטי חירום.

אישה אחת אמרה לרשת CNN כי נאלצה לברוח למתנ"ס בווקאווי, אך סירבה להיכנס פנימה מחשש להידבק בקורונה.

שריל ג'רוויס סיפרה כי היא כרגע ישנה ברכב הטויוטה שלה. "לא רק שאנחנו מתמודדים עם קורונה, אלא גם עם החום ועכשיו השריפות", אמרה.

סוכנויות אמריקניות עדכנו את ההנחיות למוכנות לאסון ופינוי בצל הקורונה. על פי השינוי, על אנשים שעשויים להידרש להתפנות, יש לשאת לפחות שתי מסכות פנים לאדם, כמו גם חומר חיטוי לידיים, סבון ומגבוני חיטוי.

במקלטי חירום אוכפים את הכללים לריחוק חברתי ועטיית מסכות, ואף נתנו אוהלים פרטיים למשפחות לבידוד עצמי. חלק מהמחוזות ביקשו להקים מקלטים נפרדים למפונים חולים או לכל מי שנמצא עם תסמינים של חום גבוה.

גורמים רשמיים אמרו שאנשים צריכים לשקול לשהות אצל המשפחה או החברים כמקלט. מנגד, גורמים רשמיים המליצו גם להישאר בבית בגלל איכות האוויר הירודה בחוץ.

שריפות במדינת קליפורניה, 22 באוגוסט 2020. AP
תושבים התבקשו לחסוך בחשמל. צוותי כיבוי בשריפות בקליפורניה/AP

קליפורניה גם עומדת בפני עומס חשמל, מה שגרם לשיבושים בבתים של אלפי אזרחים. גורמים רשמיים פנו לתושבים בבקשה להשתמש בפחות חשמל. בסך הכול, יותר מ-3,121 קמ"ר נשרפו ברחבי המדינה. תמונות לוויין מציגות ענני עשן כמעט בכל קליפורניה, כמו גם ברוב נוואדה ודרומה של איידהו.

הפארק העתיק ביותר בקליפורניה, ובו עצי עץ אדומים בני כאלפיים שנה, ספג נזק רב למבנים היסטוריים. צוותי הכבאות נפרשו בכל רחבי המדינה ונאלצו לעבוד במשמרות ארוכות מהרגיל. הנשיא טראמפ האשים את קליפורניה בשריפות, ואיים לעכב מימון פדרלי כשחזר על הצעה שהעלה אותה לראשונה בשנת 2018.

בשיחה עם תומכים בפנסילבניה ביום חמישי, הוא טען שהוא אמר לפקידים כי "אתם צריכים לנקות את האדמה שלכם, אתם צריכים לנקות את היערות שלכם - אחרי שנים רבות של עלים ועצים שבורים והם כל כך דליקים, אתה נוגע בהם וזה קורה".

"אני מספר להם את זה כבר שלוש שנים, אבל הם לא רוצים להקשיב", הוסיף טראמפ. "'הסביבה, הסביבה', אבל שוב יש להם שריפות מאסיביות", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully