וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שריפות ענק בקליפורניה בשל סופת ברקים נדירה

20.8.2020 / 12:47

קרוב ל-11 אלף מכות ברק נרשמו בתוך 72 שעות, והן הציתו מאות מוקדי בעירה. יותר מ-20 מהם התפשטו לשריפות גדולות, ועשרות אלפים פונו מבתיהם. טייס כיבוי נהרג בתאונה, ובתים רבים עלו בלהבות

בווידאו: מצב חירום בקליפורניה בעקבות שריפות/צילום: רויטרס, עריכה איתי עמרם

עשרות אלפי תושבים במדינת קליפורניה נמלטו מבתיהם בשל שריפות ענק שנגרמו כתוצאה מסופת ברקים במהלך השבוע. טייס במסוק כיבוי נהרג במהלך תאונה ועשרות בתים עלו באש, אחרי שקרוב ל-11 אלף מכות ברק נרשמו בתוך 72 שעות השבוע. זאת הייתה סופת הברקים הגדולה ביותר שחוותה המדינה המאוכלסת ביותר בארצות הברית זה יותר מעשור, והיא גרמה ל-367 מוקדי בעירה. יותר מ-20 מהם גדלו והפכו לשריפות גדולות.

דליקות רבות חרכו את הגבעות וההרים הסמוכים לעמק היין, שבצפון המדינה, אזור הסובל מבצורת קשה. כביש מרכזי נסגר בשל התקרבות הלהבות והנוסעים נקלעו לפינוי מזורז. בעיר ווקוויל, המשטרה אמרה כי היא נאלצה לפנות בית כלא ומתקן רפואי של אסירים.

שריפות במדינת קליפורניה, 19 באוגוסט 2020. רויטרס
האזור סובל ממכת חום קשה. השריפות בקליפורניה/רויטרס

ארבעה תושבים שקהילותיהם עלו בלהבות מוקדם יותר באותו אזור סובלים מכוויות, אם כי חומרת פציעתם טרם ידועה. דובר מחלקת היערות והכיבוי של קליפורניה, וויל פאוורס, אמר כי אלפי תושבים נורו להתפנות מאזור של כמה מוקדי שריפות, שזכה לכינוי "מתחם LNU"". נכון להלילה, שטח של כ-500 קמ"ר עלה בלהבות בשל השריפה הזו.

דיאן בוסטוס סיפרה כי בעלה נטש את המכונית שלהם אחרי שעלתה בלהבות והתפוצצה. היא איבדה את נעליה כשהיא ומשפחתה נסו על נפשם. "עשיתי זאת, אלוהים הציל אותי", היא אמרה, בעודה בכותנת לילה, לערוץ KPIX.

שריפות במדינת קליפורניה, 19 באוגוסט 2020. רויטרס
"אנחנו חווים שריפות שלא ראינו כמותן שנים רבות"/רויטרס
שריפות במדינת קליפורניה, 19 באוגוסט 2020. רויטרס
שריפות במדינת קליפורניה, 19 באוגוסט 2020/רויטרס

פאוורס, דובר מחלקת הכיבוי של קליפורניה, אמר כי למרות הדיווחים ברשתות החברתיות על תושבים שנלכדו בשריפות, לא ידוע על נעדרים. כתב של רויטרס ראה עשרות בתים ואחוזות באזור ווקוויל-פרפילד, עשרות חיות משק מתות וכמה בעלי חיים תועים.

"אנחנו חווים שריפות שלא ראינו כמותן שנים רבות", אמר מושל קליפורניה, גווין ניוסם, במסיבת עיתונאים. הוא הוסיף כי ביקש סיוע מ-375 כבאיות במדינה. ביום שלישי הוא הכריז על מצב חירום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully