וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: כ-3 מיליארד בעלי חיים נפגעו בשריפות הענק באוסטרליה

28.7.2020 / 13:54

לפי דוח קרן שימור בינלאומית, בשריפות מתו או נאלצו לעבור לשטח מחיה אחר 2.46 מיליארד זוחלים, 143 מיליון יונקים, 180 מיליון ציפורים ו-51 מיליון צפרדעים. שטח השווה למחצית מגודלה של בריטניה עלה בלהבות. "אחד מאסונות הטבע החמורים בהיסטוריה המודרנית"

בווידאו: מחקר: בעלי חיים נפגעים בשריפות יער באוסטרליה/צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

(וידאו: מחקר: שריפות יער באוסטרליה הרגו או עקרו 3 מיליארד בעלי חיים)

דוח של קרן שימור הטבע העולמית (WWF) מצא כי קרוב לשלושה מיליארד בעלי חיים נספו או איבדו את שטח מחייתם בשל שריפות הענק האחרונות באוסטרליה. בקרן אמרו כי ההערכה החדשה, שפורסמה היום (שלישי), משלשת את ההערכות המוקדמות.

בשריפות מתו או נאלצו לעבור לשטח מחיה אחר 2.46 מיליארד זוחלים, 143 מיליון יונקים - כולל קואלות וקנגרואים - 180 מיליון ציפורים ו-51 מיליון צפרדעים. שטח השווה למחצית משטחה של בריטניה - כ-100 אלף קמ"ר - עלה בלהבות בדרום-מזרח אוסטרליה במהלך דליקות הענק שפרצו בסוף 2019 ונמשכו עד תחילת השנה.

"זה מדרג את השריפות כאחד מאסונות הטבע החמורים ביותר בהיסטוריה המודרנית", אמר ראש סניף אוסטרליה בקרן, דרמוט אוגורמן בהצהרה שמסר.

חילוץ קואלה מיער בוער ליד קייפ בורדה באי קנגורו שבאוסטרליה ב-7 בינואר 2020. רויטרס
קואלה מחולצת מהאי קנגורו, ינואר/רויטרס

מנהלת מחקר, לילי ואן אדן, מאוניברסיטת סידני, אמרה כי הוא הראשון שסוקר את הפגיעה בבעלי החיים ברחבי היבשת, "ומדינות אחרות יכולות להתבסס על המחקר הזה כדי לשפר את ההבנה של השלכות השריפות במקומות אחרים".

המספר כולל בעלי חיים שנעקרו מבתי הגידול שלהם ועתה עומדים בפני מחסור במזון או במקלט או עומדים לעבור לבתי גידול שכבר מאויישים. מחברי המחקר אמרו כי הקפיצה במספרים נובעת מהעובדה שהם העריכו עתה את כל האזור שנפגע, ולא התמקדו במדינות שנפגעו בצורה הקשה ביותר מהשריפות.

מספרי בעלי החיים שנספו בשריפות באוסטרליה. עיבוד תמונה, עיבוד תמונה
מספרי בעלי החיים שנספו בשריפות באוסטרליה/עיבוד תמונה, עיבוד תמונה

עונת השריפות האחרונה, שנמשכה מספטמבר ועד מרץ, הייתה אחת הקשות ביותר שחוותה אוסטרליה אי-פעם. היא הגיעה אחרי שנים של בצורות שהפכו את היערות באוסטרליה ליבשים במיוחד. בשריפות נספו 34 בני אדם וקרוב ל-3,000 בתים נהרסו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully