וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סופה של "פעם בעשור" מכה במערב אוסטרליה

החלק הדרומי במדינה נפגע קשה במיוחד מסופות אבק, גשמים עזים וגלי ענק לאורך החוף, שהגיעו עם הסופה החריגה שמשתוללת לאורך 1,000 ק"מ של קו חוף. עשרות אלפי בתים נותרו ללא חשמל, אך בשלב זה אין נפגעים

סופות באוסטרליה/רוייטרס

מדינת מערב אוסטרליה חווה סופה עזה המשתוללת לאורך של אלף ק"מ, ויותר מ-60 אלף בתים נותרו היום (שני) ללא חשמל, רובם בפרת', העיר המרכזית באזור. לא דווח על נפגעים בסופה, שעל פי הרשויות היא "של פעם בעשור".

החלק הדרומי במדינה נפגע קשה במיוחד מסופות אבק, גשמים עזים וגלי ענק לאורך החוף. השירות המטאורולוגי אמר כי הסופה החריגה נובעת מהתנגשות של שתי מערכות: שרידי ציקלון טרופי החריג לעונה, "מנגה", וחזית קרה המגיעה מדרום. החזית הזו המשיכה להביא היום גשמים מרובים ופורסמה אזהרות מפני שיטפונות ונזקים נוספים.

חנויות שניזוקו בסופה בעיר פרת', מערב אוסטרליה, 25 במאי 2020. רויטרס
חנויות שניזוקו מהסופה בעיר פרת', היום/רויטרס

נזק משמעותי נגרם ברחבי אזור עצום ממדים, מעיירת החוף קלברי לעיירה דנמרק, שבקצה הדרום-מערבי של אוסטרליה. מהירות הרוחות באזור הגיעה ל-132 קמ"ש, כשפרת' עצמה ספגה רוחות של 117 קמ"ש. על פי התחזיות, בחלק מהאזורים עשויים לרשת יותר מ-70 סנטימטרים של גשם.

"זה אירוע חריג עבור מערב אוסטרליה במיוחד בשל היקף האזור שנפגע, והאפשרות לכך שאזורים רבים יהיו תחת מזג אוויר סוער", אמרו בשירות המטאורולוגי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully