וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי ששרדה את הקורונה, יוון מנסה להציל את עונת התיירות

אי-פי ו-AFP

25.5.2020 / 14:03

אחרי שהענף החיוני לכלכלת המדינה ספג מכה קשה בשל המגיפה, ולאור מספר הנדבקים הנמוך יחסית, אתונה מחדשת את שירותי המעבורות לאיים ופותחת בתי קפה ומסעדות. חלק מהבעלים מטילים ספק במהלך: "אני לא יודע איך אנחנו נתמודד"

צילום: רויטרס, עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

יוון חידשה היום (שני) את שירותי המעבורות לאייה, ובתי הקפה והמסעדות פתחו את שעריהם אחרי כחודשיים. המדינה מנסה להציל את עונת התיירות שלה, שספגה מכה קשה בשל מגיפת הקורונה. מאז סוף מרץ, הנסיעות לאיים הוגבלו רק להעברת סחורות, כשרק תושבי הקבע הורשו להיכנס.

בזכות מספר הנדבקים הנמוך, הממשלה פתחה את עונת החופשות שלושה שבועות לפני המועד הצפוי ב-15 ביוני, שכן מדינות ים תיכוניות אחרות - כולל איטליה, ספרד וטורקיה - מתמודדות עם התפרצויות קטלניות יותר. מספר הנדבקים ביוון הוא כ-2,900 לצד 171 מקרי מוות, בעוד שבאיטליה מתו מקורונה כ- 33 אלף איש, בספרד כ-29 אלף ובטורקיה כ-4,340.

תקנות הריחוק החברתי והמגבלות על מספר הנוסעים הוטלו על מעבורות ומסעדות כדי לבלום את התפשטות הנגיף. שירותי הבריאות הממשלתיים לאיים, כשיחידות לטיפול נמרץ נפרסו בחמישה איים - לסבוס, סמוס, רודוס, זקינתוס וקורפו, יחד עם מתקני טיפול נמרץ הקיימים באי כרתים.

התיירות היא חלק חיוני בכלכלת יוון, והיה מהווה כ-10% מהתמ"ג במדינה. יותר מ-34 מיליון תיירים ביקרו בשנה שעברה ביוון, והוציאו 18.2 מיליארד אירו, על פי נתוני הממשלה.

גבר מתיישב על המזח בנמל פיראוס באתונה, יוון 25 במאי 2020. AP
אדם במזח בנמל פיראוס באתונה, היום/AP

לאור המגבלות, חלק מבעלי המקומות תוהים אם הי זה חכם לפתוח במגבלות הללו.

"עלינו לחטא הכול כל הזמן, היינו צריכים לשכור אנשים שינקו ויעקבו אחרי הלקוחות, אבל אנחנו לא יכולים לעשות זאת", אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית ונגליס דסקלופולוס, בעלים של בית קפה באתונה.

בבתי קפה כמו שלו, יש חובת מרחק של 70 ס"מ עד 1.7 מטר בין הכיסאות, עם תפוסה מקסימלית של שישה סועדים סביב השולחן.

למרות התרעומת, התושבים שמחו על ההזדמנות להתערות יחד שוב בבתי הקפה. "אני נרגש לצאת מהבידוד של החודשים האחרונים ולפגוש מחדש חברים", סיפר גיורגוס קרבצניס, פנסיונר. "לבתי הקפה ביוון יש ממד חברתי, זה לב השכונה".

עוד בוואלה!

זה מה שמחכה לישראלים שיגיעו לנפוש ביוון השנה

לכתבה המלאה

ניקוס ניפודיס, מיוזמת הקייטרינג של סלוניקי, אמר לסוכנות הידיעות אתנה בסוף השבוע האחרון כי שלושה מתוך עשרה בתי קפה צפויים להישאר סגורים בשל החשש מזרם אטי של לקוחות.
מאז 4 במאי, יוון פותחת מחדש את עסקי התיירות שלה לאור התחזיות שהנזק הכלכלי כתוצאה מסגר הקורונה יוביל להתכווצות כלכלית של 13%. הטיסות לאתונה יחודשו ב-15 ביוני, ולשאר חלקי יוון ב1 ביולי.

דסקלופולוס, בעלי בית הקפה, חושש מכך שהתיירים עלולים להוביל להתפשטות הנגיף והוא חושש שהם כלל לא ייבדקו. האיחוד האירופי קבע כי תיירים יידרשו לחבוש מסיכות במטוסים, לשמור על מרחק בחוף ואפילו להירשם מראש עבור מקום בבריכת בית המלון. עם זאת, בבריסל סירבו להצעה של יוון ולפיה הם ייבדקו 72 שעות לפני הנסיעה. במקום זה, יילקחו דגימות עבור מטרות אפידמיולוגיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully