וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוסטרליה: מאות בני אדם מתו כתוצאה מעשן שריפות הענק

ועדת חקירה ממשלתית שמעה מחקר שלפיו כ-4,000 איש אושפזו בשל זיהום האוויר, שלו גרמו הדליקות הקטלניות שהשתוללו במדינה לפני כמה חודשים. האובדן הכלכלי - שני מיליארד דולר אוסטרלי

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

שריפות הענק שפקדו את אוסטרליה לפני כמה חודשים נקשרו למותם של לפחות 445 איש - כך עולה ממחקר של אוניברסיטת טסמניה שהגיע לידי ועדת החקירה הממלכתית. לפי פרופסור פיי ג'ונסטון, יותר מ-4,000 איש אושפזו בבתי החולים בשל העשן הרב.

הדליקות השתוללו במשך שבועות, וגרמו למוות ישיר של יותר מ-30 בני אדם ולמיליוני בעלי חיים. הן גרמו לזיהום אוויר מסוכן לבריאות ולובו בשל שיאי חום וחודשים של בצורת. הן כילו 110 אלף קמ"ר ברחבי אוסטרליה והרסו קהילות שלמות. זיהום האוויר המסוכן אפף את סידני, העיר הגדולה ביותר במדינה, את קנברה הבירה וערים אחרות.

החקירה אמורה לגבש מסקנות עבור הממשלה, כדי שזו תתמודד טוב יותר עם אסונות טבע בעתיד. על פי המחקר, האובדן הכלכלי כתוצאה מהנזקים הבריאותיים הוא כשני מיליארד דולר אוסטרלים, כפי עשרה יותר בהשוואה לשנה קודם לכן.

שריפה בניו סאות 'ויילס, אוסטרליה, 31 בדצמבר 2019. רויטרס
האש הייתה חריגה בשל שיאי החום ובצורת. שריפה בניו סאות' ויילס, דצמבר/רויטרס

המחירים לא כוללים את הקריאות לאמבולנסים, הפסדים ביצור או מחלות שאת השפעתן קשה למדוד. הוועדה שמעה גם שתביעות הביטוח הקשורות לשריפות הגיעו לסך 2.2 מיליארד דולר אוסטרלי.

הוועדה אמורה לפרסם את מסקנותיה עד 31 באוגוסט. שריפות יער הן מאפיין קבוע של הקיץ האוסטרלי, אך המלצות של עשרות ועדות מעשורים קודמים טרם יושמו במלואן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully