וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העליון אישר לשחרר למעצר בית שוטרי מג"ב הנאשמים בשוד פלסטינים

15.9.2020 / 22:52

הפרקליטות ערערה על החלטת המחוזי בב"ש לשחרר למעצר בית שלושה מהנאשמים. השופט מזוז אישר את השחרור, וקבע כי "משנשללו מהם נשקם וסמכויותיהם, קשה להצביע על מסוכנות הנשקפת מהם"

בווידאו: תיעוד תקיפה ושוד של פלסטינים בידי שוטרי מג"ב, כתב אישום הוגש נגד השוטרים/מערכת וואלה! NEWS

בית המשפט העליון אישר היום (שלישי) לשחרר למעצר בית שלושה משוטרי מג"ב הנאשמים בשוד מזויין של פלסטינים. זאת בנוסף לשני נאשמים נוספים שכבר שוחררו ממעצר בשבועות האחרונים.

כתב האישום בפרשה הוגש על ידי מח"ש לפני כחודש, והוא מתאר כיצד חמישה שוטרי מג"ב נהגו לכאורה לשדוד באלימות פלסטינים שעברו במעבר "מיתר" שבדרום הר חברון. עם הגשת כתב האישום, הסכימה המדינה כי אחד החשודים ישוחרר בתנאים מגבילים, אולם ביקשה כי הארבעה האחרים יישארו במעצר עד תום ההליכים.

שלשום נערך בבית המשפט המחוזי בבאר שבע דיון בבקשה, במהלכו הסכימה המדינה לשחרר למעצר בית חשוד נוסף - אך התעקשה כי השלושה האחרים יישארו במעצר. למרות זאת קבע השופט יואל עדן כי השלושה ישוחררו למעצר בית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תיעוד תקיפת עצורים פלסטינים ע"י השוטרים/מערכת וואלה!, צילום מסך

הוא נימק זאת בכך שאמנם השתכנע שנשקפת מהם מסוכנות, אך שזו קשורה בקשר הדוק לנסיבות הספציפיות בהן בוצעו לכאורה העבירות - ובפרט להיותם של השוטרים בתפקיד.

פרקליטות המדינה ערערה לבית המשפט העליון על החלטת השחרור, אולם השופט מני מזוז החליט לדחות את הערעור, ולשחרר את השלושה. עם זאת, הוא הקשיח את תנאי השחרור והורה לכל אחד מהם להפקיד ערבות בגובה 20 אלף שקלים, וכן את הדרכונים שלהם, כדי לוודא שלא יצאו מהארץ.

עוד בוואלה!

איימו בנשק ותקפו: 5 שוטרי מג"ב הואשמו בשוד פלסטינים במעבר בדרום

לכתבה המלאה
מעבר מיתר, אפריל 2020. Wisam Hashlamoun/Flash90, פלאש 90
מעבר מיתר/פלאש 90, Wisam Hashlamoun/Flash90

"משהופשטו המשיבים, תרתי משמע, ממדיהם, ממעמדם ומסמכויותיהם כשוטרי מג"ב, ונשללו מהם נשקם וסמכויותיהם, שהם האמצעים ששימשו ושאפשרו את העבירות שביצעו, קשה להצביע על מסוכנות הנשקפת מהם, אותה לא ניתן לאיין על ידי מעצר בית מלא", קבע מזוז. "זאת בהתחשב גם בעובדה כי המשיבים נעדרי מעורבות קודמת בפלילים".

מזוז הוסיף כי "הטענה ש'דפוסי התנהגות' של המשיבים מבססים מסוכנות אף מחוץ למסגרת פעילותם כשוטרי מג"ב, היא טענה כללית שאינה נתמכת בכל ראייה, וממילא אינה יכולה לבסס קביעת מסוכנות לצורך מעצר".

עו"ד שי רודה, שמייצג את אחד השוטרים, מסר לאחר ההחלטה כי "בית המשפט העליון גיבה את ההחלטה האמיצה של המחוזי, שקבע כי שיש לשחרר את השוטרים למעצר בית בפיקוח על אף האישומים החמורים בעניינם, ושחרורם לא יסכן את הציבור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully