וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שוטר אחד הצמיד את האקדח לראש שלי, השני לקח לנו את הארנקים"

עדויות הפלסטינים שהותקפו בידי שוטרי מג"ב חושפות את מסכת ההתעללות והגזל במעבר הגבול בדרום. ב' העיד כי הורו לו לרוקן את כיסיו תוך שחטף מכות ברגליו ובגבו, מ' תיאר כיצד השוטרים רדפו אחריו וא' סיפר על הרגע בו הופנה אליו הנשק. מג"ב: "סתירה מוחלטת לערכי החיל"

בווידאו: תיעוד תקיפה ושוד של פלסטינים בידי שוטרי מג"ב, כתב אישום הוגש נגד השוטרים/מערכת וואלה! NEWS

כתב אישום חמור הוגש לפני שבועיים נגד חמישה שוטרי מג"ב בגין סדרת מקרי שוד והתעללות בפלסטינים שחצו את הגבול לישראל. תמלילי עדויותיהם של הפלסטינים במשטרה, שהגיעו היום (ראשון) לידי וואלה! NEWS, חושפים את מסכת ההתעללות והגזל לכאורה של לובשי המדים.

בליל 18 ביולי חצה ב', פלסטיני מהשטחים, את הגבול לישראל סמוך למעבר מיתר. הוא ניסה לעבור דרך חורשה, ושם נתקל בשוטרי מג"ב שכיוונו אליו נשק. "התחילו להוביל אותי לתוך החורשה ושאלתי אותם בערבית איפה רכב המשטרה", סיפר ס' לחוקרי מח"ש, "ואז אחד מהם נתן לי דקירה עם האקדח במותן, אבל זה לא כאב. אחר כך נתן לי ברכית לאותו מקום וזה כאב... שמעתי אותם מדברים בעברית ולא הבנתי מה הם אומרים, רק שמעתי את המילה 'כסף'. שאלתי אותם אם הם רוצים כסף והם אמרו לא".

השוטרים, על פי העדות, המשיכו להוביל את ב' לכיוון הרכב המשטרתי, ומעט לפני שהגיעו אליו הורו לו לרדת על ברכיו ולרוקן את הכיסים. הוא שפך על הרצפה גם את תוכן התיק שלו, שהיו בו לדבריו 1,900 שקלים. "אחר כך אחד מהם הלך לרכב והוציא אלה", סיפר ב' בעדותו. "אני הייתי על הברכיים והוא נתן לי מכה ראשונה ליד ימין, ומכה לגב ומכה ליד שמאל ואחד שעמד לידו נתן לי בעיטה לגב. אחר כך אמרו לי לשים את הדברים בתיק ושאלך... כשהגעתי לפתח של הגדר חיפשתי ולא ראיתי את ה-270 שקלים (שהיו בארנקו), וגם לא מצאתי את ה-1,900 שקלים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אחר כך נתן לי ברכית לאותו מקום וזה כאב"/מערכת וואלה!, צילום מסך

פלסטיני אחר, מ', תיאר גם הוא כיצד הותקף ונשדד על ידי השוטרים. "המעבר היה סגור ולכן הלכנו דרך הפרצה בגדר כדי להיכנס לישראל", סיפר בעדותו. "אחרי שנכנסנו במאה מטר מישהו תפס אותי ושם עליי אקדח. ואז אני ברחתי ממנו כמה מטרים ואז תפס אותי ונתן לי בעיטה בחזה. אחרי זה כל דקה נתן לי סטירה בפנים וביקש ממני לשבת על הרצפה ואת התעודת זהות שלי".

שוב השוטרים הנחו את מ' להניח לידו את כל חפציו. הוא הניח לצדו כובע ובו הכסף שהיה עליו. לאחר כמה זמן הנחה אותו השוטר לשוב לביתו כי הוא "לא רצה לקחת אותו לתחנת המשטרה". מ' אסף את ציודו מהרצפה, כולל הכובע בו הניח את הכסף. "הלכתי לכיוון חמי, ואז חמי אמר לי כי לקחו לו את ה-200 שקל שהיו לו ואז אני ישר הוצאתי את הכסף שלי והתחלית לספור. ראיתי כי לקחו לי 1,400 שקל, זה כל השטרות של ה-200, ואת השאר השאירו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אחרי זה כל דקה נתן לי סטירה בפנים"/מערכת וואלה!, צילום מסך

חוקר: הבחור שלקח אותך לצד מה הוא לבש?

מ': בגדים של משמר הגבול

חוקר: באיזה צבע המדים שלהם?

מ': ירוק של משמר הגבול

חוקר: ראית את הפנים שלו?

מ': לא, היה לו כיסוי פנים

עדות אחר עדות, מגוללים הפלסטינים כיצד נשדדו באיומי נשק והושפלו. חלקם גם מספרים כי הוכו, בעוד אחרים מספרים ש"רק" נשדדו וספגו איומים. "יצאתי מיאטה (יישוב פלסטיני מרכזי בדרום הר חברון) והגעתי למעבר מיתר בשעה 03:30-03:45", סיפר בעדותו א'. "עברתי דרך הגדר מהצד הפלסטיני לצד הישראלי מהחורשה שליד מעבר מיתר, היינו הולכים קבוצות של פועלים, כשאני התקדמתי פתאום מבין העצים יצאו אלינו שוטרי מג"ב עם נשקים, אחד עם אקדח והשני עם רובה, כיוונו אלינו נשקים ואמרו 'ואקף ואקף' (עצור בערבית)".

"השוטר עם האקדח בא אליי מאחורה ואמר לי להרים ידיים והצמיד לי את האקדח שלו לראש שלי מאחורה", הוא המשיך. "לשאלתך, כן, האקדח נגע לי בראש וביקש שאשב על הרצפה... השוטר שהיה עם האקדח צעק לנו שנסתובב לצד השני לא רצה שנסתכל וצעק לנו לשכב על הרצפה... השוטר שהיה עם האקדח והשוטר שהיה עם הרובה היו עומדים לידנו והשוטר השלישי שהיה הנהג לקח לנו את הארנקים, התעודות והפלאפונים והלך ועלה לרכב".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"האקדח נגע לי בראש"/מערכת וואלה!, צילום מסך

שוב, כאשר השוטרים החזירו את החפצים לא' - הוא גילה שחסרים שם מאות שקלים. "פתחתי את הארנק וגיליתי שחסרים לי 540 שקלים", אמר. "הפועל שהיה איתי אמר שלקחו לו מאה שקלים והשלישי לא זוכר כמה אמר נראה לי 150, לא בטוח. משם ביקשתי מהפועלים שיבואו איתי למעבר של מיתר להתלונן על השוטרים, והפועלים שהיו איתי פחדו כי אין להם אישורי כניסה. הלכתי לבד למעבר מיתר, פניתי לזה שישב בבודקה... הוא שלח לי מישהו שהיה על אזרחי, סיפרתי לו מה קרה ששוטרים גנבו לי כסף והוא אמר לי ללכת להגיש תלונה בחברון".

מעבר מיתר, אפריל 2020. Wisam Hashlamoun/Flash90, פלאש 90
מעבר מיתר/פלאש 90, Wisam Hashlamoun/Flash90

כתב האישום נגד השוטרים, שהוגש על ידי עו"ד עדי וולנרמן ממח"ש לבית המשפט המחוזי בבאר שבע, כולל 14 אישומים בגין שוד מזוין, תקיפה הגורמת חבלה של ממש, קשירת קשר לביצוע פשע, תקיפה בנסיבות מחמירות, התעללות בחסר ישע, השמדת ראיה ועבירות נוספות.

עו"ד שי רודה, שמייצג את אחד הנאשמים, מסר בתגובה: "מרשי כופר באישומים המיוחסים לו, וטוען כי לא לקח חלק בתכנון מעשי השוד ולקיחת הכספים. לעניין עבירות התקיפה וההתעללות בחסר ישע, מרשי טוען כי הפלסטינים תקפו אותו, והוא תקף אותם בחזרה לצורך הגנה עצמית".

מג"ב: "המעשים עומדים בסתירה מוחלטת לערכי החיל"

ממג"ב נמסר בתגובה: "אנו רואים בחומרה את המעשים הפסולים והחריגים שבגינם הואשמו הלוחמים המשרתים בחיל בשירות סדיר. ללוחמים המבצעים מעשים מעין אלו, שעומדים בסתירה מוחלטת לערכי החיל, אין מקום בשורותיו. בהתאם החל הליך לסיום שירותם במג"ב לאלתר במקביל להליך המשפטי הפלילי שיתנהל נגדם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully