וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקיפת הפלסטינים בדרום: שוחררו ארבעה שוטרי מג"ב הנאשמים למעצר בית

עודכן לאחרונה: 13.9.2020 / 23:31

לאחר שהוגש נגדם כתב אישום חמור, הורה בימ"ש המחוזי בב"ש לשחרר ארבעה מהשוטרים שהואשמו בשוד ובהתעללות בפלסטינים, למעצר בית בתנאים מגבילים. המדינה הגישה בקשה לעיכוב ביצוע נגד שלושה והרביעי שוחרר. סנגורם: "החלטה אמיצה של בית המשפט"

בווידאו: תיעוד תקיפה ושוד של פלסטינים בידי שוטרי מג"ב, כתב אישום הוגש נגד השוטרים/מערכת וואלה! NEWS

בית המשפט המחוזי בבאר שבע החליט היום (ראשון) לשחרר למעצר בית ארבעה מתוך חמשת לוחמי מג"ב הנאשמים בשוד ובתקיפת פלסטינים, בכמה הזדמנויות שונות, בדרום הארץ בחודש יולי האחרון. לפי החלטת בית המשפט, ארבעת הנאשמים יועברו למעצר בית בפיקוח, משום שמידת מסוכנותם אינה מחייבת את המשך מעצרם עד תום ההליכים. המדינה ביקשה עיכוב ביצוע נגד שלושה מהנאשמים ששוחררו, כדי לבחון האם בכוונתה להגיש ערעור על ההחלטה, והנאשם השלישי כבר שוחרר למעצר בית.

בחודש שעבר, הגישה מח"ש את כתבי האישום נגד חמשת השוטרים, והם כוללים 14 אישומים בגין שוד מזוין, תקיפה הגורמת חבלה של ממש, קשירת קשר לביצוע פשע, תקיפה בנסיבות מחמירות, התעללות בחסר ישע, השמדת ראיה ועבירות נוספות. המשפט נגדם נמשך.

עורך הדין שי רודה אמר בתגובה להחלטה לשחרר את הנאשמים כי "בית במשפט נתן החלטה אמיצה, וקבע שיש לשחרר את השוטרים למעצר בית בפיקוח, ושחרורם לא יסכן את הציבור". סנגורו של המואשם ששוחרר, עו"ד אלי אונגר, אמר כי "היום, לאחר למעלה מחודש במעצר, הורה בית המשפט על שחרורו של מרשי. יש לציין כי מרשי כופר במיוחס לו בכתב האישום, וכי לא ביצע את העבירות המיוחסות לו, לא השתמש באלימות ולא נטל כספים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תיעוד מתיקפת העצורים/מערכת וואלה!, צילום מסך

עו"ד אונגר הוסיף כי "כל פעולותיו של מרשי נעשו במסגרת החוק ובמסגרת תפקדיו כלוחם במשמר הגבול. המדינה לא ביקשה עיכוב ביצוע למרשי והדברים מדברים בעד עצמם. מדובר בשוטר שהוא מלח הארץ, מצטיין בכל תפקדיו ומתנדב בטיפול בסיכון. מתיק החקירה נראה כי הוא היה במקום הלא נכון ובזמן הלא נכון ובכל פעולותיו אין רבב פלילי והדברים יוכחו בבית משפט".

עוד בוואלה!

איימו בנשק ותקפו: 5 שוטרי מג"ב הואשמו בשוד פלסטינים במעבר בדרום

לכתבה המלאה

בעקבות הגשת כתב האישום בחודש שעבר, אמרו במג"ב כי הם רואים בחומרה רבה את מעשי השוטרים, והם יודחו מתפקידם. הדיון היום נערך לגבי ארבעה מחמשת הנאשמים, שהמחלקה לחקירות שוטרים ביקשה מבית המשפט לעצור עד לתום ההליכים המשפטיים נגדם. נאשם חמישי שוחרר עוד קודם לכן.

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד עדי וולנרמן מהמחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה, במהלך חודש יולי, שדדו הנאשמים כספים מפלסטינים שנכנסו לישראל דרך פרצה ליד מעבר מיתר, תוך שהם מנצלים את מעמדם וסמכויותיהם. לעיתים אף איימו על הקורבנות בנשק והכו אותם, מתוך הנחה כי מדובר בשוהים בלתי חוקיים שלא יפנו לרשויות. בחלק מהמקרים עטו הנאשמים רעלות ומסיכות פנים כדי שלא יזהו אותם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully