וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרקליטות סגרה את התיק בנוגע לחשד למסירת עדויות שקר לטובת שרה נתניהו

15.9.2020 / 17:45

התיק הפלילי נגד אפי אזולאי, אב הבית במעון ראש הממשלה ייסגר, ויועבר לבחינה באפיק המשמעתי. התיק נפתח בגין מעורבותו במסירת תצהירי שקר ועדויות שקר לטובתה של רעיית ראש הממשלה. הפרקליטות החליטה לסגור גם את התיק נגד שתי עובדות המעון שנחקרו בחשדות דומים

בווידאו: שרה נתניהו בבית הדין האזורי לעבודה מגיעה להעיד בתביעה שמנהלת נגדה עובדת המעון לשעבר שירה רבן/צילום: רוני כנפו, עריכה: טל רזניק

פרקליטות מחוז ירושלים הודיעה היום (שלישי) לאפי אזולאי, אב הבית במעון ראש הממשלה, כי התיק הפלילי בגין מעורבותו במסירת תצהירי שקר ועדויות שקר לטובתה של שרה נתניהו ייסגר, ויועבר לבחינה באפיק המשמעתי, באמצעות נציבות שירות המדינה, בהיותו עובד ציבור.

לגבי שתי עובדות המעון, ליאורה בביאן ונילי קדוש, שנחקרו בחשד למסירת התצהירים הכוזבים במסגרת ההליך בבית הדין לעבודה, החליטה הפרקליטות כי במכלול הנסיבות, התיק בעניינן ייסגר אף הוא.

חקירת המשטרה נפתחה בחשד כי עדויות של שתי עובדות במעון במסגרת תביעתה של עובדת המעון לשעבר שירה רבן נגד שרה נתניהו, היו שקריות. המשטרה חשדה כי אב הבית הדיח את העובדות לעדות שקר, והדריך אותן מה להגיד במסגרת עדותן.

דיון שירה רבן נגד שרה נתניהו, בית הדין לעבודה בירושלים , דצמבר 2019. ראובן קסטרו
שרה נתניהו מגיעה לדיון בתביעה של שירה רבן/ראובן קסטרו

עו"ד איתמר בן גביר, שייצג את אחת העובדות, מסר בעקבות סגירת התיק: "שמח שגם בפרקליטות הבינו את מה שאמרתי מהרגע הראשון - אין בסיס לחקירה, אין בסיס לטענות ואין שום תקדים לאירוע כזה". הוא הוסיף כי "אם היא לא הייתה עובדת אצל נתניהו איש לא היה חוקר אותה, והגיע הזמן שהמשטרה תנצל את יכולתיה ותשקיע את זמנה בטיפול בפשעים ולא במעורבות בפוליטיקה".

עוד בוואלה!

התביעה נגד שרה נתניהו: המשטרה חוקרת עדויות של עובדות מעון רה"מ

לכתבה המלאה

במסגרת הפרשה, שירה רבן, עובדת במעון ראש הממשלה, הגישה באמצעות עו"ד נעמי לנדאו תביעה על סך 225 אלף שקלים, בטענה כי עברה התעללות מצד אשת ראש הממשלה. היא הגישה את התביעה בשנת 2017, לאחר שהועסקה במעון במשך כחודש. רבן תיארה בכתב התביעה שורת התעמרויות, ואף מקרה אחד בו לטענתה כמעט הוכתה על ידי נתניהו - ואז ברחה ולא שבה עוד למעון ראש הממשלה.

בביאן ואזולאי מסרו שניהם תצהירים להגנתה של נתניהו. כך, למשל, מסרה בביאן בתצהירה כי כשהתקבלה לעבודה במעון הרשמי, הגברת נתניהו "הסבירה את העבודה במאור פנים ומה שחשוב לה, ביקשה שאם יש שאלות אדפוק בחדרה ופרשה לעיסוקיה". עוד טענה בביאן כי רעיית ראש הממשלה הנחתה אותה "להרגיש בבית ולבוא בלבוש נוח ולא ייצוגי", ואף הוסיפה: "תדאגי לעצמך להפסקות, את המנהלת לעצמך, כאשר את זקוקה, את מוזמנת להתכבד במטבח".

עובדת נוספת במעון שהעידה לטובתה של נתניהו הייתה נילי קדוש, שעלתה על דוכן העדים בדצמבר האחרון. קדוש נשאלה לגבי התכתבות שלה עם רבן, בה התייחסה לעבודה במעון ראש הממשלה כ"כלא".

שירה רבן, לשעבר עובדת במעון רה"מ בירושלים במהלך דיון התביעה נגד שרה נתניהו בבית הדין האזורי לעבודה בירושלים 11 ביוני 2019. יונתן זינדל, פלאש 90, פלאש 90
שירה רבן במהלך דיון התביעה נגד שרה נתניהו בביה"ד לעבודה/פלאש 90, יונתן זינדל, פלאש 90

"לא התכוונתי לזה באמת, הכול קשקוש היה", אמרה. כשנשאלה מדוע בכל זאת השתמשה בתיאור כה חמור, השיבה: "להוציא אותה משם כמה שיותר מהר כי זיהיתי בה שהיא הולכת לעשות כל מיני בלאגנים. מההתחלה היא לא הייתה אמינה. היא נהגה לרכל וזרמתי איתה לפי אותה צורת התבטאות שלה. רציתי לראות עד איפה היא מגיעה".

"לאן היא הגיעה", נשאלה קדוש על ידי עורכי הדין של רבן, וענתה: "לרמות לא נורמליות של שקרים, לרמות נמוכות שקרים. בתקשורת שהיא קראה לעצמה שפחה. ביזיון גדול זה מילה קשה. מעולם לא היינו שפחות. עבדתי שם שנתיים, גם הייתי מוכנה לחזור אם השעות היו נורמליות עבורי. תמיד היה נעים שם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully