וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התביעה נגד שרה נתניהו: המשטרה חוקרת עדויות של עובדות מעון רה"מ

המדינה מסרה כי העדויות נחקרות במסגרת תביעתה של שירה רבן נגד רעיית ראש הממשלה. זאת לאחר שהמדינה ביקשה לדחות עדות של שתי העובדות שהגישו תצהיר שתמך בטענותיה של נתניהו. "היא הנחתה אותי להרגיש בבית ולהתכבד במטבח", כתבה עובדת בתצהירה. סנגור נתניהו: "רדיפה"

בווידאו: שרה נתניהו בבית הדין האזורי לעבודה מגיעה להעיד בתביעה שמנהלת נגדה עובדת המעון לשעבר שירה רבן/צילום: רוני כנפו, עריכה: טל רזניק

(בווידאו: שרה נתניהו לאחר עדותה בתביעה שהגישה עובדת המעון לשעבר)

המדינה הודיעה היום (ראשון) לבית המשפט כי מתקיימת חקירת משטרה בנוגע לעדויות של שתי עובדות במעון ראש הממשלה. העדויות ניתנו במסגרת תביעתה של עובדת המעון לשעבר שירה רבן נגד שרה נתניהו. החקירה מתנהלת ביחידה הארצית לחקירות הונאה בלהב 433, באישור היועץ המשפטי לממשלה ובליווי פרקליטות המדינה.

באוקטובר האחרון ביקשה המדינה לדחות את עדותם של עובדת המעון ליאורה בביאן, שהגישה תצהיר שתמך בטענותיה של נתניהו ושל אב הבית במעון, אפי אזולאי. המדינה הודיעה אז כי היא מבקשת לדחות את עדויותיהם בשל "מידע חדש שהגיע לידיה, ואשר עשוי להיות רלוונטי להעדתם, אשר מצוי בימים אלה בבחינה". בהמשך לאותה הודעה על "בחינה", מסרה היום המדינה לבית המשפט כי מתקיימת חקירת משטרה בנושא.

דיון שירה רבן נגד שרה נתניהו, בית הדין לעבודה בירושלים , דצמבר 2019. ראובן קסטרו
נתניהו בבית הדין לעבודה בירושלים, דצמבר 2019/ראובן קסטרו

רבן הועסקה במעון ראש הממשלה במהלך ספטמבר 2017. כחודש לאחר מכן הגישה באמצעות עו"ד נעמי לנדאו תביעה על סך 225 אלף שקלים, בה טענה כי עברה התעללות מצד אשת ראש הממשלה. רבן תיארה בכתב התביעה שורת התעמרויות, ואף מקרה אחד בו לטענתה כמעט הוכתה על ידי נתניהו - ואז ברחה ולא שבה עוד למעון ראש הממשלה.

בביאן ואזולאי מסרו שניהם תצהירים להגנתה של נתניהו. כך, למשל, מסרה בביאן בתצהירה כי כשהתקבלה לעבודה במעון הרשמי, הגברת נתניהו "הסבירה את העבודה במאור פנים ומה שחשוב לה, ביקשה שאם יש שאלות אדפוק בחדרה ופרשה לעיסוקיה". עוד טענה בביאן כי רעיית ראש הממשלה הנחתה אותה "להרגיש בבית ולבוא בלבוש נוח ולא ייצוגי", ואף הוסיפה: "תדאגי לעצמך להפסקות, את המנהלת לעצמך, כאשר את זקוקה, את מוזמנת להתכבד במטבח".

שירה רבן, לשעבר עובדת במעון רה"מ בירושלים במהלך דיון התביעה נגד שרה נתניהו בבית הדין האזורי לעבודה בירושלים 11 ביוני 2019. יונתן זינדל, פלאש 90, פלאש 90
תיארה בכתב התביעה שורת התעמרויות. רבן, יוני 2019/פלאש 90, יונתן זינדל, פלאש 90

"כאשר באתי לעבוד בבית ראש הממשלה חשבתי כמו כולם שהבית הוא ראוותני", העידה בביאן, "וההוצאות על האוכל הן בשמיים. גיליתי מאוד מהר שהבית הפרטי הוא פשוט בית צנוע ואפילו צנוע מאוד. גם מבחינת האוכל משתדלים לא לזרוק".

בסיכום תצהירה, השקול לעדות בשבועה, כתבה בביאן: "אני עובדת (כנראה צריך להיות כתוב "אוהבת" - ד"ד) את עבודתי, אוהבת מאוד את הגברת נתניהו. אשמח להמשיך ולשרת את כל המשפחה היקרה. ואשמח להמשיך לעבוד עם צוות איכותי, מאוחד, הנותנים הרגשה טובה אחד לשני בבית ראש הממשלה ובראש, אפי אזולאי, העוזר בכל בעיה במאור פנים ושמחה".

נילי קדוש ושרה נתניהו, עובדת בקומה השנייה במעון ראש הממשלה, שעבדה לצד שירה רבן. ללא, צילום מסך
נתניהו ועובדת המעון נילי קדוש, דצמבר 2019/צילום מסך, ללא

עובדת נוספת במעון שהעידה לטובתה של נתניהו הייתה נילי קדוש, שעלתה על דוכן העדים בדצמבר האחרון. קדוש נשאלה לגבי התכתבות שלה עם רבן, בה התייחסה לעבודה במעון ראש הממשלה כ"כלא".

"לא התכוונתי לזה באמת, הכול קשקוש היה", אמרה. כשנשאלה מדוע בכל זאת השתמשה בתיאור כה חמור, השיבה: "להוציא אותה משם כמה שיותר מהר כי זיהיתי בה שהיא הולכת לעשות כל מיני בלאגנים. מההתחלה היא לא הייתה אמינה. היא נהגה לרכל וזרמתי איתה לפי אותה צורת התבטאות שלה. רציתי לראות עד איפה היא מגיעה".

"לאן היא הגיעה", נשאלה קדוש על ידי עורכי הדין של רבן, וענתה: "לרמות לא נורמליות של שקרים, לרמות נמוכות שקרים. בתקשורת שהיא קראה לעצמה שפחה. ביזיון גדול זה מילה קשה. מעולם לא היינו שפחות. עבדתי שם שנתיים, גם הייתי מוכנה לחזור אם השעות היו נורמליות עבורי. תמיד היה נעים שם".

סנגור נתניהו: "רדיפה אובססיבית"; היועמ"ש: "דברי בלע"

עו"ד יוסי כהן, המייצג את נתניהו, מסר בתגובה כי "בשבוע שעבר חשף ראש הממשלה את החקירות העברייניות שנוהלו במשטרה נגדו בחסות היועץ מנדלבליט. למחרת השמיעו בכירים במשטרה בחדשות 12 איום על ראש הממשלה שהם יתפרו לו תיק נוסף אם ימשיך לבקר אותם. היום הם מימשו את האיום. באופן חריג ביותר התערבה המשטרה בהליך אזרחי, ופתחה בחקירה פלילית בעוד תיק סרק תפור נגד רעיית ראש הממשלה".

"רק לפני כמה חודשים סירב היועץ מנדלבליט לפתוח בחקירה נגד התובעת ליאת בן ארי לאחר שהעיתונאי אלי ציפורי פרסם הקלטה שמוכיחה שהיא מסרה תצהיר כוזב לבית הדין", המשיך. "מנדלבליט משעבד את משטרת ישראל לרדיפה אובססיבית ומגמתית של משפחת נתניהו בניסיון להפיל את ראש ממשלת ישראל. הציבור כבר הוכיח שהוא לא קונה את זה".

בתגובה, השיב היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט כי "בניגוד לטענת הכזב של עו"ד כהן, המידע אשר עורר את החשד הגיע לידי רשויות אכיפת החוק בשנה שעברה, והועבר לבדיקה. באוקטובר 2019 הודיעה הפרקליטות לבית המשפט במסגרת ההליך האזרחי כי מידע הנוגע להעדתם של עדים בהליך נמצא בבחינה, ומשכך ביקשה לדחות את מועד ההוכחות בתיק, והדברים אף פורסמו בשעתו בכלי התקשורת".

"מכל מקום, פעולות החקירה בתיק החלו בחודש מרץ האחרון, שעה שנמצא כי קיים חשד סביר לביצוע עבירה פלילית, כך שאין כל שחר לדברי הבלע שפרסם עו"ד כהן. כפי שמסרה משטרת ישראל, החקירה מתנהלת באישור היועץ המשפטי לממשלה ובליווי ופיקוח של פרקליטות המדינה", הוסיף. "התבטאויותיו המשתלחות של עו"ד כהן אינן הולמות עורך דין, ראויות לכל גינוי, אין בהן בדל של אמת, וממילא גם אין בהן כדי להרתיע איש ממערכת אכיפת החוק מלבצע את מלאכתו נאמנה".

עו"ד יוסי כהן בדיון בנושא תביעת הדיבה של מני נפתלי כנגד שורת מקורבי רה"מ, בית משפט השלום הרצליה, 2 בדצמבר 2019. ראובן קסטרו
"בכירים במשטרה מימשו את האיום". עו"ד יוסי כהן/ראובן קסטרו

עו"ד איתמר בן גביר, המייצג את עובדת המעון שנחקרת במשטרה, סיפר כי חקירתה החלה בשעה 12:00 ועומדת מאחורי תצהירה. "בדבריה לחוקרים אמרה בין היתר כי הם מחפשים את נתניהו ולכן מבקשים להשתמש בה כפיון", מסר. "אני בעולם המשפט 30 שנה ומעולם לא ראיתי את המשטרה חוקרת בגין עדות שקר. להב 433 באובססיה נגד ראש הממשלה ועובדי המעון משלמים את המחיר".

עורכת הדין נעמי לנדאו, שמייצגת את התובעת רבן, מסרה: "אני נותנת למשטרה לבצע את תפקידה, ואעמוד לרשותה בכל זמן, ובלבד שהאמת תצא לאור. אני מאמינה בעדותה של שירה רבן, ותנו למשטרה לעשות את עבודתה".

נתניהו: "הפכתי לשק של חבטות"

בחודש דצמבר האחרון העידה נתניהו בבית הדין האזורי בירושלים בתביעתה של רבן. רעיית ראש הממשלה אמרה מעל דוכן העדים כי "יש כאן פתיחת נישה של עובדות, מאחר שאני הפכתי לשק חבטות של התקשורת ובטח בנישה הזו, והכי קל כשלא עובדים זה לתבוע את שרה נתניהו".

"עד כמה שאני יודעת, כל מה ששירה אמרה זה שקר, בקושי הכרתי אותה ובקושי ראיתי אותה", הוסיפה נתניהו. "אני יושבת כבר 20 שנה על הנישה של עוזרות ומטפלות ואב בית, וזה מעט מאוד יחסית לעשרים ומשהו שנה שהתקשורת מנסה בכל מאודה להוציא אותי... יש אפשרות לסחוט את המדינה, אותם עובדים שמוצאים את עצמם בחוץ".

אחרי הדיון, נתניהו פרסמה סרטון שבו אמרה: "חזרתי עכשיו מדיון הזוי באמת. הפכתי לתכנית ריאליטי או התכנית של לחבוט בשרה נתניהו".

היא הוסיפה כי מדובר ב"שטויות" וב"שקרים" של עובדים שמצאו את עצמם מחוץ לעבודה, וטענה כי "התקשורת פנתה במשך כל 25 השנים האחרונות למאות ואלפי עובדים שעבדו במשרד ובמעון ראש הממשלה, כדי שיספרו עליי סיפורים, העתק הדבק מהסיפורים הקודמים שהם שמעו. אנחנו רואים שבאמת מתי מעט של אנשים, הבודדים האלה, הם אלה שמגיעים למשפטים ההזויים האלה ולבזבז כספי מדינה ומשאבים כל כך גדולים. בגלל שהם רוצים לסחוט את המדינה ולהתפרסם על הגב שלי".

(עדכון ראשון: 18:39)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully