וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרה נתניהו בדיון בתביעת עובדת מעון רה"מ: "הפכתי לשק חבטות"

רעיית רה"מ התייצבה בבית הדין לעבודה בירושלים, שם היא העידה בתביעת שירה רבן שטענה כי נתניהו התעמרה בה. "הכי קל כשלא עובדים זה לתבוע את שרה נתניהו", אמרה שרה נתניהו. לטענתה, דבריה של רבן הם שקר. לאחר הדיון אמרה: "הפכתי לתכנית ריאליטי - לחבוט בשרה נתניהו"

בווידאו: שרה נתניהו בבית הדין האזורי לעבודה מגיעה להעיד בתביעה שמנהלת נגדה עובדת המעון לשעבר שירה רבן/צילום: רוני כנפו, עריכה: טל רזניק

רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו הגיעה הבוקר (שני) לבית הדין האזורי לעבודה בירושלים על מנת להעיד בתביעה שמנהלת נגדה עובדת המעון לשעבר שירה רבן. נתניהו אמרה מעל דוכן העדים כי "יש כאן פתיחת נישה של עובדות, מאחר שאני הפכתי לשק חבטות של התקשורת ובטח בנישה הזו, והכי קל כשלא עובדים זה לתבוע את שרה נתניהו".

רבן הועסקה במעון ראש הממשלה במהלך ספטמבר 2017. כחודש לאחר מכן הגישה באמצעות עו"ד נעמי לנדאו תביעה על סך 225 אלף שקלים, בה טענה כי עברה התעללות מצד אשת ראש הממשלה. רבן תיארה בכתב התביעה שורת התעמרויות, ואף מקרה אחד בו לטענתה כמעט הוכתה על ידי נתניהו - ואז ברחה ולא שבה עוד למעון ראש הממשלה.

דיון שירה רבן נגד שרה נתניהו, בית הדין לעבודה בירושלים , דצמבר 2019. ראובן קסטרו
"שבעלי חזר לתפקיד פתאום צצו תלונות". שרה נתניהו, הבוקר/ראובן קסטרו

נתניהו אמרה בפתח עדותה כי "עד כמה שאני יודעת, כל מה ששירה אמרה זה שקר, בקושי הכרתי אותה ובקושי ראיתי אותה. אני יושבת כבר 20 שנה על הנישה של עוזרות ומטפלות ואב בית, וזה מעט מאוד יחסית ל-20 ומשהו שנה שהתקשורת בכל מאודה להוציא אותי.... יש אפשרות לסחוט את המדינה, אותם עובדים שמוצאים את עצמם בחוץ".

לדברי נתניהו, "בעשר השנים שבעלי לא היה ראש ממשלה הכול היה טוב ויפה. היו עובדות והיו מטפלות ולא קרה שום דבר. כשבעלי חזר לתפקיד פתאום צצו. אבל שוב פעם אני אומרת יחסית, ושמעתי מעשרות אנשים שאמרו שמני נפתלי התקשר ואמר 'תגידו עליה'. מני נפתלי הוא באותה קליקה של שירה רבן. פנו לעשרות אנשים כדי ללחוץ עליהם לצאת נגדי".

בכתב התביעה טענה רבן כי בין היתר נאסר עליה לאכול במהלך יום העבודה, וכי היא נאלצה להשתמש בשירותי המאבטחים הגברים שנמצאים מחוץ למבנה. לדבריה, היא נדרשה להביא לעבודה שישה סטים של בגדים בשקיות סטריליות נפרדות, ואף אולצה להתחייב כי ילדיה לא יבואו במגע עם בגדי עבודתה, "כדי לא להעביר זיהומים". לפי כתב התביעה, יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה, היה עורך "מסדרי ניקיון" במעון ואף מעביר את אצבעו על רהיטים וקורא לאמו בטענה ש"לא ניקו פה".

שירה רבן שתובעת את שרה נתניהו ועורכת דינה נעמי לנדאו, בית הדין לעבודה, 11 ביוני 2019. רוני כנפו
עובדת המעון לשעבר שירה רבן/רוני כנפו

עורכת הדין לנדאו שאלה את נתניהו אם דרשה מהעובדים להתייצב בערב יום הכיפורים. "לא דרשתי", אמרה נתניהו. "שאלתי והיא אמרה שלא תבוא ובזה זה נגמר. לא דרשתי, שאלתי".

רעיית ראש הממשלה נשאלה אם עובדות המעון נדרשו לשלם על פריטים שאבדו או נהרסו, אך נתניהו הכחישה את הדברים. "יש גבול לשקרים. יש פה מסכת שקרים. ואולי זו הזדמנות להגיד את מה שעל ליבי אחרי 23 שנה של פתיחת הנרטיב הזה. שאני מרגישה שזו באמת התעללות של התקשורת באמצעות עורכי הדין האלה ועובדים ממורמרים שמוצאים את עצמם בחוץ".

השופט שאל בהמשך לשאלה של עו"ד לנדאו אם יש צורך שעובדים יישארו מעבר לזמן המותר בחוק,
ונתניהו השיבה כי "אני לא חושבת שזה אי פעם קרה, לא זכור לי. לא קרה דבר כזה, גם אני לא צריכה שיהיו אצלי, אני אף פעם לא באה בדרישות".

נעמי לנדאו בדיון שירה רבן נגד שרה נתניהו, בית הדין לעבודה בירושלים , דצמבר 2019. ראובן קסטרו
עו"ד נעמי לנדאו/ראובן קסטרו

בסיום עדותה אמרה נתניהו כי "המטלה הזו להיות אחרי כל הסיפורים האלה להיות בבית זה מטלה מאוד קשה זה מבחינתי כמעט לחיות עם האויב. אני לפעמים ממש מפחדת מכל עובדת. וזה ממש קשה לחיות ככה .לפעמים, אני רוצה את השעות של אחר הצהריים שהם ילכו כדי שיהיה לי שקט ומקום להיות לבד עם עצמי, להיות עם הבנים שלי. זה כל כך קשה שלפעמים אני אומרת שאני לא יודעת איך בכלל אני מחזיקה מעמד עם עובדים כי הצל הזה של הנישה שפתחו עלי מאוד קשה. אז בוודאי שמנסה לנתק מגע".

אחרי הדיון, נתניהו פרסמה סרטון שבו אמרה: "חזרתי עכשיו מדיון הזוי באמת. הפכתי לתכנית ריאליטי או התכנית של לחבוט בשרה נתניהו".

היא הוסיפה כי מדובר ב"שטויות" וב"שקרים" של עובדים שמצאו את עצמם מחוץ לעבודה, וטענה כי "התקשורת פנתה במשך כל 25 השנים האחרונות למאות ואלפי עובדים שעבדו במשרד ובמעון ראש הממשלה, כדי שיספרו עליי סיפורים, העתק הדבק מהסיפורים הקודמים שהם שמעו. אנחנו רואים שבאמת מתי מעט של אנשים, הבודדים האלה, הם אלה שמגיעים למשפטים הזויים האלה ולבזבז כספי מדינה ומשאבים כל כך גדולים. בגלל שהם רוצים לסחוט את המדינה ולהתפרסם על הגב שלי".

(עדכון ראשון, 10:18)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully