וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המרוץ למפכ"לות המשטרה יוצא לדרך: "המינוי לא בכיס של כהן"

23.12.2019 / 9:26

אל לשכת השר ארדן יגיעו לריאיון הסמפכ"ל אלון עשור ומפקד מחוז ירושלים דורון ידיד, זאת לאחר שהיועמ"ש אישר למנות מפכ"ל קבוע. גורם המעורה בפרטים אמר לוואלה! NEWS כי "נראה שהתפקיד מתרחק מממלא מקום המפכ"ל מוטי כהן, השר מחפש מישהו עם אש בעיניים"

צילום: שלומי גבאי, עריכה: שאול אדם

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן יראיין היום (שני) שני מועמדים לתפקיד מפכ"ל המשטרה, זאת לאחר שהיועמ"ש אביחי מנדלבליט אישר אמש למנות מפכ"ל קבוע בתקופת ממשלת המעבר. היום יגיעו לריאיון בלשכתו בבני ברק שניים מהמועמדים, בשעה 12:30 יגיע הסמפכ"ל ניצב אלון עשור וב-14:30 יגיע מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון ידיד.

גורם המעורה בפרטים אמר לוואלה! NEWS כי "נראה שתפקיד המפכ"ל הולך ומתרחק ממוטי כהן, השר מחפש מישהו עם אש בעיניים ואדם שייכנס לתפקיד בכל הכוח ובינתיים זה לא מה שמוטי כהן משדר". לטענת אותו גורם, אף כי כהן הוא הבחירה הכי בטוחה שתעבור את ועדת גולדברג - "המינוי אינו בכיסו".

דורון ידיד בטקס החלפת פיקוד של מפקד אגף התנועה, בית דגן. נובמבר 2016. מור שאולי
"מתאים מבחינת האופי ותפיסת ביטחון הפנים". ידיד/מור שאולי

לטענת אותו גורם יהיו שלושה קריטריונים מכריעים בבחירת המועמד: הראשון - טיפול בשוטרים שסרחו בתוך המשטרה. לטענת אותו גורם, שוטר שסרח מועבר מתפקיד לתפקיד, והשר דורש הדחה של השוטר שסרח מתפקידו. "אפס סובלנות להתנהגות שאינה הולמת שוטרים במילוי תפקידם".

הקריטריון השני שייבדק הוא המאבק בפשיעה בחברה הערבית, והשלישי הוא האלימות נגד נשים. לטענת הגורם, לניצב ידיד יש סיכוי לא רע בכלל להיבחר לתפקיד. "מתאים מבחינת האופי ותפיסת ביטחון הפנים והתפקיד למה שהשר מחפש, אך הוא יידרש להציג היום תוכניות עבודה משמעותיות ומפורטות". מ"מ מקום המפכ"ל מוטי כהן לא יגיע היום וייקבע לו מועמד אחר לריאיון בלשכת השר.

בניגוד לכך, גורם בכיר במערכת אכיפת החוק אמר לוואלה! NEWS כי "כהן הוא המינוי הבטוח ביותר וכי שאר השמות נועדו במטרה לייצר מסך עשן. מוטי עשה בשנה האחרונה מהפכה שקטה במשטרה ואין ספק שהוא הראוי ביותר לתפקיד".

עוד בוואלה!

היועמ"ש לארדן: אפשר למנות מפכ"ל ונציב שב"ס קבועים בתקופת הבחירות

לכתבה המלאה
השר לבטחון הפנים ארדן ביקר בחפ"ק המשטרה  במצעד הגאווה ועמד  על היערכות הכוחות וסידורי האבטחה בירושלים, 6 ביוני 2019. אתר רשמי
השר ארדן לצד מ"מ המפכ"ל מוטי כהן/אתר רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully