וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפי נוה טוען: המשטרה והפרקליטות הסתירו חומר מהותי מבית המשפט

14.9.2020 / 22:28

בתלונה שהגיש נוה לנציב הביקורת על הפרקליטות, טען כי נציגי המשטרה לא עדכנו את ביהמ"ש כי החומרים מהטלפון שלו הושגו לכאורה בצורה לא חוקית, בעת שביקשו צווים שיאפשרו להם לעיין בהם. "התנהלות חמורה ופסולה מיסודה", מסרו סנגוריו

חודשו ההליכים בתביעה האזרחית שהגיש ראש לשכת עוה"ד לשעבר אפי נוה נגד כתבת הפלילים של גלי צה"ל הדס שטייף/עריכה: עמית שמחה

יו"ר לשכת עורכי הדין לשעבר אפי נוה הגיש תלונה לנציב הביקורת על הפרקליטות, השופט בדימוס דוד רוזן, על התנהלות המשטרה והפרקליטות בפרשת "מין תמורת מינויים". בתלונה, שהוגשה לפני כעשרה ימים, נטען כי נציגי המשטרה לא עדכנו את בית המשפט כי החומרים מהטלפון של נוה הושגו לכאורה בצורה לא חוקית, שעה שביקשו צווים שיאפשרו להם לעיין בחומרים.

הטלפונים של נוה, ובהם החומרים שבלב הפרשה, הושארו על ידו בבית שבו המשיכה לגור אשתו לשעבר. האישה היא שהעבירה את הטלפונים לעיתונאית גלי צה"ל הדס שטייף, שהסתייעה באדם בשם יולי רוזנברג כדי לפרוץ אותם.

מתלונתו של נוה עולה כי אין ספק שהבעייתיות שבחומרים היתה ברורה. בדיון שנערך ב-28 בדצמבר 2018 בשאלת האפשרות לפרסם את החומרים, אמר המשנה ליועמ"ש רז ניזרי לנציגי הפרקליטות הצבאית כי החומרים "הושגו לכאורה תוך ביצוע עבירה", ולכן לא ניתן לפרסם אותם.

בכיר במערכת המשפט במהלך הארכת מעצרו בבית משפט השלום, ת"א 16 בינואר 2019. ראובן קסטרו
"החומרים הושגו לכאורה תוך ביצוע עבירה". אפי נווה במהלך דיון בבית המשפט/ראובן קסטרו

לאחר שנקבע כי לא ניתן לפרסם את החומרים, ובהתאם להחלטה שהתקבלה בגלי צה"ל, יצרה שטייף קשר עם פרקליט המדינה דאז שי ניצן, והעבירה את החומרים לחוקרי להב 433. ב-2 בינואר 2019, ניגשו החוקרים לבית משפט השלום בתל אביב כדי לקבל צו שיאפשר לעיין בחומרים. על הבקשה נכתב כי היא הוגשה על דעתו של פרקליט המדינה.

עוד בוואלה!

האיש שנאבק על שקיפות מערכת המשפט מבטיח: "מי שלא עונה - יחטוף עתירה"

לכתבה המלאה

התיאור שנכתב על גבי הבקשה לגבי השגת החומרים מעורפל מאד. נכתב כי "התקבלו אצל היחידה החוקרת מסמכים הנוגעים לחקירה שבנדון, שמחלקם עולה חשד ממשי לקיום עבירות מצד המעורב לעיל. המסמכים התקבלו ממעורבת המכונה ב' (שטייף)... על פי הידוע למבקשת (המשטרה), החלק הארי של החומרים שמצויים ברשותה של ב', הושגו באמצעות פעולות לשחזור מידע מחוק ממכשירי טלפון סלולריים שהיו בשימושו של המעורב א' (נוה), ושהועברו ממנו לצד שלישי, וממנו התגלגלו לידיה של ב'".

לדברי סנגוריו של נוה, פרוטוקול הדיון שנערך בבית המשפט מגלה כי גם במהלכו לא עלתה שאלת חוקיות השגת החומרים. "אין צורך להסביר מדוע התנהלות זו - הטעיה על ידי רשויות האכיפה, שתכליתה להכשיר ראיות מפוקפקות תוך הצגת מצג שווא בפני נשיא בית משפט השלום בתל אביב - היא חמורה ופסולה מיסודה", כתב עו"ד בעז בן צור.

לנוה אמור להיערך בקרוב שימוע בפרשה, בו יוחלט האם להאשימו בשוחד, מרמה והפרת אמונים. התיק נגד שטייף והמעורבים האחרים בפריצה נסגר.

השופט דוד רוזן, 5 במרץ 2018. יונתן זינדל, פלאש 90
החל לברר את התלונה. נציב הביקורת על הפרקליטות, השופט דוד רוזן/פלאש 90, יונתן זינדל

על פניו רוזן לא אמור לעסוק בנושא, שכן מדובר בטענה שצפויה לעלות במהלך ההליך נגד נוה - במידה ואכן יוגש נגדו כתב אישום. תלונות כאלו אמורות להתברר על ידי הנציבות רק אם יש סיבה מיוחדת המצדיקה לעשות זאת. במקרה הנוכחי, נודע לוואלה! NEWS כי הנציב רוזן החל לברר את התלונה.

מהפרקליטות נמסר בתגובה כי "כל שנאמר בשלב זה הוא שלא הוסתר דבר מבית המשפט. מכלול טענותיו של מר נוה יישמעו ויוכרעו בשימוע ולא בתקשורת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully