וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפגינים נגד נתניהו חסמו את הכניסות לנתב"ג: "הנאשם בורח לימי קוקטייל"

עודכן לאחרונה: 13.9.2020 / 23:56

הכניסות לנמל התעופה וקטע מכביש 40 הסמוך נסגרו לתנועה בעקבות הפגנה במתחם, במחאה על טיסת ראש הממשלה לארה"ב הערב, רגע לאחר אישור הסגר. "הנאשם מרים ידיים ובורח", קראו עשרות מפגינים. "הכלכלה קורסת, וביבי ושרה טסים לשבוע של טקסים ושמפניות"

בווידאו: הפגנת הדגלים השחורים נגד נתניהו מול נתב"ג/צילום: רוני כנפו

עשרות מפגינים נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו והשחיתות השלטונית חסמו הערב (ראשון) את הכניסות לנמל התעופה בן גוריון וקטע מכביש 40, בין צומת בדק לצומת אל-על. ההפגנה נערכה בנתב"ג במקביל להצהרת נתניהו על ההחלטה להטיל סגר נוסף במהלך חגי תשרי, ולטענת המפגינים, היא נערכה כדי לעצור את מטוסו של ראש הממשלה מלהמריא לוושינגטון, לטקס החתימה על ההסכם עם איחוד האמירויות ובחריין.

במקום הפגינו כמה עשרות בני אדם, והמשטרה הכווינה את התנועה משום שנוצרו שם עומסי תנועה כבדים. המשטרה הצליחה לפנות את הכביש מהמפגינים, אך הם שבו להפגין כעבור זמן קצר, והכביש נחסם בשנית.

ממארגני ההפגנה נמסר כי "רגע לפני 'סגר נתניהו', הנאשם מרים ידיים ובורח לארבעה ימי קמפיין וקוקטייל בארצות הברית". הם הוסיפו כי "בזמן שעם ישראל נמצא באי-וודאות בשל ההנחיות המבולבלות, עם כלכלה קורסת - ביבי ושרה טסים לשבוע של טקסים ושמפניות".

מחאה של הדגלים השחורים מחוץ לנתב"ג לקראת טיסתו של רה"מ לוושינגטון 13 בספטמבר 2020. ראובן קסטרו
"ביבי ושרה טסים לשבוע של טקסים". חאת הדגלים השחורים מחוץ לנתב"ג, הערב/ראובן קסטרו

"במקום להתעסק במשבר - ביבי התעסק במטוס פרטי עבורו ומשפחתו", הוסיפו בארגון "הדגלים השחורים". לדבריהם, "מדובר בראש הממשלה המנותק בהיסטוריה של המדינה, נאשם בפלילים שזנח לחלוטין את הצלת עמו ועסוק אך ורק בהצלת עצמו. על כך העם לא עובר בשתיקה".

גם אתמול, זה השבוע ה-12 ברציפות, הפגינו אלפי בני אדם בסמוך למעון ראש הממשלה ברחוב בלפור בירושלים. תשעה מהמפגינים נעצרו ועוכבו במהלך המחאה. במקביל להפגנה הקבועה בבירה, נערכו הפגנות נוספות בשורת מוקדים ברחבי הארץ. לאורך הערב התקיימו מפגני מחאה בגשרים וצמתים בכבישים בין-עירוניים ברחבי הארץ, וכן סמוך לבית משפחת נתניהו בקיסריה.

עוד בוואלה!

המחאה נגד נתניהו: 9 מפגינים נעצרו ועוכבו בירושלים

לכתבה המלאה
מחאת הדגלים השחורים מחוץ לנתב"ג לקראת טיסתו של רה"מ לוושינגטון 13 בספטמבר 2020. ראובן קסטרו
"במקום במשבר, ביבי התעסק במטוס פרטי". מחאת הדגלים השחורים בנתב"ג, הערב/ראובן קסטרו

בירושלים, אלפי מפגינים צעדו בתהלוכה מגשר המיתרים לעבר כיכר פריז, הסמוכה למעון ראש הממשלה, שם התקיימה ההפגנה המרכזית. לקראת חצות החלה המשטרה לפנות את המפגינים ופתחה את צומת הכיכר ואת הרחובות הסמוכים לו.

לדברי המשטרה, מעצר המפגינים נעשה בגין הפרת הסדר הציבורי ותקיפת שוטרים. סגן ניצב אלון חלפון, מאגף המבצעים במשטרת הבירה, אמר כי "רואים שרוב רובם של המפגינים מוחים בצורה מסוימת. ביניהם יש קומץ שמאתגר אותנו בכל שבת ואנחנו יודעים להגיב לטפל בהם. הצעדה לא תואמה אבל אפשרנו לה להתבצע".

בוודיאו: שליח וואלה! NEWS מדווח מנתב״ג לקראת הטיסה לוושינגטון/צילום: רויטרס, רוני כנפו וברק רביד
מחאת הגלים השחורים מחוץ לנתב"ג לקראת טיסתו של רה"מ לוושינגטון 13 בספטמבר 2020. ראובן קסטרו
מחאת הדגלים השחורים בנתב"ג, הערב/ראובן קסטרו
מחאה של הדגלים השחורים מחוץ לנתב"ג לקראת טיסתו של רה"מ לוושינגטון 13 בספטמבר 2020. ראובן קסטרו
מחאת הדגלים השחורים בנתב"ג, הערב/ראובן קסטרו

לצד ארגוני המחאה הוותיקים, ארגוני עצמאים נוספים הצטרפו להפגנה בירושלים אתמול. הארגונים איימו מוקדם יותר השבוע כי אם לא יוצג בפניהם מתווה פיצוי, בעלי עסקים יפרו את הסגר שעשויה הממשלה להטיל בתקופת החגים, והזהירו כי הם יצטרפו למחאה הכללית.

עו"ד רועי כהן, נשיא נשיא לשכת ארגוני העצמאים, תקף בהפגנה את ההחלטה על הסגר. "ממשלת ישראל מחליטה על סגר ולא אמרה מילה על פיצוי לעצמאים ולעסקים הקטנים", אמר. "בפעם הקודמת הפגנו במשך חודשיים עד שהתייחסו אלינו, למה לא להפיק לקחים ולהכריז על מתווה פיצוי לפי 'צוק איתן', הרי הקורונה היא מלחמה לכל דבר ופוגעת בכולנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully