וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות בהפגנות נגד רה"מ בי-ם וקיסריה, עימותים עם שוטרים נרשמו ליד בלפור

המחאה נגד השחיתות ונתניהו נמשכת, ומפגינים בי-ם צעדו, ללא אישור המשטרה, מגשר המיתרים לכיוון המעון. עימותים נרשמו בין הכוחות במקום למפגינים, ושני שוטרים נפצעו. האקטיביסט "שושקה" עוכב לחקירה. כאלף איש מחו בקיסריה ומפגינים התכנסו בעשרות צמתים ברחבי הארץ

בווידאו: הפגינו נגד נתניהו בירושלים ובקיסריה/צילום: סאטווי, שלומי גבאי ורוני כנפו, עריכה: שאול אדם

המחאה נגד השחיתות השלטונית וראש הממשלה בנימין נתניהו אירעה גם הלילה (ראשון), מאז החלה אתמול, זאת השבת ה-11 ברציפות. בירושלים, מאות הפגינו סמוך למעון הרשמי ברחוב בלפור, לשם הגיעו אחרי צעדה שקיימו מגשר המיתרים ועד המעון. זאת, לאחר שבמהלך הלילה 13 פעילים נעצרו בחשד שניסו לגנוב מחסומי משטרה המוצבים ברחוב בלפור. המשטרה החלה לפנות מפגינים, ועיכבה כמה מהם לאחר שסירבו להתפזר.

במקביל, כאלף בני אדם התאספו בקיסריה, שם נערכה הפגנה סמוך לבית הפרטי של משפחת נתניהו. מוקדם יותר הערב מפגינים התאספו בעשרות גשרים וצמתים ברחבי הארץ. בין היתר כ-200 איש הגיעו לצומת בנימינה, לשם הגיע גם ח"כ יאיר לפיד.

המשטרה מפנה מפגינים מהמחאה בבלפור - 6 לאוגוסט 2020. ראובן קסטרו, ראובן קסטרו
המשטרה מפנה מפגינים בירושלים, הלילה/ראובן קסטרו, ראובן קסטרו
המשטרה מפנה מפגינים מהמחאה בבלפור - 6 לאוגוסט 2020. ראובן קסטרו, ראובן קסטרו
פינוי מפגינים בהפגנה מול בלפור, הלילה/ראובן קסטרו, ראובן קסטרו

במהלך המחאה בירושלים, מפגינים החלו צועדים לכיוון שער יפו בעיר, ונחסמו על יד המשטרה. במקום פרצו עימותים ולאחר שהמפגינים הפעילו לחץ פיזי - הכוחות פתחו את הדרך. כמו כן, המשטרה דיווחה על אירועי אלימות נוספים המתרחשים בין הכוחות למפגינים, כשבאחד מהם שני שוטרים נפצעו.

בנוסף, הכוחות בשטח עיכבו לחקירה את האקטיביסט והמאייר זאב אנגלמאיר ("שושקה") שהגיע למתחם המחאה כשהוא לבוש בדמות אישה עירומה, ובאופן שעלול להוות הטרדה מינית כלפי הציבור. הפעיל אנגלמייר נוהג להגיע בלבוש זה לכל הפגנה בה השתתף בשנים האחרונות.

במסגרת היערכות המשטרה לקראת ההפגנות בירושלים, נחסמו לתנועה הרחובות בן מימון, עזה, כיכר פריז, אגרון, קינג ג'ורג' וקרן היסוד. כוחות נפרסו באזורים אלה, וזאת לפי המשטרה "על מנת לאפשר את חופש המחאה לכלל האזרחים, לשמור על בטחון הציבור והסדר הציבורי".

הפגנת הדגלים השחורים, מול מעון רה"מ, ירושלים 5 בספטמבר 2020. ראובן קסטרו
השבוע ה-11 ברציפות. מפגינים סמוך לבלפור, הערב/ראובן קסטרו
הפגנת הדגלים השחורים, מול מעון רה"מ, ירושלים 5 בספטמבר 2020. ראובן קסטרו
מפגינים סמוך לבלפור, הערב/ראובן קסטרו

"אנו קוראים למשתתפי ההפגנה להימנע מגילויי אלימות ופרובוקציה. שוטרי משטרת ישראל ערוכים ונכונים, בכל רגע נתון, לשמור ולהגן על שלום הציבור, לאפשר לכל חיים בטוחים וחופשיים, ובתוך כך גם את חופש הביטוי והמחאה", מסרו בהודעת המשטרה.

אנשי קבוצת המחאה "קריים מיניסטר" תקפו את המשטרה על חסימת הצירים, וכינו את פעולתה "טקטיקת התעמרות חדשה". לדבריהם, "גם ניסיון ההשתקה הזה לא יצלח. אנשינו נחושים להגיע בכל דרך. את המנגינה הזאת אי אפשר להפסיק - גם הערב עשרות אלפים יקראו לראש ממשלה מושחת וכושל ללכת הביתה".

בתגובה, קצין משטרה בכיר במחוז ירושלים אמר לוואלה! NEWS כי חסימת הדרכים המובילות אל הכיכר היא צעד אבטחתי שנועד לשמור על שלום המפגינים.

לפי אנשי מחאת "הדגלים השחורים", באחת הצמתים בנס ציונה בהם נערכה הפגנה, כמה בני אדם השחיתו שלטי מחאה. כוחות משטרה הגיעו למקום. בצומת המשטרה בחדרה, טענו מפגינים כי אלמוני שחלף במקום שפך כוס קפה קר על אחת ממפגינות "הדגלים השחורים" והסתלק.

אלוף (במיל') נועם תיבון, שנאם במרכז קיסריה על בימת משאית התנועה לאיכות השלטון, אמר כי "אנחנו במקום האחרון בהידבקויות בקורונה. איפה הממשלה? איפה האחריות? איפה היושר? רק המושחת ביבי אחראי, הוא אחראי על כל המחדל שקורה במדינת ישראל. הוא יגמור כמו גולדה מאיר - ראש ממשלה מושחת שבגד במדינה שלו. המחאה הזאת תשלח את ביבי הביתה".

הפגנת הדגלים השחורים, מול מעון רה"מ, ירושלים 5 בספטמבר 2020. ראובן קסטרו
מפגינים צועדים לעבר מעון רה"מ בי-ם/ראובן קסטרו

הפעילים שגנבו את מחסומי המשטרה הגיעו על פי החשד למקום עם שתי משאיות כדי לקחת את המחסומים הנמצאים במקום לקראת ההפגנות. תשעה מהם יובאו לדיון בבית משפט השלום בעיר.

מחאת הדגלים השחורים בנס ציונה  5 בספטמבר 2020. -, אתר רשמי
השחתת השלטים בנס ציונה, הערב/אתר רשמי, -

לפי פעילי המחאה, המטרה הייתה להזיז את המחסומים שיוצרים לחץ בהפגנות ומסכנים את המפגינים. הם טענו כי הגיעו עם שתי משאיות והתכננו להביא את המחסומים לחברת ההשכרה באור יהודה. לדבריהם, "מחסומי לחץ הם כלי נוסף של משטרת ירושלים בארסנל הכלים האלימים שמופנים כנגד המפגינים והמפגינות. כל שבוע בוחרת המשטרה לתחם את ההפגנה בצורה שלא מאפשרת שמירה על הנחיות הקורונה נוכח מספר המשתתפים הגבוה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully