וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעם בפקיסטן אחרי אונס קבוצתי של אימא שנסעה עם ילדיה

13.9.2020 / 13:15

בכמה ערים נערכו הפגנות בעקבות אונס של אישה שנתקעה עם רכבה בכביש מהיר לאחר שאזל לה הדלק. לדברי המשטרה, מצוד מתנהל אחרי שני חשודים, ששלפו את האם מהרכב באיומי אקדח. עם זאת, המפגינים קראו לפטר את החוקר שרמז להאשמת הקורבן: "חשבה שכאן זה צרפת"

בווידאו: הפגנות מחאה בפקיסטן בעקבות אונס קבוצתי של אם לעני ילדיה/צילום: רויטרס

הפגנות התקיימו בכמה ערים בפקיסטן אתמול (שבת) נגד התנהלות המשטרה בחקירת אונס קבוצתי של אישה שנסעה עם ילדיה, ונתקעה בצד הדרך על כביש מהיר במזרח המדינה. זאת, בין היתר, בעקבות התבטאויות של חוקר המקרה שהאשים את הקורבן באחריות לאירוע.

האישה, בשנות ה-30 המוקדמות לחייה, נסעה עם שני ילדיה ביום שלישי בשבוע שעבר בשעת לילה מאוחרת על כביש ראשי מחוץ לעיר לאהור שבמזרח המדינה. לאחר שאזל לה הדלק בכלי הרכב, האם התקשרה למשטרה לבקש עזרה. אך לפני שהשוטרים הספיקו להגיע, שני גברים שעצרו במקום הוציאו אותה ואת ילדיה מהרכב באיומי אקדח ואנסו אותה בצד הדרך.

אינהם גאני, מפקד המשטרה במחוז פונג'אב, בו התרחש האונס, אמר לכתבים בשבת בלילה כי המשטרה זיהתה שניים מהחשודים בזכות ממצאי DNA בזירה. "אני מלא תקווה שבקרוב מאוד נוכל להגיע אליהם ולעצור אותם", אמר.

מחאה נגד אונס כנופיות שהתרחש לאורך כביש מהיר ולגינוי אלימות כלפי נשים ונערות בקראצ'י, פקיסטאן. רויטרס
המפגינים קראו לפטר את החוקר של המקרה. ההפגנות בעיר קראצ'י/רויטרס

עם זאת, המפגינים לא הסתפקו בהודעת המשטרה וקראו לפטר את החוקר הראשי של המקרה, עומאר שייח, שהצביע שוב ושוב על טעויות שלדבריו נעשו על ידי הקורבן. לטענתו, האם הייתה צריכה לנסוע בדרך אחרת ועמוסה יותר, לא לנסוע בלילה ולוודא שיש לה מספיק דלק ברכב.

בנוסף לכך, החוקר אמר שנראה כי האישה הייתה תחת הרושם שפקיסטן בטוחה לנשים כמו צרפת, המדינה שבה היא מתגוררת. עד כה, שגרירות צרפת בפקיסטן סרבה להגיב לאירוע.

עוד בוואלה!

פקיסטן חוסמת את טינדר וגריינדר בשל "תכנים לא מוסריים"

לכתבה המלאה
הפגנות בפשאוור, פקיסטן, בעקבות אונס קבוצתי באם שנסעה עם ילדיה. 11 בספטמבר 2020.. רויטרס
החוקר אמר שהאם הייתה צריכה לוודא שיש לה מספיק דלק. מפגינות בפשאוור, השבוע/רויטרס

לצד ההפגנות, המקרה עורר סערה וכעס גדול גם ברשתות החברתיות. באסלאמאבאד, בירת פקיסטן, מאות מפגנים התכנסו, חלק הניפו דגלי צרפת, ואחרים החזיקו שלטים הקוראים "לתלות את האנסים".

מאות בני אדם, בעיקר נשים, הפגינו גם בערים לאהור, קאראצ'י ואפילו בעיר השמרנית פשוואר שבצפון מערב המדינה. "לשבור את השתיקה, להפסיק את האלימות", נכתב על אחת הכרזות בפשוואר.

פעילים בארגוני זכויות אדם עולמיים הצביעו על כך שפקיסטן לא עשתה מספיק כדי לעצור אלימות נגד נשים ולהבטיח שהקורבנות לא יואשמו.

התקיפה הכעיסה בעיקר נשים שאומרות שהמרחב הציבורי במדינה השמרנית מלכתחילה מוגבל עבורן. "וכעת, המשטרה אומרת לך שאת אחראית לביטחון שלך", אמרה ימנה רמאן בהפגנה באסלאמאבאד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully