וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פקיסטן חוסמת את טינדר וגריינדר בשל "תכנים לא מוסריים"

2.9.2020 / 14:46

המדינה המוסלמית השמרנית מגבירה את המאבק בפלטפורמות מקוונות שמוגדרות כמי שמפיצות תכנים האסורים על פי חוק. מתנגדי השלטון מאשימים אותו בניצול החקיקה לצורך פגיעה בחופש הביטוי וביקורות על הממשלה והצבא

בווידאו: תיעוד זירת הרצח של אדם בבית משפט בפקיסטן/עריכה: ניר חן

פקיסטן חסמה חמש אפליקציות היכרויות, בהן טינדר וגריינדר, בטענה שהן לא מצייתות לחוקים המקומיים. זהו צעד נוסף של המדינה המוסלמית השמרנית נגד פלטפורמות מקוונות שמוגדרות ככאלו המפיצות "תכנים לא מוסריים". פקיסטן, המדינה המוסלמית השנייה בגודלה בעולם, אוסרת על יחסים חד-מיניים ועל יחסים מחוץ לנישואים.

רשות התקשורת של פקיסטן אמרה כי היא שלחה התראות על המהלך למנהלי האפליקציות, לאור "ההשפעות השליליות של תוכן לא מוסרי ולא הגון". בנוסף לטינדר וגריינדר, גם היישומונים Tagged, Skout SayHi נדרשים להסיר את "שירותי הדייטים" ולהכניס שינויים לתכנים המקוונים שלהן בהתאם לחוקים המקומיים.

אפליקציית טינדר. רויטרס
440 אלף הורדות בשנה האחרונה בפקיסטן. אפליקציית טינדר/רויטרס

עוד אמרו ברשות התקשורת כי החברות לא הגיבו להתראות בתוך פרק הזמן המוגדר. החברות המנהלות את האפליקציות טרם מסרו תגובה להחלטה. לפי הנתונים, אפליקציית ההיכרות טינדר, הפופולרית בכל רחבי העולם, הורדה בפקיסטן 440 אלף פעם ב-12 החודשים האחרונים, גריינדר, Tagged ו- SayHi300 אלף ו- Skout מאה אלף.

מתנגדי השלטונות בפקיסטן אומרים כי הם מנצלים חקיקה דיגיטלית שעברה לאחרונה כדי לפגוע בחופש הביטוי ברשת ולחסום או להסיר תכנים המוגדרים לא מוסריים כמו גם ידיעות ביקורתיות על הממשלה ועל הצבא.

בחודש שעבר נשלחה "אזהרה אחרונה" לאפליקציית טיקטוק בשל התכנים המפורסמים שם. בקשה הועברה גם ליוטיוב, כדי "לחסום מידית תכנים בוטים, לא צנועים, לא מוסריים, עירום וביטויי שנאה" לצפייה בפקיסטן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully