וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים: 5 נשים נשלחו למאסר בשל פוסטים "לא צנועים" ברשתות

28.7.2020 / 9:40

בית משפט במדינה גזר שנתיים מאסר וקנס של 300 אלף לירות על חמש נשים, בהן שתי אושיות רשת, שהורשעה ב"קידום פגיעה במוסר" ובסחר בבני אדם. זאת בטענה שעודדו נשים להרוויח כסף דרך העוקבים שלהן. מצרים הגבירה לאחרונה את המאבק ברשתות החברתיות

אתגר הקורונה הנועז: מפתיעות את הפרטנר בעירום - ומתעדות את התגובות/TIKTOK

(בווידאו: אתגר העירום שכבש את טיקטוק בזמן סגר הקורונה)

בית משפט במצרים גזר שנתיים מאסר על חמש כוכבות רשת, אחרי שהורשעו ב"קידום פגיעה במוסר" וסחר בבני אדם משום שעודדו נשים לעשות כסף ממספר העוקבים שלהן. החמש, שנקנסו ב-300 אלף לירות מצריות כל אחת, הואשמו בכך שניהלו חשבונות ברשת שהפרו את "הערכים והעקרונות" של מצרים.

האנין חוסאם, בת 20 מאוניברסיטת קהיר, הורשעה בעידוד נשים צעירות להיפגש עם גברים ולהתיידד עמם דרך אפליקציית סרטונים, כשהן מקבלות על כך תשלום לפני כמה עוקבים שצפו בשיחות הללו. חוסאם נעצרה באפריל אחרי שפרסמה סרטון שתואר על ידי התביעה הציבורית כ"לא צנוע". יש לה יותר ממיליון עוקבים בטיקטוק ובאינסטגרם, ובסרטון שכבר פג תוקפו היא הסבירה כיצד נשים יכולות לעבוד כמה ולהרוויח עד 3,000 דולר דרך שידור סרטונים באמצעות פלטפורמה ליצירת סרטונים שבסיסה בסינגפור.

הרשויות פירשו את ההודעות שלה בתור עידוד נשים צעירות למכור שירותי מין ברשת, כשהיא הואשמה בכך שניצלה את מצבן הכספי הקשה של הצעירות ושל נשים מקרב מיעוטים. היא שוחררה בערבות בחודש שעבר, אך נעצרה מחדש אחרי שהתביעה מצאה ראיות חדשות נגדה

אפליקציית טיקטוק TikTok. GettyImages
מצרים משתמשת בחוק סייבר כדי לכלוא משתמשים ברשתות החברתיות/GettyImages

מוואדה אל-אדהם, אושיית טיקטוק ואינסטגרם עם לפחות שני מיליון עוקבים, הואשמה בפרסום תמונות וסרטונים "לא צנועים" ברשתות החברתיות. היא נעצרה במאי. שלוש הנשים הנוספות הואשמו בסיוע לשתיים בניהול החשבונות שלהן ברשת.

עורך דינה של אל-אדהם אמר כי הם יערערו על גזר הדין.

על פי חוק הסייבר שעבר ב-2018, כל מי שיוצר ומפעיל חשבון באינטרנט כדי לבצע פשע, עומד בפני מינימום של שנתיים מאסר וקנס של 300 אלף לירות מצריות. קבוצת נשים הפעילות ברשתות החברתיות נעצרו במצרים בחודשים האחרונים והואשמו בקידום הוללות וזנות, בהן רקדנית הבטן סמא אל-מסרי, שנשלחה לשלוש שנות מאסר, לאור העלייה במספר המשתמשים ברשתות החברתיות במדינה הערבית השמרנית.

"פגיעה בחופש הביטוי"

פעילי זכויות אדם וגולשים ברשתות החברתיות פתחו החודש בקמפיין רשת בדרישה לשחרור הנשים, ואמרה כי מעצרן הוא "פגיעה בחופש הדעה והביטוי".

בינתיים, חברי פרלמנט במצרים דורשים מהממשלה לחסום את טיקטוק בטענה שהיא מקדמת "התערטלות והפקרות".

ניהאד אבו אל-קומסן, ראש המרכז המצרי לזכויות נשים, אמרה כי יש לה הסגות לגבי "הפרת ערכי ועקרונות המשפחה", אולם היא רואה בסחר בבני אדם ובניצול נשים צעירות עבור כסף בתור "פשע נורא".

"יש להבדיל בין חופש הביטוי לבין שימוש בקטינות לצורך גריפת רווחים", היא אמרה לרויטרס. "מבחינה זאת, זה מכונה סחר בבני אדם וזנות, האסורים על פי חוק במצרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully