וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כאלף הפגינו בת"א עקב האונס באילת: "אדישות הממשלה חתומה על אונס של עוד נערה"

עודכן לאחרונה: 23.8.2020 / 21:51

במסגרת המחאה בשל החשד לאונס בת ה-16 באילת, התקיימה הפגנה בכיכר רבין תחת הכותרת "נשים ונערות אינן הפקר". לאורך היום התקיימה מחאה בעשרות מוקדים ברחבי הארץ, והמחאה נמשכת זה היום השלישי. "גופן של נשים אינו הפקר. אנחנו 51% מהאוכלוסייה, ורק התחלנו"

בווידאו: בעקבות החשד לאונס הקבוצתי הפגנה בתל אביב במחאה על אלימות נגד נשים/יותם רונן

כאלף בני אדם הפגינו הערב (ראשון) בכיכר רבין בתל אביב, במסגרת גל הפגנות שמתקיים במהלך היום והערב בעשרות מוקדים ברחבי הארץ, במחאה שפרצה בעקבות החשד לאונס הקבוצתי בנערה בת ה-16 באילת. במהלך היום שבתו מאות נשים וגברים בשעה 12:00 למשך חצי שעה, תחת הכותרת "שביתת נשים - נשים ונערות אינן הפקר", במסגרת אותה המחאה. גם אתמול, כמו בשלושת הימים האחרונים מאז נחשפה הפרשה, נערכו הפגנות בעשרות מוקדים ברחבי הארץ.

במסגרת חקירת הפרשה, נעצרו היום שבעה נערים, לאחר שנחקרו בחשד למעורבות באונס. בסך הכול נעצרו 11 חשודים. גורם המעורה בפרטי החקירה מסר לוואלה! NEWS כי "הקטינה מסרה עדות מהימנה המחוזקת בחומרי החקירה. אנו רואים בעדות דבר משמעותי. פרק הזמן שבה התרחשה העבירה הוא ארוך מאוד".

בנוסף לכך, גם מנהלת במלון נעצרה בחשד לאי-מניעת פשע, לאחר שלפי החשד היא ראתה את ההתגודדות, ולא התערבה בנעשה.

הפגנה נגד אלימות נשים בכיכר רבין, תל אביב 23 באוגוסט 2020. ראובן קסטרו
"גופן של נשים אינו הפקר". מאות מפגינים בכיכר רבין, הערב/ראובן קסטרו

מורן זר קצנשטיין, ממארגנות המחאה, דיברה על הבמה בפתח ההפגנה, ואמרה כי "הרמנו מדינה שלמה על הרגליים. עשרות חברות שבתו ואמרו כי גופן של נשים אינו הפקר, לא מוכנות לקבל עבודות שירות לתוקפים, סגירת תיקים מחוסר עניין לציבור". היא הוסיפה כי "אנחנו 51% מהאוכלוסייה, ואנחנו רק התחלנו".

ציפי ברנד, סגנית ראש עיריית תל אביב אמרה כי "בזמן שבעולם נשים מנהלות מדינות, בישראל ראש הממשלה מקיים קבינט קורונה ללא אישה אחת. האדישות של הממשלה הזאת חתומה על עוד נערה שנאנסה". לדבריה, "רוצים שיהיה פה שינוי? צריך לשנות פה הכל, את ספרי הלימוד, את הבדיחות ואת ספרי ההיסטוריה".

עוד בוואלה!

אלפים שבתו במחאה על האלימות כלפי נשים: "האלימות נגד נשים חוצה מגזרים"

לכתבה המלאה
הפגנה נגד אלימות נשים בכיכר רבין, תל אבבי 23 באוגוסט 2020. ראובן קסטרו
"הרמנו מדינה שלמה על הרגליים". הפגנה נגד אלימות נשים בכיכר רבין, הערב/ראובן קסטרו

"חשבנו שהעבודה הזאת נגמרה, אבל היא רחוקה מלהיגמר", המשיכה ברנד בנאומה בכיכר. "אף אחד לא מוכן לוותר על עמדת הכוח שלו. ראש העיר שלנו רון חולדאי מחק היום את הגרפיטי של בנים שמציצים במלתחות, מישהי הייתה רוצה שיציצו לה? אבל כשראש הסגל של ראש הממשלה מצלם נשים מתחת לחצאית אז למה אפשר לצפות? כשהבחורים מאיה נאפה מתקבלים פה בתשואות אז למה יש לצפות. אנחנו אוכלות את מה שבישלו לנו", הוסיפה.

הפגנה נגד אלימות נשים בכיכר רבין, תל אביב 23 באוגוסט 2020. ראובן קסטרו
"העבודה הזאת רחוקה מלהיגמר". ההפגנה בת"א, הערב/ראובן קסטרו

השף חיים כהן, נאם אף הוא בכיכר, ואמר כי "היום צריך להישמע קולם של הגברים, איפה הם? הם צריכים לדעת שמחר או ברגע זה מדובר בבת שלנו, החברה שלנו, האישה שלנו. כל חבר כנסת צריך לשאול את עצמו איך על עבירות מס נכנסים לכלא ועל הטרדה מינית מקבל עבודות שירות". הוא הוסיף כי "זה שהיא בחיים לא אומר שלא רצחת אותה, זה שהיא בחיים לא אומר שהיא לא מתה".

בשעות הצהריים קיימו פעילות המחאה מפגן תמיכה נוסף, על גשר המיתרים בירושלים. הפעילות קראו בין היתר "גם אני אחת מתוך אחת", "אל תגידו בני טובים על אנסים ומטרידים" ו"לא תישארי לבד, אנחנו פה לתת לך יד".

הפגנה נגד אלימות נשים בכיכר רבין, תל אבבי 23 באוגוסט 2020. ראובן קסטרו
משתתף בהפגנה בכיכר רבין, הערב/ראובן קסטרו

ברוח המחאה ובעקבות תלונות, עיריית תל אביב-יפו הסירה הבוקר את ציור הקיר של האמן רמי מאירי, בו נראים שני נערים מציצים למלתחות בחוף הים. ראש העיר רון חולדאי מסר כי "חופש הביטוי וחופש האמנות הוא ערך עליוני בעירנו. ולמרות זאת, החלטנו שציור הקיר הוותיק אינו יכול להישאר על כנו שכן הוא נתפס על ידי רבים כעידוד או קבלה של מעשה פסול ופלילי".

לדברי חולדאי, "מחיקת הציור אינה מוחקת את העבר או את היצירה הקולנועית שתיארה אותו, אלא מבטאת אמירה לגבי סוג המסר שאנחנו מעניקים לדורות הבאים".

האירוע ששימש כטריגר לתנועות המחאה ולהפגנות האחרונות הוא החשד לאונס הנערה בת ה-16 במלון באילת. על פי החשד, מעל לעשרה גברים מעורבים באירוע ועד כה נעצרו שבעה נערים, ו-11 חשודים במערבות באירוע בסך הכל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully